Gustul Italiei în Casa di Peroni

Inaugurată pentru prima dată în 2013, la Londra, odată cu aniversarea de 50 de ani a berii Peroni Nastro Azzurro, în România, prima ediție a avut loc în urmă cu doi ani în București. Cum a fost ediția de anul acesta, care este bilanțul primilor ani și ce planuri are compania pentru anul viitor, povestește Cristina Gherman, Global Brands Director la Ursus Breweries.

Cristina Gherman, Global Brands Director, Ursus Breweries

Cum a pornit acest concept și cum a evoluat de-a lungul timpului?

În România, prima ediție a „Casa di Peroni” a avut loc în 2015 în București, când am invitat publicul să descopere „universul Peroni”, o reflectare a stilului și rafinamentului italian și diferitele forme de expresie ale acestuia. Am implementat acest concept și în România din dorința de a prezenta stilul de viață italian, dar mai ales atitudinea și pasiunea care îi caracterizează, sintetizate în conceptul de comunicare #amoreperlavita. Cu acea ocazie, am adus în același loc vizionari din domenii diverse, de la design, fashion, film și muzică la mâncare și băuturi în rețeta cărora berea Peroni este ingredientul care oferă savoare.

În cel de-al doilea an, „Casa di Peroni” s-a mutat la Mamaia, unde am transpus eleganța și efervescența stilului italian pe o plajă din inima stațiunii Mamaia, la Café del Mar. Pe tot parcursul verii, locul de la malul Mării Negre a fost spațiul ideal în care am oferit publicului posibilitatea de a se bucura de o vară plină de rafinament, în stil Peroni.

Anul acesta, am inaugurat „Casa di Peroni” într-unul dintre cele mai frumoase și elegante locuri din București – Linea/ Closer to the Moon. Timp de șase săptămâni am invitat publicul să descopere o experiență culinară unică, autentic italiană, cu o abordare modernă. Sub conceptul ”Il Gusto D`Italia” am explorat, din punct de vedere culinar, trei regiuni din Italia: zona de Sud cu rafinamentul de pe Coasta Amalfi şi binecunoscuta insulă Sicilia, zona de Centru alături de stilul inconfundabil al Toscanei și zona de Nord ce cuprinde Alpii Italieni, Cinque Terre sau Lacul Como. Mai mult, în perioada „Casei di Peroni”, vizitatorii au avut posibilitatea să guste în exclusivitate Peroni Ambra, precum și o serie exclusivă de cocktailuri pe bază de bere, pregătite de Federico Riezzo, mixologist și Brand Ambasador Peroni Nastro Azzurro. De asemenea, „Casa di Peroni” a fost gazdă pentru o multitudine de evenimente, de la proiecții de film și lansări de produse, la petreceri tematice și spectacole culinare. În cei 3 ani, peste 45.000 vizitatori s-au bucurat de experiențele unice oferite în „Casa di Peroni”.  

Peroni Ambra. Cum a fost primită această băutură pe piața românească?

Este o băutură de tip aperitiv, delicioasă, care îmbină prospețimea și gustul răcoritor Peroni Nastro Azzurro cu chinotto – un citric rar, autentic italian, cultivat și recoltat în regiunea Liguria din Nord-Vestul Italiei. Mii de oameni care au vizitat „Casa di Peroni” au gustat Peroni Ambra, iar din părerile împărtășite până în acest moment, aceasta a impresionat prin gustul echilibrat și aromat, cu o ușoară tentă amăruie. În plus, un alt detaliu apreciat de către public a fost ritualul de servire al băuturii, cu gheață și coajă de portocală. Mai mult, cei care nu au apucat să guste Peroni Ambra, îi invităm în perioada următoare la restaurantul Linea/Closer to the Moon, singurul loc din România unde produsul este disponibil pentru o perioadă limitată de timp.

Cât de mare este apetitul românilor în materie de ”beri speciale”, cu arome?

Berile cu arome sunt în continuare un segment mic din piață, dar foarte dinamic, iar de-a lungul timpului consumatorii români au arătat interes pentru băuturile cu un conținut de alcool mai scăzut, ceea ce a crescut potențialul acestui segment. În plus, publicul a devenit din ce în ce mai sofisticat și curios să experimenteze produse cu arome noi, în special în sezonul estival.

Un aspect important pentru noi, ca jucător de piață, este de a răspunde interesului în creștere al consumatorilor pentru sortimente noi de bere, dar și modalități noi de a experimenta lumea berii în locațiile on-trade. Un exemplu potrivit în acest context este Peroni Ambra, care a fost disponibilă în exclusivitate doar la „Casa di Peroni/Linea-Closer to the Moon”, care ne-a oferit oportunitatea de a introduce publicului un nou sortiment de bere, diferit și unic din punct de vedere gust și ritual de servire. Mai mult, un atu al berilor cu arome este povestea din spatele produsului, iar în acest caz, am introdus publicului „chinotto”, un fruct foarte puțin cunoscut în România. Cultivat și recoltat în regiunea Liguria din Nord-Vestul Italiei, chinotto ne oferă oportunitatea de a promova autenticitatea italiană specifică Peroni Nastro Azzurro.

Dintre consumatorii europeni, care sunt cei mai receptivi la berile cu arome?

Fiecare piață are specificul și tendințele sale, iar în acest moment, ne putem raporta doar la trendurile specificei României. Însă berile cu arome sunt prezente în toate țările europene, segmentul fiind foarte diversificat, cu multe mărci și variante de bere prezente.

Cum a decurs colaborarea cu Chef Marco Magri în cadrul proiectului Casa di Peroni?

Gătitul este o adevărată artă în Italia, la „cucina italiana” fiind una dintre cele mai apreciate bucătării din lume, iar pentru „Casa di Peroni” aveam nevoie de un bun cunoscător al aromelor și ingredientelor ce i-au adus acest statut. Chef Marco Magri este, în primul rând, un om pasionat de Italia și de preparatele pe care aceasta le are de oferit. Marco a fost alături de „Casa di Peroni” încă de la prima ediție, când a fost cheful restaurantului italian și curatorul săptămânii de cucina italiana, și ne-a impresionat cu stilul său relaxat și plin de energie, tipic italienilor.

Anul acesta, conceptul ”Casa di Peroni” a adus în prim plan o călătorie culinară în Italia și ne-am dorit să lucrăm cu o persoană care cunoaște foarte bine obiceiurile italiene și ne poate ajuta să oferim publicului un meniu divers, ce conține atât preparate tradiționale, cât și re-interpretări ale acestora sau contemporane. Având în vedere colaborarea foarte bună din trecut, i-am propus din nou rolul de Chef „Casa di Peroni”. Împreună cu Chef Marco Magri, am creat trei meniuri inspirate de ingredientele şi obiceiurile specifice celor trei regiuni explorate la această ediție – Sudul, Centrul și Nordul Italiei. Meniul a fost variat și schimbat o dată la două săptămâni și ne-a oferit oportunitatea de a pregăti călătoria culinară italiană, iar pentru public, a reprezentat un motiv în plus de a se reîntoarce în „Casa di Peroni” pentru a descoperi variatele gusturi ale Italiei.

Mai mult, când vorbim despre Italia, întotdeauna aducem în discuție pastele și varietatea de sortimente disponibile, de la spaghetti, tortellini la farfalle sau fettuccine. Astfel, alături de Marco, am organizat o serie de workshopuri de gătit paste, specifice celor trei regiuni explorate pe durata „Casa di Peroni”, iar participanții noștri au aflat că fiecare dintre ele are un nume propriu, special ales de către italieni, dar și un anumit stil de preparare și servire.

Când și unde va avea loc urmatoarea ediție?

„Casa di Peroni” este un proiect unic, care își schimbă în fiecare an locul de desfășurare, iar locația pentru anul viitor, sunt convinsă, va fi o surpriză frumoasă, așteptată de foarte mulți să fie dezvăluită. Anual, ne dorim să aducem în atenția oamenilor locuri noi și interesante din România unde se pot bucura de o experiență autentic italiană, indiferent că vorbim de mâncare și băuturi sau de priveliști ce le aduc aminte de Italia. Momentan, nu am stabilit perioada în care va avea loc „Casa di Peroni” în decursul anului viitor, iar locația trebuie să ne ofere oportunitatea de a prezenta publicului universul Peroni.