High Impact Friends – Dublu Impact

Limuzinele puse la dispozitie de KLM Romania ne-au luat de la scara, pentru a ne duce pe strazile aproape pustii spre Business Lounge, pe aeroportul Henri Coanda. Destinatia era Amsterdam, iar motivul era cunoscut: a doua editie High Impact Friends, cea mai intensa experienta social media.

Cafeaua de dimineata, pozele de pe Instagram si cunoasterea “colegilor” de eveniment au facut rapid ca grupul sa se sudeze. Aterizarea un pic mai dura pe aeroportul din Amsterdam (nu va speriati, pilotul ne avertizase ca franarea va fi un pic mai brusca din cauza folosirii unei piste ceva mai scurte) ne-a dus cu gandul la cuvantul “Impact”, dar prietenii ne-au ajutat imediat sa recapatam buna dispozitie.

Drumul spre hotel a fost scurt si am intrat imediat in sala de conferinte, pentru prezentarile introductive. Prilej excelent pentru reprezentantii KLM, Premium Communication, EcoRom, Pepsico, BCR si Staropramen de a afla cu cine aveau sa vorbeasca pe parcursul celor 3 zile: Cristian China-Birta (Chinezu), Cristian Manafu, Adrian Ciubotaru, Alex Negrea, Costin Cocioaba, Victor Kapra, Cristian Sutu, Sebastian Bargau (Visurat), Cristi Dorombach (Piticu) si Bobby Voicu. A fost prilejul perfect sa aflam ca Sebastian Bargau a facut cu ajutorul blogului vanzari de 800.000 de lei in urma unui parteneriat cu eMag sau ca lui Cristi Sutu nu-i place sa scrie despre comunicatele de presa de la agenti si companii, in timp ce Costin Cocioaba s-a declarat un avid “consumator” de comunicate de presa, care reprezinta pentru el o buna sursa de informatii.

Dar vedeta primei zile a fost Anna Ketting, Social Media Manager la KLM, care ne-a vorbit despre modul in care compania si-a structurat eforturile de social media, ajungand la un departament de 14 oameni care se ocupa doar cu acest lucru. KLM si-a dat seama de utilitatea si importanta social media in interactiunea cu clientii in urma crizei declansate de norul de cenusa vulcanica din 2010. Contul de Twitter si pagina de Facebook au devenit rapid instrumente pretioase in dialogul cu clientii care incercau sa contacteze compania pentru a afla detalii despre zboruri. Pornind de la folosirea social media pentru rezolvarea unor probleme extrem de concrete (timpul mediu de raspuns al KLM in social media e in prezent sub 20 de minute), KLM a lansat o serie de campanii care au facut istorie, cum ar fi Tile & Inspire sau KLM Surprise, iar recent a lansat KLM Meet & Seat, un program ce permite utilizatorilor de Facebook sau LinkedIn sa-si aleaga “colegii” de calatorie folosind social media. Asaltata de o avalansa de intrebari, Anna a raspuns sincer (lucru pe care-l recomanda de altfel si brandurilor in social media) si i-a convins pe participanti ca social media inseamna sa experimentezi si ca a gresi e ceva normal, important e sa tragi invatamintele din greselile facute.

Dupa lectia intensa de social media a Annei, grupul High Impact Friends a facut cunostinta cu atmosfera inegalabila a Amsterdamului, dar si cu bucataria olandeza, care s-a dovedit a fi foarte generoasa. Toata lumea avea nevoie de forte proaspete pentru ziua care urma.

Pe o ploaie marunta, am ajuns la Keukenhof, cel mai fotografiat loc din lume, chiar in ziua Paradei Florilor. Inconjurati de lalele si alte flori de forme si culori greu de gasit in alta parte, am petrecut o jumatate de zi senzationala, care ne-a epuizat spatiul de stocare de pe aparatele foto si telefoanele mobile. Dupa un pranz chinezesc la malul apei, cei pasionati de plante au putut da o raita prin piata de flori, dupa pretiosii bulbi de lalele, iar ceilalti au putut aprofunda experientele oferite de Amsterdam. Cina argentiniana ne-a oferit incheierea unei seri la finalul careia grupul High Impact Friends se sudase.

Si a venit ziua a treia, cea mai intensa din punct de vedere al interactiunii participantilor. Prezentarile bloggerilor au fost prilej de discutii aprinse, mai ales ca Robert Zanescu de la Bancpost propusese pe mail de la prima ora un exercitiu live de colaborare si comunicare intre companii si bloggeri. Victor Kapra a oferit reguli simple, dar extrem de eficiente privind modul in care companiile trebuie sa discute cu creatorii de continut in social media. Chinezu a promovat, in stilul sau propriu, comunitatile locale de bloggeri, contorizand in jur de 3.000 de bloguri locale active. Cristian Sutu a declarat ca doreste sa participe doar la proiecte care produc rezultate concrete, cu impact in viata oamenilor. Cristi Dorombach a prezentat asteptarile unui blogger de la companii, in timp ce Sebastian Bargau a vorbit despre amurgul erei advertorialelor, lucru ce a declansat o dezbatere aprinsa, care era cat pe ce sa se soldeze cu “Proclamatia de la Amsterdam” pe aceasta tema. Bobby Voicu a facut o diferentiere foarte utila intre indicatorii de performanta cu adevarat utili din social media si cei care tin mai degraba de gadilarea orgoliului. Adrian Ciubotaru a vorbit despre managementul reputatiei in social media, in timp ce Cristi Manafu a remarcat importanta interactiunii directe dintre bloggeri si companii.

La final, cupele de sampanie ciocnite de participanti au deschis calea spre discutii si mai aprinse despre viitorul social media, al colaborarii dintre branduri si bloggeri, dar si despre noile forme pe care le-ar putea lua editia a treia High Impact Friends. Ne vedem la anu’!

 

(Foto: Cristi Sutu)