ING: Profit brut de 565 milioane lei

ING România anunță un profit brut de 565 milioane lei pentru 2016, cu 44% mai mult față de 2015 și păstrează focusul pe îmbunătățirea experienței pentru client și pe digitalizare.

Pragul istoric de 1 milion de clienți individuali activi a fost atins, a anunțat Michal Szczurek, CEO ING Bank România, adăugând că preocuparea pentru îmbunătăţirea experienței a atras în 2016 peste 270.000 noi clienți individuali, în segmentul IMM fiind depăşit pragul de 10.000 de clienți.

Anul 2016 a adus și lansarea unui nou serviciu de plăți mobile prin POS. Printr-un proiect dezvoltat cu GoSwiff și MasterCard, ING România a introdus ING mPOS, ce permite comercianților mici, mijlocii și mari să accepte plăți cu cardul oriunde s-ar afla. Tranzacțiile sunt efectuate folosind dispozitive mobile, telefoane inteligente sau tablete, conectate la un cititor de carduri, operațiune ce criptează datele astfel încât informațiile personale să rămână confidențiale. De asemenea, ING România a lansat ING Point – un nou canal de distribuție ce oferă acces instant la majoritatea produselor bancare. În urma unui proiect pilot, implementat în București și în Iasi, reţeaua ING Point a fost extinsă la 8 unităţi, în centre comerciale din toată ţara, deservind până la sfârşitul anului peste 1.500 clienţi.

“Vrem să fim conectați la idei noi, la viitor. Vrem să construim banca viitorului”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

În ultimul trimestru al 2016, ING a făcut posibilă achiziţia online de noi produse prin intermediul ING Home’Bank. Clienții ING pot achiziţiona credite de nevoi personale sau fonduri mutuale direct de pe telefonul mobil sau computer, în aproximativ 10 minute, fără a fi necesară vizita la bancă. Până la sfârşitul anului, peste 400 clienţi au cumpărat online credite de nevoi personale, în valoare totală de 5 milioane lei. Portofoliul de fonduri mutuale disponibil online are trei tipuri de fonduri, pentru nevoi şi profiluri diferite: ING Conservator, ING Moderat şi ING Dinamic. În ultimele trei luni ale 2016, peste 1.200 clienţi au cumpărat online fonduri mutuale, reprezentând 15% din totalul tranzacţiilor cu acest produs.

Numărul de tranzacţii prin aplicaţia pentru telefonul mobil a crescut în mod accelerat în ultimul trimestru al 2016 astfel încât, până la sfârşitul anului, a egalat numărul tranzacţiilor prin aplicaţia pentru desktop. Iar pentru a face mai ușoară utilizarea aplicaţiei pentru mobil, au fost lansate în 2017 opţiunea de a alege un nume de utilizator personalizat şi autentificarea prin amprentă digitală.

Profitul brut al ING România a ajuns la 565 milioane lei, cu 44% mai mult față de 2015, creșterea fiind datorată, în principal datorită creșterii generale a activității și a veniturilor exceptionale obținute din vânzarea acțiunilor Visa.  

„În 2016, am văzut rezultatele muncii noastre. Sunt mândru în mod deosebit de faptul că am atins pragul istoric de 1 milion de clienți individuali activi. La această realizare a contribuit semnificativ digitalizarea produselor și serviciilor oferite, care au devenit astfel mai simple și mai potrivite profilului clienților tot mai autonomi ai ING”, a declarat Michal Szczurek.

Portofoliul de credite al băncii a ajuns la 17,6 miliarde RON la finalul anului 2016, o creștere de 22%, în timp ce piața a fost relativ stabilă (+1%). Fondurile atrase au ajuns la 22,3 miliarde RON, cu 20% mai mult decât la finalul lui 2015

Veniturile ING Bank au ajuns la 1,2 miliarde RON, cu 29% mai mult, în baza creșterii afacerii, a numărului de clienți şi a activităţii acestora, dar și datorită veniturilor excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa (123 milioane RON). În 2016, ING România a anunțat un profit brut de 565 milioane RON, cu 44% mai mult decât anul anterior.

În 2016, costurile au crescut la 665 milioane RON, cu 16% mai mult față de anul trecut, fiind în principal influențate de creșterea afacerii, a investițiilor în infrastructura IT, în dezvoltarea de aplicații, costurile cu noi angajați și costurile de reglementare. Costurile de risc au crescut la 92 milioane RON, de la 55 milioane RON în 2015, însă într-un profil de risc bine controlat; rata creditelor neperformante a continuat să scadă, ajungând la 3,6% în 2016, de la 4,3% în 2015. Raportul cost/venituri (C/I) a scăzut la 50%.

În 2016, ING România a continuat să susțină investițiile în societate, cu 6,3 milioane RON dedicați soluționării unor probleme sociale sau dezvoltării de proiecte în domenii relevante pentru grupurile de interes ale băncii. ING a lansat două noi proiecte: unul în zona de educație financiară (Banometru – 200 de persoane au fost ajutate să scape de datorii și să își gestioneze mai bine bugetul personal sau al familiei) și unul în zona antreprenorială (Startarium – 7.000 de utilizatori online au folosit platforma educațională pentru a învăța cum pot începe şi dezvolta o afacere). În zona dezvoltării urbane, ING a continuat să susțină Urbaniada – o competiție de proiecte pentru a face viaţa mai bună în orașe – proiectele realizate în 2016 având peste 350.000 de beneficiari. O premieră pentru ING a fost introducerea opţiunii de donație în ING Home’Bank, prin intermediul căreia, în trei luni de campanie, 3.700 de clienți au donat în total 110.000 RON pentru susținerea adăpostului de noapte Odessa, pentru oamenii străzii.