Marketing

Jos engagementul prin premii!

29 nov. 2013 2 min

Jos engagementul prin premii!

Reading Time: 2 minute

<p> Bogdan Nitu, General Manager, Webstyler, este decis sa descurajeze orice forma de engagement bazat pe premii. Ori de cate ori va juriza intr-un festival, va depuncta drastic orice lucrare ce demonstreaza engagement prin mijloace materiale.</p> <p>  </p> <p> <strong>De ce credeti ca este importanta o competitie care sa premieze creativitatea in comunicare?</strong></p> <p> In primul rand, e normal sa premiem creativitatea pentru a o stimula. Pe de o parte, un festival stimuleaza creativitatea prin competitia in sine ce hraneste ego-ul creativilor de a fi cei mai buni. Pe de alta parte, lucrarile premiate sunt una dintre cele mai bune surse de inspiratie atat pentru agentii, cat si pentru clienti.</p> <p> In alta ordine de idei, un astfel de festival stabileste repere, poate chiar ierarhii in ceea ce priveste creativitatea. Atunci cand un client doreste sa gaseasca o agentie creativa, un festival de creativitate poate fi o buna sursa pentru construirea une liste de agentii pe care sa-si doreasca sa le cunoasca.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cat de importanta este creativitatea in online si cat de mult credeti ca s-a dezvoltat aceasta categorie in ultimii ani?</strong></p> <p> Creativitatea este mult mai importanta in online decat in offline. Si asta pentru ca, daca in offline mai poti trai ca brand si din agresivitatea planului de media, in digital nu poti face asta. In digital, ca un brand sa existe, trebuie sa genereze engagement. Iar ca sa generezi engagement, trebuie sa fii foarte creativ pentru a atrage atentia si pentru a motiva oamenii sa doreasca sa interactioneze in mod real cu brandul tau (nu cu promotia, in care pot castiga premii).</p> <p>  </p> <p> Referitor la partea a doua a intrebarii, se vede o evolutie clara in acest an fata anii anteriori, insa eu astept mai mult. Prea putine agentii de digital stiu comunicare si prea putine agentii de brand inteleg digital. Exista un decalaj de expertiza intre multe dintre agentiile de digital, care considera ca stiu comunicare in digital pentru ca stiu cum sa foloseasca niste instrumente, si agentiile de brand care nu au inteles inca faptul ca atunci cand gandesc comunicare pentru mediul digital nu trebuie sa gandeasca in termeni de advertising.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce sperati sa se intample in urmatorii ani in aceasta categorie?</strong></p> <p> Sper sa vedem cu totii cat mai repede cat mai multe idei de comunicare digitala si cat mai putine idei de advertising ‘declinat’ in advertising online. Dar asta se va intampla cand se va schimba perceptia despre comunicarea in digital atat in agentii, cat mai ales la clienti. Pentru ca daca clientii vor privi altfel digitalul, agentiile vor fi obligate sa o faca la randul lor.</p> <p>  </p> <p> Mai sper sa vad din ce in ce mai putine dovezi de engagement bazate pe premii si cat mai multe lucrari cu engagement real, bazat pe motivatii non-materiale. Pentru mine, engagement-ul bazat pe premiere materiala nu este engagement, ci mita, si, de cate ori voi juriza intr-un festival, voi depuncta drastic orice lucrare ce demonstreaza engagementul prin astfel de metode.</p> <p>  </p> <p> <strong>Bogdan Nitu jurizeaza in categoria Online din cadrul <a href=”http://www.adcromania.ro”>ADC*RO Awards 2013</a>.</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Gala de premiere va avea loc pe 2 decembrie, la ArCuB.</strong></p> <p>  </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: