Fructe pentru corporații

De peste doi ani, Fruteria livrează tone de fructe proaspete în birourile a zeci de companii din zona București-Ilfov. Businessul se află acum în pragul unei noi provocări: extinderea în alte orașe din țară.

Andreea Moldoveanu a întârziat un pic, motivat, în ziua în care avea interviu, fiindcă a trebuit să conducă ea duba de 3,5 tone de aprovizionare, întrucât unul dintre șoferii din echipa sa era în concediu medical. Andreea a fondat Fruteria alături de soțul ei, Camil Moldoveanu, în 2015, ideea fiind să livreze fructe proaspete către companiile care oferă așa ceva în pachetul de beneficii pentru angajați. Lucra într-o corporație IT unde tocmai începuseră să se taie beneficiile, iar un coleg plecat la o altă companie i-a povestit că acolo aveau fructe proaspete, aduse de la ferma tatălui unei alte colege. S-a gândit că ar putea exista o piață și a început să exploreze domeniul. “Când am semnat primul contract, nu aveam nimic, nici cutii, nici șofer, nici mașină. Dar mi-am luat un termen, am zis că semnăm acum și livrăm peste o lună, timp în care a trebuit să facem totul să funcționeze”, își amintește Andreea Moldoveanu (foto).

Instinctul ei s-a dovedit a fi corect, Fruteria ajungând astăzi la aproape 100 de clienți, inclusiv companii foarte mari, cu peste 1.000 de angajați, cum ar fi Avon, eMAG, Electro­nic Arts, MedLife etc. “Aveam cinci clienți în primul an, când nu livram zilnic, fiindcă ni se părea imposibil. A venit și prima cerere de livrări zilnice și a trebuit să ne adaptăm. Acum livrăm zilnic tone de fructe”, spune antreprenoarea. Fructele sunt luate dintr-un depozit de fructe din Voluntari, fiind alese în fiecare zi chiar de Andreea. A încercat să lucreze și direct cu producătorii, dar a avut o experiență neplăcută anul acesta cu fructele de sezon, care, nefiind culese și depozitate în condiții optime, au mucegăit.

Dezvoltarea businessului s-a făcut foarte mult pe baza promovării online, pe Google, dar și prin recomandări. Familia Moldovea­nu a pornit la drum cu o investiție de circa 10.000 de euro și a reinvestit permanent profitul în companie, care a crescut organic. Fruteria are un depozit propriu de 200 mp, cu trei camere de frig pentru fructele cumpărate și pentru cele pe care le ambalează, dar nu lucrează cu stocuri, aprovizionarea făcându-se la fiecare două zile pentru livrările care trebuie comandate cu 48 de ore înainte. În perioada următoare sunt prevăzute noi investiții de circa 10.000 de euro, care includ și o nouă mașină de transport. Fruteria va ajunge anul acesta la o cifră de afaceri de 500.000 de euro.

Andreea Moldoveanu a aflat despre Startarium de pe Facebook și a decis să aplice pentru programul de incubare fiindcă simțea că a ajuns într-un punct în care trebuie să se perfecționeze ea, pentru a putea crește firma. “Căutam un fel de mentorat, un program unde să învăț, să am colegi care au trecut prin probleme similare”, își amintește antreprenoarea. Își dorește ca, în timpul petrecut la Startarium, să reușească să proceduralizeze și să standardizeze activitatea Fruteria, ca să poate extinde businessul și în alte orașe, fiindcă are deja cereri din Cluj, Iași sau Brașov. I-ar plăcea să petreacă mai mult timp la impact Hub, datorită atmosferei calme din incubator, în condițiile în care viața ei în Fruteria este agitată, mai ales din cauza fluctuațiilor mari de personal. “În acest domeniu, ambalatorii, șoferii pleacă des, deci sunt tot timpul în traininguri. Momentan, țin să le fac eu pe toate, fiindcă vreau să am controlul și să mă asigur că au înțeles ce trebuie să facă”, spune Andreea Moldoveanu.