Analize Antreprenori

Imersiune in lumea vinului

5 iun. 2014 4 min

Imersiune in lumea vinului

Reading Time: 4 minute

Afacerile cu baruri exclusiv de vinuri nu mai sunt o noutate pe meleagurile dambovitene, insa nici pe departe nu se poate vorbi de o piata aglomerata. La cinci ani de la deschiderea primului wine bar in Centrul Vechi din Bucuresti, afacerile care si-au facut un nume pe aceasta nisa inca se numara pe degetele de la o mana.

Centru Vechi este plin de berarii, dar exista si antreprenori care pariaza pe vin. Cel mai recent pas in acest sens a fost facut de trei tineri, Horia Cretu, Mihai Neata si Marius Ciobotea, care, cu o investitie initiala de 30.000 de euro, au deschis wine bar-ul Abel’s. In acest moment in Bucuresti exista in jur de cinci localuri cu acest profil, cu cifre de afaceri medii in jurul valorii de 150.000 de euro.

Horia Cretu, Mihai Neata si Marius Ciobotea, fondatorii Abel's
Horia Cretu, Mihai Neata si Marius Ciobotea, fondatorii Abel’s Wine Bar

Prin urmare, fiind la curent cu acest context al pietei, proprietarii Abel’s Wine Bar isi doresc ca in primul an de activitate sa atinga si ei aceasta suma, ceea ce inseamna de cinci ori valoarea investitiei pe care au facut-o. “Investitia intr-un local stilat poate fi recuperata chiar din primul an de functionare”, este de parere Horia Cretu, Managing Partner al Abel’s Wine Bar, inginer structurist de profesie si antreprenor activ in domeniul contructiilor, mai exact in cel al proiectarii si expertizarii, prin compania iBUILD Civil, pe care a fondat-o in urma cu 10 ani.

Strategia pe care mizeaza in noua afacere in care a intrat din pasiunea pentru vinuri este sa puna un accent deosebit pe calitatea produselor din oferta, nu pe pret. Astfel, la Abel’s nu vor fi promovate intens vinurile scumpe, ci vinurile cu adevarat deosebite. Prin intermediul degustarilor organizate periodic in wine bar, fondatorii doresc sa desfiinteze mitul ca un vin bun este in mod automat unul scump si sa demonstreze ca se poate mentine un echilibru in relatia calitate-pret.

Intr-un decor minimalist, de inspiratie americana, Abel’s Wine Bar se afla pe strada Nicolae Tonitza din Bucuresti si are o capacitate maxima de 30 de persoane. Este mai degraba un fusion bar, cu un meniu alcatuit pentru inceput din 100 de etichete, dintre care aproape 90% sunt vinuri romånesti din crame de renume precum: Lacerta, Prince Stirbey, Jidvei (Owner’s Choice), Corcova, Crama Murfatlar, Cramele Halewood, Domeniul Coroanei Segarcea, Recas, Crama Oprisor. Restul vinurilor sunt selectate din Europa, Statele Unite, America de Sud (Chile, Uruguay, Argentina) si Australia. Toate soiurile pot fi cumparate atat la sticla, cåt si la pahar. Pe langa vinuri, clientilor le sunt recomandate si cocktail-uri pe baza de vin, toate bauturile putand fi savurate alaturi de brånzeturi si mezeluri, alese de specialistii Abel’s.

Dupa un an de functionare, cofondatorii Abel’s Wine Bar planuiesc extinderea in tara, unul dintre primele orase vizate fiind Sibiul. Ulterior, urmeaza sa lanseze si o companie de distributie pe segmentul vinurilor, avand un atu in plus: cunoasterea preferintelor consumatorilor, castigata in lucrul direct cu acestia in cadrul Abel’s Wine Bar. De asemenea, preocupat fiind de cultivarea gustului consumatorului roman pentru vinurile de calitate, Horia Cretu participa in prezent la cursul de somelier organizat de {coala Barmania si Agentia de Somelieri Winetaste.ro – Sergiu Nedelea.

Emotia inceputurilor dupa cinci ani

Deschis in ianuarie 2009, cu o investitie initiala de aproximativ 40.000 de euro in amenajarea spatiului, dotarile cu mobilier si stocurile de vin, Bruno este primul wine bar de pe piata bucuresteana. Povestea sa a inceput la mare, in 2008, cånd Laurentiu Banescu si Razvan Marin, doi dintre proprietari si cei care sunt implicati activ inbusinessul Bruno, au discutat pentru prima data ideea. Erau constienti ca vor fi primii care deschid un wine bar in Bucuresti si gåndul acesta i-a entuziasmat foarte tare, astfel incåt lucrurile s-au legat repede. Amenajarea spatiului a durat aproximativ trei luni si de la inceputul anului 2009 Bruno era deja pe piata. Barul se adresa tuturor bautorilor de vin, celor care sunt deja pasionati de vin, dar si celor care vor sa invete, sa descopere vinul, sa experi menteze, sa incerce soiuri noi dar si unele consacrate, atåt vinuri romånesti si europene, cåt si de pe alte patru continente.

 

“Ne bucuram ca segmentul de wine bar-uri s-a dezvoltat in ultimii cinci ani. Se creeaza un obicei de consum al vinurilor bune, de calitate, vinificate corect, al asocierii vinurilor cu diverse gusturi, mancaruri specifice, dar si al experientei unui wine bar in general.” Razvan Marin, coproprietar Bruno.

 

bruno
Razvan Marin, coproprietar Bruno.

In prezent, Bruno functioneaza cu aproximativ 135 de vinuri in meniu, majoritatea servite la pahar, tocmai pentru a oferi experienta completa a unui wine bar, si un stoc permanent de 350-400 de sticle de vin, un lucru esential pentru a oferi diversitate si pentru a acoperi preferintele clientilor, destul de variate, dar care manifesta totusi o mica in clinatie catre vinurile din Lumea Noua, din Africa de Sud si Australia, dar si catre soiurile autohtone vinificate bine. In privinta apro vi zio narii, proprietarii Bruno lucreaza direct cu producatorii de vin importanti din Romånia, cu distribuitorii lor autorizati, dar si cu cåtiva dintre cei mai importanti importatori de vinuri.

Vinurile din meniul Bruno variaza ca pret intre 50 de lei si 400 de lei, insa fondatorilor afacerii le place sa creada ca nu atåt pretul, cåt mai ales vinul in sine, tara, regiunea, anul recoltei si, in general povestea, si mai ales gustul vinului sunt cele care determina decizia de cumparare. Inca de la deschiderea localului din Bucuresti, fondatorii afacerii au sesizat oportunitatea deschiderii unui wine bar in alt oras. Astfel, prima extindere a avut loc in Cluj, locul unde au gasit un partener care le impartaseste entuziasmul si pasiunea pentru vin.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: