Marketing Stiri

Investitiile in publicitatea OOH, 27 milioane de euro pana in iunie 2015

23 iul. 2015 < 1 min

Investitiile in publicitatea OOH, 27 milioane de euro pana in iunie 2015

Reading Time: < 1 minut

Potrivit celor mai recente rezultate publicate de Biroul Roman de Audit Transmedia, investitiile in publicitatea outdoor au crescut in  primul semestru din 2015 cu 6% fata de aceeasi perioada a anului precedent, ajungand la o valoare de 27 milioane EUR (ratecard).

Aceasta evolutie pozitiva din primul semestru al anului 2015 respecta tendinta generala de stabilitate a investitiilor in publicitatea OOH observata in perioada ianuarie 2013 – iunie 2015, ceea ce indica un echilibru relativ la nivelul pietei de publicitate outdoor. In cadrul acestei analize au fost luate in calcul doar companiile care au beneficiat de monitorizare constanta in perioada mai sus mentionata, asigurandu-se astfel acuratetea si comparabilitatea datelor.

Echilibrul observat in ansamblu pentru piata de publicitate outdoor se regaseste si la nivelul numarului de fete suport ocupate (aproximativ 14.000  in primul semestru al anului 2015 fata de 15.500 in aceeasi perioada a anului 2014), precum si in evolutia clientilor care au investit in publicitatea OOH.

Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investitii in publicitatea outdoor in primul semestru al lui 2015 sunt reprezentate de zona de retail si de sectorul comunicatiilor, acesta din urma fiind puternic influentat de activitatea de comunicare a clientului Telekom Romania. Raportandu-ne la acelasi interval al anului 2014, observam ca cea mai importanta evolutie a investitiilor in publicitatea outdoor a avut loc la nivelul sectorului financiar, acesta inregistrand  o crestere de 45% si avand ca exponent principal clientul ING Group.

In ceea ce priveste distributia volumelor atrase de cei mai importanti jucatori din industria panotajului, observam ca primele trei companii au cumulat 60% din totalul investitiilor in piata de publicitate outdoor. Euromedia Group conduce acest top, reusind sa colecteze peste 8.5 milioane euro (valoare ratecard) din vanzarea spatiilor publicitare detinute, urmatoarele pozitii fiind ocupate de Getica OOH si Affichage Romania.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: