Antreprenori Stiri

Gustul dulce al antreprenoriatului

8 mai 2017 3 min

Gustul dulce al antreprenoriatului

Reading Time: 3 minute

Cuptorul Moldovencei, un lanț de cofetării din Iași care produce dulciuri tradițional moldovenești, urmărește extinderea la nivel național și construirea unei fabrici de biscuiți până în iarna anului 2020.

 Dacă „lumea întreaga e o scenă și toți oamenii sunt actori“, atunci rolul de antreprenor i se potrivește mănușă Nicoletei Hrițcu. Tânăra, care a absolvit Facultatea de Teatru la Iași și a jucat mai bine de trei ani în piese, a renunțat la actorie ca să își urmeze o altă pasiune, cea pentru patiserie și cofetărie. Și nu regretă nicio secundă noul drum ales, chiar dacă a schimbat programul lejer de la teatru cu ritmul alert de lucru din antreprenoriat.

Astfel a luat naștere, la începutul anului 2013, povestea Cuptorului Moldovencei, un lanț de cofetării din Iași care produce deserturi tradițional moldovenești, prăjituri cunoscute și în România, dar și dulciuri din Ucraina și Republica Moldova, țara de origine a antreprenoarei.

Nicoleta Hrițcu a pătruns pe drumul antreprenoriatului cu o investiție inițială de 20.000 de euro, cu care a deschis prima cofetărie. A păstrat rețetele tradiționale, a folosit doar produse naturale, de calitate, fără conservanți și succesul nu a întârziat să apară. Astăzi, Cuptorul Moldovencei înseamnă două laboratoare, patru magazine și foarte multe planuri de extindere.

Prajitura Tosca

De la începutul lunii trecute, Cuptorul Moldovencei are un nou magazin, un spațiu primitor și cald, care are un design creativ ce îmbină modernitatea cu tradiția. Locul amintește de stilul de viață tradițional cu ajutorul unei sobe de cahle roșii pe care a fost amenajat spațiul de servire a mesei. Aici, de luna viitoare, gurmanzii vor putea încerca sortimente noi de dulciuri, precum foietajul pe unt, ruladele, mai multe tipuri de biscuiți, dar și o serie de torturi specifice Basarabiei. Investiția totală în noul punct de lucru s-a ridicat la peste 200.000 de euro, dintre care o pondere importantă o reprezintă
echipamentele achiziționate. Odată cu des­chiderea noului magazin, antreprenoarea estimează că va încheia anul acesta cu o cifră de afaceri de peste 800.000 de euro, în creștere cu 30% față de cea raportată anul trecut.

„Am terminat noua locație, mai lucrăm o lună sau două să o facem să meargă bine, să fie producția în regulă și ne apucăm de un alt proiect“, spune Nicoleta Hrițcu, fondatoarea lanțului Cuptorul Moldovencei. „Următorul proiect este să lucrăm la un produs de tip franciză, dar să nu fie Cuptorul Moldovencei, pentru că este foarte greu. Dacă nu este o moldoveancă în spate, sigur nu merge. Vrem  să gândim un produs mai simplu, să fie un fel de insule la care să se vândă prăjituri de casă «la metru»“, completează Nicoleta Hrițcu.

La biscuiți, înainte!

Antreprenoarea va testa proiectul, timp de un an, într-un mare centru comercial din Iași și, în funcție de succesul acestuia, plănuiește să îl extindă în orașe mari ca București, Cluj, sau Timișoara. Și planurile Nicoletei Hrițcu nu se opresc aici. Pe agenda tinerei antreprenoare se află deschiderea unei fabrici de biscuiți până în iarna anului 2020. Investiția se ridică la aproape 800.000 de euro, fără teren, construcții și utilaje, iar la final, pe poarta fabricii vor ieși biscuiți pe bază de unt cu diverse arome, precum ghimbir, morcov, alune, stafide sau nuci. Anul acesta, tânăra plănuiește să achiziționeze un teren în comuna Lețcani, aflată la aproape 10 km de Iași, pe care va construi o hală de 300 de metri pătrați unde din anul 2020 vor lucra peste 50 de angajați. De ce biscuiți?

„Biscuiții au un termen de garanție de 30 de zile, un plus fiind că poți să îi sto­chezi“, spune Nicoleta Hrițcu. „La prăjituri nu poți face stocuri, pentru că noi nu congelăm produse. Din această cauză, de sărbători, noi puteam satisface doar 60% din cerere. Pe când la biscuiți, având un termen de garanție mai mare, poți să faci stocuri, să vinzi în magazine, în băcănii“, explică antreprenoarea din Iași, care adaugă că una dintre cele mai mari provocări în acest business este termenul de valabilitate foarte scurt al prăjiturilor, fiind preparate, cum este eclerul cu cremă de vanilie de exemplu, pe care Cuptorul Moldovencei nu le produce în timpul verii.

Nicoleta Hritcu Cuptorul Moldovencei5
Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: