Interviuri

Inovatia este motorul cresterii

20 iul. 2011 6 min

Inovatia este motorul cresterii

Reading Time: 6 minute

<p> <strong>Ronald Binkofski, primul expat la conducerea Microsoft Romania, pregateste compania pentru cloud computing si creste competitivitatea echipei pe o piata tot mai dificila.</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Pe ce se concentreaza Microsoft Romania in acest moment?</strong></p> <p> Microsoft este o companie cu importante contributii in industria IT locala si in intreg ecosistemul comercial si social. In 2011 se implinesc 15 ani de la inaugurarea filialei Microsoft Romania si acesta este un moment foarte bun pentru a sarbatori alaturi clientii si partenerii nostri.</p> <p>  </p> <p> Principala noastra preocupare, oriunde in lume si in Romania, este sa concretizam potentialul serviciilor in cloud si sa fim liderul in cloud computing al industriei. Aceasta evolutie catre cloud prezinta aspecte incitante si, in acelasi timp, necesita atentia industriei asupra unor provocari ce trebuie adresate – in acest context, rolul nostru la Microsoft este sa oferim cel mai bun suport clientilor si partenerilor nostri. Ne dezvoltam afacerile in Romania in parteneriat cu peste 4000 de companii IT locale si responsabilitatea noastra este sa lucram impreuna cu partenerii nostri pentru a materializa promisiunea serviciilor in cloud.</p> <p>  </p> <p> Pentru a atinge aceste obiective, echipa mea management si intreaga organizatie se concentreaza pe consolidarea business-ului si eficientizarea proceselor interne pentru a servi mai bine piata – in acelasi timp, nu pierdem niciun moment din vedere sa avem cel mai bun mediu de lucru la Microsoft, pentru a ne pastra cei mai buni oameni si pentru ca Microsoft sa fie o destinatie pentru cei mai apreciati performeri din piata. Masura cea mai directa a calitatii operatiunilor noastre este sa crestem mai repede decat piata pe toate liniile de business.</p> <p>  </p> <p> In afara companiei, suntem dedicati accelerarii ritmului in care cele mai noi tehnologii si solutii Microsoft sunt adoptatede clientii nostri – obtinem un astfel de rezultat doar daca satisfatia clientilor si partenerilor nostri fata de Microsoft este ridicata iar aceasta este o directie prioritara pentru noi, de ani de zile. Sunt foarte mandru de rezultatele companiei de pana acum, ce arata o crestere a gradului de satisfactie cu Microsoft pe toate segmentele si, in timp ce acest aspect imi da incredere pentru ce avem de obtinut in viitor, stiu ca avem in continuare de lucru.</p> <p>  </p> <p> Un alt domeniu foarte important pentru noi este cooperarea cu autoritatile guvernamentale centrale si locale. Rolul tehnologiei informatiei nu a fost niciodata mai important in reformarea si dezvoltarea Romaniei de maine, iar experienta internationala a Microsoft este foarte valoroasa in acest context. Aici urmarim o abordare mai structurata pentru a asigura o contributie de calitate si durabila a Microsoft pe directiile prioritare ale tarii in urmatorii ani. Aceasta abordare va fi construita pe structura unei relatii foarte bune de parteneriat cu Guvernul Romaniei.</p> <p> In cele din urma, un domeniu prioritar pentru mine personal si pentru Microsoft prin programele pe care le implementam: educatia si tanara generatie. A investi in educatie inseamna a investi in prosperitatea noastra pe viitor si, in consecinta, educatia si competitivitatea Romaniei in plan international sunt deasemenea prioritati ale echipei mele. Sunt un sustinator al studentilor capabili sa se auto-motiveze pentru a depasi barierele geografice, tehnologice si sociale.</p> <p>  </p> <p> Cred ca pot sumariza misiunea noastra prin "a face Microsoft mai relevant pentru Romania". Sunt sigur ca, printr-o implementare de exceptie a prioritatilor mentionate, Microsoft isi va atinge cu succes obiectivele in Romania.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ati facut schimbari in echipa companiei de la preluarea conducerii?</strong></p> <p> Schimbarea este un aspect constant in business. Prin urmare, da, au fost schimbari de cand am preluat functia de Director General al Microsoft Romania. Lucram intr-o industrie foarte dinamica, cu tendinte, tehnologii, produse, servicii si solutii noi in fiecare zi. Schimbarile implementate in Microsoft Romania reflecta chiar acest aspect – le-asnumi etape naturale in evolutia si dezvoltarea unei organizatii dinamice de pe piata IT.</p> <p>  </p> <p> Cel mai important aspect al rolului meu este sa ma asigur ca Microsoft Romania este cea mai buna organizatie din punct de vedere operational. Doar astfel, compania noastra va continua sa fie competitiva din punctul de vedere al talentelor pe care le vom avea in echipa noastra.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care este impactul pirateriei asupra businessului Microsoft Romania?</strong></p> <p> Intrebarea ar trebui mai degraba formulata "care este impactul pirateriei in Romania?" iar raspunsul este, evident, foarte mare. Respectarea proprietatii intelectuale este un aspect cheie al unei economii mature – exista o relatie stransa intre rata pirateriei si starea economiei. Cel mai recent studiu IDC pentru Business Software Alliance, arata ca reducerea ratei pirateriei cu 10% in urmatorii 4 ani, de la 64% (n.a. rata curenta a pirateriei in Romania) la 54%, ar aduce aproximativ 573 milioane USD la bugetul de stat si aproximativ 498 milioane USD venituri in industria IT, generand de asemenea 3711 noi locuri de munca.</p> <p>  </p> <p> Dar acesta este un singur aspect. Alte aspecte ale unei economii sanatoase vizeaza inovatia, antreprenoriatul, investitiile straine, etica in business si multe altele, puternic afectate negativ in tarile cu o rata ridicata a pirateriei.</p> <p>  </p> <p> In concluzie, pentru a raspunde intrebarii – da, pirateria este o problema importanta pentru Microsoft in Romania si colaboram activ cu Business Software Alliance si autoritatile competente pentru a adresa aceasta situatie.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care este pozitia Microsoft Romania in regiune?</strong></p> <p> Romania, cu cei peste 21 milioane de cetateni, este a doua tara ca populatie din randul noilor tari membre in Uniunea Europeana, dupa Polonia, prin urmare este o piata importanta pentru Microsoft. Sistemul de invatamant pregateste profesionisti IT foarte apreciati iar acesta este unul dintre motivele pentru care ne-am intensificat investitiile in Romania in ultimii ani, construind doua centre de inalta clasa – un centru de suport tehnic global (GTSC, in Bucuresti) si un centru de cercetare-dezvoltare (Ciao, in Timisoara).</p> <p>  </p> <p> Cred cu tarie ca economia romanesca va reveni pe crestere si ca tara se afla in pragul unei perioade de prosperitate. Desi se lasa asteptata, sunt convins ca vorbim de o crestere constanta in urmatorii ani. Microsoft isi propunesa fie o parte semnificativa a acestul proces, atat in zona de business, cat mai ales demonstrand ca este un bun cetatean in Romania, dupa cum am mentionat deja anterior.</p> <p>  </p> <p> Probabil cel mai bun indicator al rolului important pe care il joaca Microsoft in Romania il reprezinta programele pe care le desfasuram de ani buni in parteneriat cu Guvernul si Societatea Civila, programe cum ar fi Parteneri pentru Educatie, programele de asigurare a accesului la tehnologie si dezvoltarea de e-aptitudiniin comunitati, programele pentru siguranta copiilor pe Internet, BizSpark si celelalte initiative pentru antreprenori software, etc.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cat de importanti sunt partenerii pentru businessul Microsoft?</strong></p> <p> Microsoft isi desfasoara afacerile in Romania prin intermediul partenerilor, motiv pentru care colaborarea cu partenerii nosti si promovarea ofertelor lor bazate pe solutii Microsoft este principalul rol al filialei locale. Concret, sunt actiuni de business development, de training de tehnologie, acces la cele mai recente solutii si tehnologii, participare in programe internationale, schimb de cunostinte cu parteneri din alte tari, marketing si suport tehnic si multe altele.</p> <p>  </p> <p> Conform celui mai recent studiu de impact, realizat de IDC si sponsorizat de Microsoft, pentru fiecare leu castigat de Microsoft in Romania, companiile din ecosistemul local castiga 6,38 lei. Este un aspect important al impactului Microsoft pe piata locala.</p> <p>  </p> <p> Dar obiectivul nu este doar dezvoltarea afacerilor noastre in Romania cu suportul partenerilor locali, ci si sustinerea partenerilor locali pentru a realiza un impact in lume cu inovatiile pe care le produc. De exemplu, prin Microsoft BizSpark sprijinim startup-urile sa dezvolte urmatoarea generatie de aplicatii si servicii software pe Windows Azure, platforma noastra in cloud pentru dezvoltatori software ce raspunde perfect companiilor cu intentii de a-si dezvolta afacerile in plan international.</p> <p>  </p> <p> Cum am mentionat anterior, una dintre cele mai importante masuri a calitatii colaborarii cu partenerii nostri este satisfactia lor, pe care o evaluam regulat si aflata constant in crestere.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ati intarit echipa de consumer.</strong></p> <p> Pentru prima data in acest an vom avea o echipa de sine statatoare ce va fi dedicata business-ului de consumer. Este un pas inainte si o masura care valorifica mai bine munca de pana acum a circa 40% din organizatia de vanzari si de marketing, ce a avut impact si in business-ul nostru de retail si consumer (n.a. business crescut cu 50% in ultimele 12 luni de Microsoft in Romania).</p> <p>  </p> <p> Sunt sigur ca aceasta linie de business va creste in anii urmatori, in mare parte datorita tendintelor vizibile din piata cum ar fi cloud computing, consumerization of IT si, desigur, noilor inovatii ce vor fi disponibile de acum inainte utilizatorilor finali (n.a. consumeri, utilizatori casnici etc). Microsoft are o oferta exceptionala lpentru consumeri cu produse si servicii cum sunt Windows, Office, Hotmail, Windows Phone, Xbox, Kinect.</p> <p>  </p> <p> <strong>Exista planuri de extindere a activitatii Microsoft in Romania?</strong></p> <p> Cum am mentionat deja, principalul meu obiectiv este construirea unei echipe excelente in Romania. Cresterea companiei este unul din indicatorii de success in aceasta privinta. Suntem deja prezenti in trei linii operationale: marketing si vanzari, suport tehnic avansat si cercetare-dezvoltare, numarand aproximativ 400 de oameni.</p> <p>  </p> <p> Toate cele 3 linii de business sunt in crestere si sunt sigur ca aceasta crestere va fi sustinuta si de statutul de care ne bucuram pe piata, de cel mai dorit angajator, si confirmat de doua studii diferite in primavara lui 2011 (Daedalus MillwardBrown si Catalyst Consulting). Mai departe, cat de repede vom creste si in ce alte directii… Sa ne facem intai treaba asa cum trebuie si vom vedea.</p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: