“Hard to kill” – seria 4 in varianta romaneasca

<p> <strong>Sorina Mihai este Managing Partner al Nicola Porter Novelli</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Moare sau nu PR-ul?</strong><br /> Cu siguranta PR-ul nu moare. In schimb, nu putem evita sa nu observam crucile aparute in mintea celor care nu cred in servicii integrate de comunicare, care nu acorda atentie la fiecare componenta tactica, care nu reactioneaza cu viteza necesara, care nu observa ca fiecare ora aduce schimbari, dar si oportunitati de context. PR-ul este considerat cel mai eficient instrument de comunicare  pe timp de criza. Cu toate acestea, piata serviciilor de PR nu a cunoscut o explozie in acest sens. Din contra, bugetele s-au mentinut sau chiar mai rau  s-au restrans. Ce a castigat PR-ul in aceasta perioada a fost creativitatea, forta de a se mula rapid pe cerintele din ce in ce mai complexe ale clientilor, de a se concentra mai mult pe livrarea in timp real al rezultatelor. Din pacate, nu avem o argumentare economica temeinica ca piata sa creasca in 2011, dar cu toate acestea ramanem optimisti in ceea ce priveste “deblocarea psihologica” a bugetelor de comunicare.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum crezi ca se va reinventa PR-ul in urmatorii cinci ani?</strong><br /> In prezent, vrem, nu vrem, consumatorul este un adevarat “curator” de branduri, persoane si corporatii, motiv pentru care PR-ul va impune profesionalizarea termenului “people relationships”. Acest proces va fi unul greoi pentru ca are atat sarcina de a demola “preconceptiile” solide apropo de ce face si ce nu face PR-ul, cat si de a actiona si a experimenta acolo unde sunt “curatorii”. Daca ne gandim ca acum doi ani, termeni precum web 2.0 sau de managementul reputatiei online nici nu existau pe agenda marilor jucatori de pe piata din Romania, urmatorii  cinci ani vor determina schimbari majore la nivel de abordare a comunicarii online si offline. In plus, sa nu uitam si de mutatiile la nivel de spectru media care au impus si vor impune o regandire a continutului editorial oferit publicului, la o expunere si implicare a acestuia in proiecte integrate si de calitate superioara.  Pentru ca din 2011, vorbim de termeni precum “location”, “online social status”, “brand yourself” si “nowism”.  De fapt, vorbim de o “planificare” spontana a campaniilor de comunicare de la tactici punctuale de PR pana la emisiuni TV cu continut dedicat.  Indiferent de modelul pe care il va adopta, PR-ul nu isi va pierde componenta de eficienta in cadrul campaniilor integrate de comunicare. El trebuie sa isi atinga obiectivele primordiale, acelea de a construi si consolida reputatia brandurilor, persoanelor si corporatiilor.  </p> <p>  </p> <p> <strong>La ce valoare estimezi ca se ridica piata romaneasca de PR?  </strong><br /> La nivel general, vorbim de o contractare a pietii de PR in 2010. Este foarte greu sa enunti o valoare exacta date fiind convulsile prin care a trecut intrega industrie de marcom, dar putem spunem ca ne invartim in jurul cifrei de 25 milioane euro</p> <p>  </p> <p> <strong>Nicola Porter Novelli</strong></p> <p> Cifra de afaceri (2009): 9.946.843 RON<br />  </p> <p> ***</p> <p> <strong>PROMO</strong><br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/”>PR AND THE WEB</a>. Forum despre PR2.0 si comunicare digitala<br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/management360/”>MANAGEMENT360. </a>Conferinta despre strategii si eficienta in management<br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/topsocialbrands/”>TOP SOCIAL BRANDS.</a> Strategiile de social media ale marilor branduri</p>