21 iun. 2017 2 min

Implicare directă

Reading Time: 2 minute
DSC 2697 A
Shachar Shaine, președinte, URBB

Este adeptul managementului „by walking”, direct în fabrică și pe teren, deoarece ajută  compania să fie mai eficientă și să ajungă exact acolo unde se întâmplă lucrurile, pentru o viziune completă și complexă.

Cum vedeți rolul unui CEO în 2017?

În primul rând, un CEO trebuie să dea direcția corectă și să conducă, prin puterea exemplului, oamenii spre o destinație în care nu au mai fost. În același timp, o provocare a vremurilor actuale este chiar aceea de a ține pasul cu timpul, cu modul alert în care totul se schimbă, evoluează, și, odată cu ele, comportamentul consumatorului. Iar pentru industria în care compania noastră activează este extrem de important să ne adaptăm procesele și, mai ales, produsele întocmai cu dorințele și nevoile lor, precum și să adoptăm cât mai rapid noile tehnologii.

Care a fost cea mai dificilă decizie luată ca CEO?

Perioada crizei a venit cu o serie de provocări pentru orice companie, pe care a fost nevoie să le depășim cu mare tact și cu viziune. Una dintre deciziile pe care multe companii au fost nevoite să le ia în acea perioadă a fost aceea de a găsi cea mai bună formulă pentru echipă. Astfel, ajung la decizia pe care o consider cea mai grea pentru orice CEO, și anume aceea de a concedia un angajat.

Aveți un mentor? Sunteți mentor pentru altcineva?

Îmi doresc să fiu un mentor pentru fiecare angajat al companiei mele, de aceea ușa mea este întotdeauna deschisă atunci când au nevoie de o părere sau de un sfat. Am și eu propriul mentor, o persoană deosebită, care mi-a fost, mai ales, o sursă de inspirație și de la care am învățat multe din cele pe care încerc să le dau și eu mai departe. 

Aveți un model de leadership?

Apreciez în mod deosebit stilul lui Warren Buffett: pasionat de business, integru, care învață din propriile greșeli și, nu în ultimul rând, modest, interesat nu doar de propria bunăstare, ci și de binele societății. Îmi place afirmația acestuia: „Durează 20 de ani pentru a-ți construi o reputație și 5 minute pentru a o ruina. Dacă te gândești la aceasta, vei aborda lucrurile într-un mod diferit”.

Care e primul lucru pe care îl faceți când ajungeți la birou?

Îmi încep fiecare săptămână cu un plan al activităților pentru ur­mătoarele zile, iar în fiecare di­mineață, imediat cum ajung la birou, îmi pregătesc o listă a priorităților pentru ziua respectivă. Acesta mi se pare cel mai eficient mod de a-ți duce la îndeplinire toate planurile. Desigur, întotdeauna am grijă să las loc pentru elemente neprevăzute și discuții neplanificate.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: