Înscrierile în competiția Produsul Anului 2017, aproape de final 

Mai sunt câteva zile de înscrieri în Competiția Produsul Anului, ce încurajează și răsplătește inovația produselor din FCMG, precum și din industriile de suplimente alimentare, electronice și electrocasnice și cea bancară.

Conceptul a fost lansat în Franța în urmă cu 30 de ani și este prezent în 40 de țări. În România, competiția Produsul Anului este reprezentată de agenția Media Concept Store, care coordonează și gestionează activitățile întregului proiect. Studiul va fi efectuat de compania de research specializată, EXACT Cercetare și Consultanță și va avea loc în luna aprilie 2017, iar câstigatorii vor fi desemnați în luna mai 2017. 

Principalele beneficii pentru branduri:

  •  Creșterea încrederii în produs
  •  Crearea unui un puternic diferențiator față de competiție
  •  Creșterea vizibilității în distribuție
  •  Creșterea vânzărilor

De asemenea, pentru consumatori rolul etichetei este de a oferi repere în alegerea celui mai inovator produs / serviciu, recomandat tot de consumatori, pe bază experienței avute cu produsul.

În competiție se pot înscrie produse care au realizat o inovație în design, funcționalitate, ambalaj sau formulă/ conținut și care au fost lansate în ultimele 18 luni, respectiv în perioda 1 octombrie 2015 – 31 martie 2017.

Produsele sunt grupate în categorii, numărul acestora variind de la an la an în funcție de tipul și numărul produselor înscrise.

Un juriu independent  format din specialiști în marketing, retail, jurnaliști în presă de specialitate, protecția consumatorului-testează fiecare produs și analizează caracteristicile inovatoare indicate de compania producătoare.

După validarea juriului, produsele devin finaliste și eligibile pentru a intra în studiu.

Câstigatorii sunt desemnați în urmă unui studiu de piață, la nivel național, realizat online pe un eșantion de 4,000 de consumatori români, care are că scop identificarea gradului de interes al consumatorilor față de noile produse. 

În cadrul studiului, sunt măsurate inovația, atractivitatea și satisfacția consumatorilor față de produsele înscrise. Produsele câștigatoare primesc dreptul de utilizarea a logo-ului “Produsul Anului” pe ambalaj și în toate materialele de comunicare, pe perioadă următoarelor 12 luni din momentul anunțării lor oficiale.

Din datele studiului realizat anul trecut (2016), au reieșit următoarele:

  •  77 % dintre respondenți ar cumpără un produs marcat că Produsul Anului;
  •  49% dintre respondenți au mai văzut logo‐ul Produsul Anului;
  •  57% dintre respondenți consideră că o reclamă ce poartă marca “Produsul Anului” este de mai încredere decât o reclamă standard
  •  71% dintre respondenți consideră că “Produsul AnuluI” este un titlu de încredere, bazat pe faptul că este acordat în urmă unui studiu realizat pe consumatori

  “Aceasta competiție oferă prilejul participanților de a află percepția consumatorilor asupra produselor inovative și totodată poziția acestora față de competiție”, a declarat Mihaela Păduraru, Country Manager Produsul Anului România.

Printre câștigatorii edițiilor trecute se numără: Procter & Gamble (Ariel 3in1 Pods, Ariel Active Gel Capsules, Ariel Pro Zim7), Unilever (Coccolino Creations, Domestos Universal Hygiene Spray, Dove Repair Therapy, Dove Visible Care Shower Gel, Big Milk, Clear), Bergenbier (Bergenbier ALE), Danone (Activia Pînă Colada, Activia Mic Deju, Cremoso cu Fructe), Albalact (Zuzu 1.8L), Dr. Hart (Dr Hart Enzime Pancreatice, Dr Hart Magneziu și Vitamină B6), Philips România (Philips Airfryer HD9240) , Scandia Food (Lotka Ton Bucăți), Caroli Foods Group (Sissi), H&E Reinert România (Martinel Gustărică, Șuncă din piept de curcan Reinert), Hochland România (Delicii Calde Bruschetta), Coca-Cola Hellenic România (Cappy Pulpy Piersica), GlaxoSmithKline (Aquafresh Complete Care), Queisser Pharma (Doppelherz Aktiv – Că, Mg, Zn, Se , Doppelherz System Omega 3 Konzentrat), Zdrovit ( Supramax Articulații), Tymbark (Tymbark Cool), Henkel (Perfect Mousse), Farmec (Gerovital Plant Cremă hidratanta), Johnson Wax (Glade Sense & Spray), L’Oréal (L’Oréal Derma Genèse, Elsève Anti-Rupere, L’Oréal Casting Crème Gloss, L’Oréal Accord Parfait Minéral ; L’Oréal Revitalift – Față, gât, contur; Ganier Fructis Masca nutritivă instantanee, Garnier BodyTonic Roll-on; Maybelline – Mascara Volum’Express Colossal), Boromir (Boromir Cozonac Cremă Nuci).

Din cercetările desfășurate în țările din vestul Europei, rezultă că eticheta roșie ”Votat Produsul Anului”, comunicată de produsele câștigatoare contribuie la creșterea vânzărilor cu un procent de până la 25% în urmă utilizării logo-ului (sursă: Franța, 2008, studiu TNS).