Analize Companii

Laboratorul fashionului online

29 dec. 2016 4 min

Laboratorul fashionului online

Reading Time: 4 minute

Zilnic, Fashion Days este actualizat cu câteva sute de produse noi. Toată această desfășurare de forțe nu ar fi posibilă dacă nu ar exista o echipă dedicată care, de la București, lucrează pentru toate cele trei țări în care compania este prezentă.

Peste 500.000 de produse reprezentând peste 1.000 de branduri fotografiate, editate, clasificate, calibrate, descrise, periodic incluse campanii de imagine sau promoționale – toate acestea sunt crâmpeie din universul fashiondays.ro. În spatele a tot ceea ce înseamnă acest univers stă o întreagă echipă care lucrează din sediul de la București pentru cele trei țări ale brandului: România, Bulgaria și Ungaria. Totul se întâmplă în departamentul de producție al Fashion Days, care înseamnă un studio foto profesional, o echipă care se ocupă de partea vizuală a campaniilor și de bannere, o echipă care se asigură că fiecare fotografie are un corespondent, o echipă de editare foto și de conținut care se ocupă de tot ce înseamnă texte pe site, o echipă de traducători pentru Bulgaria și Ungaria. În total, o echipă alcătuită din aproximativ 30 profesioniști, coordonați de Iulia Sas, Creative Manager al Fashion Days, care s-a alăturat companiei în urmă cu patru ani,  după o experiență de zece ani în zona de art directing și producție foto. De la început i s-a oferit libertatea să facă unele schimbări, pe toate coordonatele, și rezultatele nu au întârziat să apară.

iulia-sas4
Iulia Sas, Creative Director, Fashion Days

Iulia Sas a început să lucreze în 2004 ca art director pentru Stock4b, o companie din München care producea luxury stock images.

Ulterior a fost producător indepen­dent pentru campanii publicitare (Raiffeisen, Jacobs, Danone, Milka, Pantene, Lenor), timp în  care nu și-a uitat background-ul de jurnalist, lucrând ca stilist la revistele Eva și Esquire. 

Este absolventă a Facultății de Jurna­lism și Comunicare, unde a descoperit că, într-adevăr, o imagine face cât o mie de cuvinte, lucru pe care încă îl folosește atunci când vine vorba de creație.

 

”Online-ul nu iartă pe nimeni, se mișcă foarte repede și, dacă nu încerci să ții pasul cu tendințele și noutățile, ți-o vor lua alții înainte.“ – Iulia Sas, Fashion Days

Conțiut integral in-house

În ultimii ani, echipa departamentului de producție al Fashion Days s-a triplat și a ajuns să funcționeze ca o agenție de creație de conținut foto și video in-house. Departamentul este compus din trei echipe, fiecare cu câte o zonă de expertiză foarte bine definită. 

Echipa de la studio are șase fotografi, cinci stiliști (patru de haine și unul de accesorii), doi hair și doi make-up artiști, două persoane care se ocupă de partea de Colour Management în Lightroom, dar fac și editare web, graphic design pentru diverse materiale, două doamne care calcă și aranjează fiecare produs care urmează să fie fotografiat.

Echipa de Visual este cea care se asigură că „vitrina“ magazinului online arată bine. Este compusă din șase art directori și graphic designeri și se ocupă de bannerele pentru website și pentru canalele online. Ei, împreună cu echipa de la studio, creează și editează toate materialele pentru canalele interne și externe.

Echipa de photo editing este compusă din opt persoane care se ocupă de redimensiona­rea și retușarea fotografiilor care apar pe site.

img_0042
Fondată în 2009 de către antreprenori elvețieni, Fashion Days și-a extins rapid  operațiunile în România, Bulgaria și Ungaria. Din 2015, este parte a grupului eMAG. În perioada ianuarie – octombrie 2016, volumul produselor comandate online de pe Fashion Days a crescut cu peste 25% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Dezvoltarea conținutului, fie cel vizual, fie text, este o parte importantă din businessul Fashion Days, de aceea de la bun început s-a dorit integrarea in-house a producției. Punctual, pentru diverse proiecte mai mari, se colaborează cu agenții de creație externe. Având o structură bine pusă la punct de creație și producție în cadrul companiei, oamenilor de la Fashion Days le este mai ușor să păstreze o linie unitară. Chiar și în privința colaboratorilor le place să-și pună amprenta pe tot ceea ce fac, lucru aplicat și în cazul castingurilor de modele. Echipa de producție se implică în mod direct în alegerea modelelor astfel încât să fie nevoie de cât mai puține retușuri. „Alegem modelele care arată cel mai bine nemachiate, pentru că folosim machiaj light, natural. Și mai trebuie să fie bine proporționate. Eu consider că fotografia de online trebuie să fie cât mai aproape de realitate pentru a putea fi onești cu clienții noștri“, explică Iulia Sas. 

De selecția brandurilor pentru magazinul online se ocupă departamentul comercial, cu care departamentul de producție colaborează îndeaproape, iar principalele branduri din portofoliu sunt: Zee Lane, United Colors of Benetton, Guess, Le coq sportif, Pepe Jeans, Desigual, Diesel, Calvin Klein, Nike, Esprit, Love Moschino, Next, Mango, Napapijri, Sport Max, Fossil, Max & Co și Ted Baker.

Fie că este vorba de o campanie de promovare de nou sezon, fie de o campanie specială, echipa de producție discută cu colegii de la Commercial și Marketing și pe baza informațiilor primite de la aceștia sunt alese piesele cheie ale sezonului și sunt urmărite tendințele, astfel încât clienții să fie inspirați, zi de zi.

În general, departamentul are un „ecosistem“ foarte bine dezvoltat. „Cei care vin și nu au chef de muncă, nu le place ceea ce fac sau nu livrează calitate vor fi, mai devreme sau mai târziu, sancționați de colegi și lucrurile se reglează de la sine“, punctează directorul de creație de la Fashion Days, care mai crede și că online-ul trebuie tot timpul „întreținut“ cu idei și lucruri fresh, deoarece este un domeniu unde concurența e acerbă, iar posibilitățile sunt nelimitate. 

 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: