Interviuri Finanțe

Ghid în noua lume culturală

3 nov. 2016 4 min

Ghid în noua lume culturală

Reading Time: 4 minute

flavia-popa-brdÎn epoca modernă, o bancă poate fi un hotspot cultural, spune Flavia Popa, secretar general, BRD – Groupe Société Générale, iar „Vanilla Skype“ este doar unul dintre proiectele susținute de BRD, care vrea să integreze teatrul cu  actua­litatea socială și să-l conecteze la publicul noii generații.

„Vanilla Skype“ depășește granițele clasice ale teatrului. De ce a ales BRD – Groupe Société Générale să susțină acest proiect?

Anul trecut am avut o primă experiență cu un astfel de turneu, atunci am dus piesa „Antisocial“ în 22 de orașe din țară. N-a fost o întâmplare că am ales „Antisocial“, cum nu este nici acum, cu „Vanilla Skype“. Ambele sunt proiecte teatrale originale, proaspete, care demonstrează că teatrul românesc are suflu și are perspective. Și că are pe cine se baza în viitor, atât Bogdan Georgescu, cât și Cătălin Ștefănescu venind cu o miză – care până acum nu aș spune că lipsea, însă era mult mai puțin prezentă – să integreze teatrul cu actualitatea socială, să-l actualizeze și să-l conecteze la publicul noii generații, care are nevoie de orientare.

Cultura este doar unul dintre domeniile în care vă implicați. Cum sunt selectate proiectele pe care BRD le sprijină?

Ne-am stabilit un număr limitat de domenii în care să ne implicăm. Nu pentru că nu am vrea să le sprijinim și pe altele, ci pentru că sprijinul nostru trebuie să aibă impact și de aceea am considerat că resursele trebuie să fie alocate eficient. Domeniile pe care le sprijinim sunt cultura, educația și sportul. Să le iau rând pe rând. Cultura în sens larg este o preocupare a noastră dintotdeauna. Cu timpul însă, ne-am orientat către ceea ce numim „performing arts“ (artele spectacolului), artele vizuale și muzică. Avem câteva repere în ceea ce privește teatrul – coproducția spectacolului „West Side Story“, vedeta FNT din 2014 și a FITS 2015, turul „Antisocial“ din 2015, turul „Vanilla Skype“ din 2016. Pe scurt, ceea ce ne dorim este să susținem noua generație de actori și regizori români. Despre muzică vorbește Sonoro Conac, o serie de concerte-eveniment în clădiri de patrimoniu, aflat la cea de-a patra ediție, iar artele vizuale sunt reprezentate de Noaptea Albă a Galeriilor, un eveniment pe care îl sprijinim anul acesta pentru prima dată – și îl și găzduim în Rezidența Scena9 din strada I.L. Caragiale, ocazie cu care gazda „fizică“ a hub-ului nostru cultural, Scena9, va ieși în lume pentru prima oară. Mai departe, în sport suntem foarte prezenți în tenis și handbal, iar despre educație vom vorbi foarte mult în viitorul apropiat.

Poate deveni o bancă un hotspot cultural?

Acum, o bancă poate fi multe lucruri, și, da, în epo­ca modernă poate fi chiar și un hotspot cultural. A trecut vremea când băncile nu erau decât locul în care mergeai să‑ți duci banii ca să nu-i păstrezi sub pernă. În epoca internetului, băncile sunt furnizori de utilități publice și, prin asta, puncte de referință care „leagă“ societatea. Oamenii cu care o bancă intră în contact sunt persoane cu interese dintre cele mai diferite, fără legătură cu lumea financiară, cu un mindset specific noii generații, cu joburi care acum 10 ani nu existau, și acesta este teritoriul în care vrem să fim prezenți: cel al unui entertainment inteligent, social, progresist, ancorat în lumea reală și prin asta diferit de cultura de masă oferită de mass-media. Așa am ajuns să ne gândim la Scena9 și obiectivele noastre sunt exact cele pe care le-am scris în manifestul ei: să desenăm portretul noii generații, care face lumea să se învârtă, să ghidăm publicul în noua lume culturală.

„Acesta este teritoriul în care vrem să fim prezenți: cel al unui entertainment inteligent, social, progresist, ancorat în lumea reală și prin asta diferit de cultura de masă oferită de mass-media.“

Care este impactul social al corporațiilor?

Începând de la un nivel strict economic, corporațiile au impact plecând chiar de la contractul social în cadrul căruia funcționează: ele dau de lucru, creează locuri de muncă și își plătesc taxele. În plus față de această parte „normativă“, res­ponsabilitatea socială în­seamnă o legătură directă cu societatea, nemediată de un anume cadru. Impactul poate fi măsurat în bani și în obiective stabilite per proiect. Aș putea să vă dau o sumă, care, vă asi­gur, e impresionantă, însă cred că un exemplu concret vorbește mai bine. În BRD avem un program de donații salariale la care participă sute de angajați. Sumele care se strâng într-un an au multe zerouri, însă mai important este că ele sunt folosite eficient. Fundația cu care lucrăm a ajutat 4.000 de copii să aibă o viață mai bună, trecând din centre de plasament în case de tip familial. Și este doar unul dintre exemple, avem atâtea altele: bursele pentru tinerii artiști păstoriți de Fundația Principesa Margareta sau sponsorizările din sport – tenis și handbal – care produc performanțe vizibile pentru toată lumea.

 

afis-vanilla-skypeTurneul „Vanilla Skype”, În cifre

„Vanilla Skype“ este primul spectacol din România în care pasionații de teatru au participat la un casting (pe Skype) pentru a-și câștiga scaunul în sală. A fost pus în scenă în cadrul unui turneu al Teatrului ACT, în cinci orașe mari din țară – Ploiești, Craiova, Piatra Neamț, Bacău și Iași.

Rezultate:

10 reprezentații

1.300 de spectatori

105 articole online și postări pe bloguri

28 de apariții pe Facebook ale bloggerilor

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: