Analize Marketing

Hypermarketul ideal

31 oct. 2014 4 min

Hypermarketul ideal

Reading Time: 4 minute

Daca v-ati intrebat veodata cum ar trebui sa arate hypermarketul ideal, iata cateva idei, colectate de la clientii unor astfel de spatii de retail. Exact Cercetare si Consultanta a realizat un studiu calitativ prin intermediul a patru sesiuni de workshop Lego Serious Play pentru a determina care sunt preferintele consumatorilor cu privire la felul in care trebuie sa arate hypermarketul ideal

La analiza au participat persoane cu varste cuprinse intre 18-39 de ani, in intervalul 13-17 octombrie 2014. Au fost utilizate kit-uri Lego Serious Play, ce permit explorarea subconstientului, prin facilitarea exprimarii parerilor prin intermediul jocului.

“Clientii hypermarketurilor simt nevoia unei organizari cu totul distincte, pentru ca <sesiunea de shopping> sa poata raspunde cat mai multor nevoi”, declara Irina Rainer, coordonatorul studiului realizat de Exact Cercetare si Consultanta.

Hypermarketul ideal are o intrare si o iesire diametral opuse

Intrarea este una maiestuoasa, care sa-i faca pe clienti sa se simta cu totul speciali (intocmai ca vedetele pe covorul rosu): bolta/culoar de acces. Sunt preferate plantele naturale de dimensiuni mari, care creeaza in acelasi timp senzatia de spatiu curat, de “acasa”.

acces hypermarketIntrarea in hypermarket se realizeza pe la mijlocul galeriei comerciale, pentru ca vizitatorii sa nu fie nevoiti sa traverseze o intreaga galerie comerciala pentru a putea intra in hypermarket. La intrare, isi asteapta cumparatorii atat cosurile de cumparaturi, cat si carucioarele, pentru ca fiecare vizitator sa isi aleaga obiectul care se potriveste listei sale de cumparaturi. Acestia simt de asemenea nevoia unor carucioare de mai multe marimi (medii si mari), existand persoane pentru care cosul de cumparaturi este insuficient, iar caruciorul disponibil in prezent, prea mare pentru ceea ce are de cumparat.

Accesul si parasirea hypermarketului se realizeaza prin doua puncte distincte, pentru a fluidiza traficul si a facilita deplasarea vizitatorilor. Asadar, directia de parcurgere a magazinului este “tot inainte”, de la intrare si pana la casa (care este la iesire), parcurgandu-se o distanta in linie dreapta. Iesirea se face prin partea opusa intrarii, clientii indreptandu-se cu usurinta catre parcarea care este usor accesibila de la iesirea din hypermarket.

Parcarea: neaparat supraterana

Parcarea este vazuta de majoritatea cumparatorilor ca fiind una supraterana, pe de-o parte pentru a evita posibilele derapari in pantain anotimpul rece, iar pe de alta, pentru a veni in ajutorul soferilor de gen feminin, care tind sa ocoleasca deseori parcarile subterane.

Aceasta este una spatioasa, situatain lateralul hypermarketului si astfella mijlocul distantei dintre intrare si iesire. Accesul in parcare se doreste a fi realizat cu usurinta, dintr-un drum larg, traficat, fiind de evitat accesul prin strazi inguste. Locurile de parcare trebuie sa fie late si in diagonala, fiind astfel mult mai usoara atat intrarea in locul de parcare, cat si iesirea.

Hypermarketul ideal are ferestre si planteconsultantii de raion

Odata intrat in hypermarket, mediul este foarte prietenos si viu: exista plante naturale si ferestre ce faciliteaza accesul luminii naturale. Este astfel eliminata senzatia de “inchis, ca intr-o cutie”, pe care o resimt la momentul actual clientii hypermarketurilor.

Diversitatea raioanelor caracterizeaza hypermarketul dorit de public

Clientii cauta ca hypermarketul sa le ofere o multitudine de raioane: de la produse de ingrijire a locuintei si produse alimentare si pana la cosmetice, imbracaminte, accesorii auto, electrice si electrocasnice.

Fiecare raion trebuie sa aiba cate un consultant

Hypermarketul este foarte bine organizat si dispune de o mare diversitate de game si de produse in cadrul aceleiasi game. Promotiile sunt bine semnalizate, pentru a fi foarte vizibile. Sunt nelipsiti consultantii de raion, imbracati toti la fel, care indrumaclientii spre gasirea produsului cautatori achizitionarea produsului care saraspunda cel mai bine nevoilor acestora.

Nu trebuie sa lipseasca spatiul de relaxare si cele de luat masa & fumat

spatiu relaxareHypermarketul ideal are un spatiu de relaxare, pentru momentele in care cumparatorii sau insotitorii acestora doresc sa se odihneasca, eventual cu copiii. Exista de asemenea un spatiu inchis (cu geamuri), unde clientii pot manca sau pot fuma, nemaisimtindu-se astfel in interiorul hypermarketului mirosul mancarurilor gatite, care la momentul actual pot fi servite intr-un spatiu ce nu este delimitat in vreun fel de restul hypermarketului. Pentru ca experienta sa fie una completa, aceasta trebuie sa imbine utilul cu placutul, iar in aceasta situatie, spatiile de relaxare si servit masa nu trebuie sa lipseasca.

 

 

Toaleta este necesara in incinta hypermarketului

Toaleta se regaseste de asemenea in incinta hypermarketului si este foarte bine semnalizata. Este important ca aceasta sa nu se afle dupa linia caselor sau in galeria comerciala, ci cat mai aproape de locul in care se gasesc cumparatorii.

Casele de marcat trebuie sa fie toate deschise

casele de marcatEste necesara existenta multor case, iar toate acestea ocupate de casieri, pentru a fi eliminata astfel problema cozilor. Clientii doresc ca angajatii safie amabili, iar atmosfera calda si primitoare. In timp ce consultantii sunt asteptati spre a oferi sfaturi la raft, din partea casierilor,vizitatorii hypermarketurilor asteapta sa le fie verificat gradul de satisfactie in legatura cu experienta avuta.

Mai mult/a: spatiu, curatenie

In drumul sau, cumparatorul nu doreste sa fie deranjat sau sa-i deranjeze pe altii. De aceea, spatiul dintre rafturi trebuie largit, pentru ca 2 persoane aflate simultan cu carucioare la rafturi paralele, sa nu blocheze trecerea unui al treilea carucior. Cabina de proba nu trebuie sa lipseasca, in timp ce curatenia de la raionul legume-fructe este elementul asupra caruia majoritatea clientilor atrag atentia. Biroul de informatii, amplasat in apropierea iesirii, trebuie sa ofere cumparatorilor orice tip de informatii, precum si facturi fiscale pentru cumparaturile efectuate.

 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: