Lectura de business

Anul trecut a reprezentat o adevarata sursa de inspiratie transpusa de specialisti din toate sectoarele mediului de afaceri global in carti de referinta. Revista Biz va prezinta cele mai asteptate carti de business din anul 2010 aparute la editurile curtea Veche, Publica si Meteor Press.

Volumul, care va aparea in luna martie, exploreaza felul in care Internetul transforma lumea si creeaza o comunitate in care din ce in ce mai multi oameni pot participa, contribui cu idei si informatii. “Ideile prind viata cand sunt impartasite. De aceea, Internetul este o potentiala platforma pentru creativitate si inovatie”, spune autorul in paginile volumului. “We- Think” este termenul pe care il foloseste autorul pentru intelegerea modului in care gandirea, joaca, munca si creatia se intre pa trund, in masa, pe Internet. Cartea abordeaza si aspectele negative ale Internetului, precum conflictul dintre numarul din ce in ce mai mare de utilizatori si toate incercarile de control. Aceasta va fi una dintre cele mai semnificative lupte ale vremurilor actuale, de la China pana la lupta Microsoft sau a industriei muzicale cu Internetul.

 

“Animal Spirits: Cum psihologia umana dicteaza economia si de ce conteaza pentru capitalismul global” George A. Akerlof si Robert J. Shiller

Laureat al premiului Nobel pentru economie, George Akerlof scrie in ultima sa carte, alaturi de Robert Shiller, despre relatia dintre psihologie si economie. Autorii contesta validitatea tipului de economie care a condus la o criza de o asemenea anvergura si propun o noua forma de economie. Pe langa critica teoriilor economice actuale, autorii aduc in discutie aplicatiile economiei behavioriste la diferite crize economice, inclusive cea actuala din SUA. In paginile volumului, spiritele animale sunt descrise ca factori mo tivanti noneconomici, care contin caracteristici precum in credere, cinste, co – ruptie, iluzia banului si “povesti pe care ni le spunem pentru sine”. In plus, cei doi autori explica si motivele pentru care toate aceste attribute duc la esecuri pe pietele capitaliste. Cititorii vor putea afla mai multe despre teoria detinatorului premiului Nobel pentru economie din volumul in limba romana, ce va aparea pe piata in luna mai.

 

“Business Stripped bare: Adventures of a Global Entrepreneur” Richard Branson

Volumul ce poarta sem natura celebrului fondator al imperiului Virgin va vedea lumina tiparului in luna noiembrie. Cartea combina sfaturi utile cu povesti, presarate cu umor, despre cele mai importante impliniri, dar si dificultati intampinate de compania Virgin. “Adevarul gol golut despre afaceri” este un volum dinamic, inspirational si, totodata, un ghid original spre succesul profesional si perso practinal. Sir Richard Branson mai scrie si despre povestea din spatele lansarii Virgin Atlantic si dezvolta idei despre afaceri pe care le-a invatat de la oameni precum fondatorii Google, Nelson Mandela sau Jach Welch

 

“Make Your WorkplaceGreat: 7 pasi spre o organizatie inteligentaemotional” Steven J. Stein

De ce nu pot dormi pre sedintii consiliilor de administratie este intrebarea care da numele unui capitol al volumului ce va aparea in tara in luna martie, la editura Curtea Veche, in cadrul colectiei “Profit”. Cercetarile autorului pentru lucrarea de fata pot raspunde la intrebarile care framanta un CEO peste noapte si chiar pot aduce o noua abordare a practicilor si strategiilor de management. Odata implementati, cei 7 pasi vor avea rezultate imediate asupra performant ei pe termen lung a angajatilor. Lucrarea lui Stein ajuta la detectarea modului in care organizat ia se plaseaza la nivelul uneia dintre cele sapte “chei”, precum si la implementarea schimbarilor necesare transfor marii locului de munca intr-un loc vesel si totodata productiv.

 

“Financial intelligence” Karen berman, Joe knight si John Case

Se pare ca impresia generala ca managerii iau decizii, creeaza bugete, aloca resursele pe baza datelor financiare este din ce in ce mai adanc intiparita in opinia colectiva. Totusi, adevarul dezvaluit de lucrarea de fata este ca managerii nu au un grad ridicat de confort in aplicarea celor mai simple unelte financiare in munca de zi cu zi. Volumul, care va aparea la editura Curtea Veche in martie, este o unealta utila atat pentru manageri, cat si pentru cititorii de rand care vor sa afle mai multe detalii despre deciziile la nivel inalt in organizatiile mondiale. In plus, cartea prezinta si fundamentele demersurilor financiare intr-o maniera simpla, pe intelesul tuturor si, mai ales, usor de pus in practica.

 

“Maestrii Afacerilor online” John Middleton

Volumul este un ghid accesibil si cuprinzator dedicat atat celor care activeaza in domeniul afacerilor digitale, cat si celor interesati de intelegerea unei sfere de activitate ce cunoaste o expansiune rapida. John Middleton, director adjunct la Centrul pentru Gandire Strategica, ce se ocupa cu promovarea practicilor de planificare din companiiledin Marea Britanie, a inclus in paginilecartii si patru studii de cazextrem de valoroase, un glosar cu termeni specifici si un capitol care scoate in evidenta tendintele din lumea afacerilor digitale. In plus, primele trei capitole ale lucrarii “Maestrii afacerilor online” prezinta dimensiunea strategica, cea globala si cea organizationala a afacerilor derulate pe Internet.

 

“Mari Succese Ale unor branduri renumite: Adevarul despre cele mai faimoase 100 de succese de branding din toate timpurile”, De Matt Haig

Autorul a pornit redactarea volumului de la afirmatia ca “succesul de brand inseamna succesul afacerii”, ecuatie aparent usor de demonstrat. Matt Haig, consultant independent de marketing si problem de brand, apeleaza, pentru a-si atinge obiectivul, la o serie de criterii din care fac parte succesul financiar, longevitatea afacerii, progresul tehnologic, dezvoltarea unor noi produse si transformarea radicala a mediului de lucru.

In plus, paginile lucrarii contin si opiniile unor consacrati manageri de brand, psihologi, cadre universitare si a altor nume grele in domeniu, ceea ce transforma cartea intr-o bogata sursa pentru manageri de brand, experti in marketing, dar si pentru cei aflati la inceput de drum in fascinanta lume a marketingului. In schimb, publicul larg va gasi rasfoind paginile lucrarii informatii noi si utile, dar si o lectura delectabila.

 

“Limbajul Secret de business” Kevin Hogan

Un adevar general din comunicare spune ca cea mai mare parte din mesajul transmis nu este de natura verbala, ci nonverbala, iar, cum mediul de afaceri global modern inseamna riscuri calculate asumate pe baza informatiilor dobandite, sa afli ce gandesc potentialii parteneri de afaceri este un adevarat as din maneca. In lucrarea “Limbajul secret de business”, Hogan, unul dintre cei mai cunoscuti experti in descifrarea limbajului corporal, pune la dispozitie o plaja larga de informatii utile pentru agentii de vanzari, manageri si orice angajat care a carui activitate consta in relationarea cu oamenii. Autorul dezvaluie in lucrarea de fata aspect precum intelesul pe care il au imbracamintea purtata si simbolurile de care suntem inconjurati si, in plus, detaliaza importanta diferitelor contexte in care are loc comunicarea.

 

“Solutia Inovatorului” Clayton M. Christensen Michael E. Raynor

Cei doi autori analizeaza strategiile care stau la baza dezvoltarii unor noi afaceri de succes, dar si cele mai folosite tehnici pentru surclasarea competitorilor. In ultimiicinci ani, Christensen, profesorla Scoalade Business aUniversitatiiHarvard, siRaynor, directorla DeloitteResearch, auaratat felul incare companiile Stabile de vin vulnerabile la atac, iar cu lucrarea de fata cei doi isi propun sa observe cum inovatorii isi modeleaza ideile in succese palpabile. Tot in paginile cartii, autorii arata ca inovatia nu este tocmai imprevizibila si intamplatoare, cum se pare ca o vad cei mai multi manageri, ci in cadrul organizatiilor inovatoare este chiar un proces intuitiv. In plus volumul, ce va aparea la editura Curtea Veche la inceputul lunii martie, explica si modalitatile prin care managerii pot spori cu succes sansele unei cresteri sustinute.