ING – crestere cu aproape 30% a creditarii

ING Romania a inregistrat anul trecut o crestere a creditarii cu 29% si un profit brut de 392 milioane lei, in crestere cu 22% fata de 2014, a anuntat institutia de credit.

Profitul net s-a situat la 333 milioane lei, fiind cu 13% mai mare decat in 2014, cand s-a situat la 290 milioane lei.

La sfarsitul anului 2015, volumul creditelor pentru clienti a ajuns la 14.437 milioane lei, cu 29% mai mare decat la sfarsitul anului 2014 si semnificativ mai mare decat cresterea pietei, de numai 3%. ING detine astfel o cota de piața in creditare de 6,3%, de la 4,8% la sfarsitul anului 2014. Cresterea a fost echilibrata, atat in segmentul de retail cat si in cel corporate, unde ING s-a clasat al doilea jucator pe piața creditelor sindicalizate, cu 7 mandate de Aranjor principal. Creditarea IMM-urilor a avut cea mai mare crestere, de 77% fața de anul precedent. Activitatea de creditare in moneda nationala a inregistrat o crestere de 60% pana la 8.658 milioane lei.

Depozitele atrase au crescut de asemenea, ajungand la 18.556 milioane lei la sfarsitul anului 2015, cu 29% mai mult fata de sfarsitul anului 2014, astfel incat cota de piața in depozite a ajuns la 6,9%, la sfarsitul anului 2015, comparativ cu 6,0%, la sfarsitul anului precedent.

In 2015, costurile totale au crescut la 575 de milioane de lei, cu 9% mai mult fata de anul anterior, in principal datorita creșterii activitatii, investitiilor in dezvoltarea infrastructurii IT si aplicatii de business, costurilor de reglementare (de 4,6 milioane lei) si noi angajati. Costul de risc a scazut la 55 milioane lei in 2015, de la 60 milioane lei in anul precedent demonstrând o politica de creditare prudenta de gestionare a riscului de credit. Raportul cost/venituri (C/I) a scazut usor, situându-se la 56%, in timp ce randamentul capitalului propriu (ROE) a crescut la 24%, de la 20% in 2014.

“Cred ca cea mai mare realizare a ING in 2015 este cresterea creditarii, atat pentru companii, cat si pentru persoane fizice. Am crescut substantial finantarea noastra pentru IMM-uri si am facut progrese in domeniul digitalizarii reducand costurile de tranzactionare”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.

Accentul pe IMM-uri, prin automatizarea procesului de creditare, cresterea echipei de consultanta (cu 36%, la 7000 de consultanti) si adaptarea solutiilor bancare la profilul si nevoile IMM-urilor, a generat o crestere a activelor de 77% si de 36% in baza de clienti, ajungand la 7.000 clienti IMM la sfarsitul anului 2015, au aratat reprezentantii ING.

Concentrare pe digital

Clienții ING folosesc din ce in ce mai mult canalele digitale si in special mobilul, potrivit reprezentantilor ING. In 2015, numarul de contacte in ING Home’Bank folosind calculatorul a crescut la 23 de milioane, cu 17% mai mult decat in 2014, in timp ce operațiunile folosind telefonul mobil au crescut exploziv, la 10 milioane in 2015, de opt ori mai mult comparativ cu anul precedent. Pentru a sustine ritmul de dezvoltare, 35% dintre cei 309 nou angajati in 2015, a fost in domeniile IT, digital si business intellingence.

“Digitalizarea si experienta clientilor vor fi trendurile care vor evolua cele mai rapid in 2016. In ceea ce priveste digitalizarea va vedea o explozie in acest an”, a mai spus Michal Szczurek.