Longevitate bazată pe inovație

De 50 de ani, Gerovital se bazează pe un echilibru aproape perfect între inovație și tradiție. Mircea Turdean, directorul general al Farmec, spune că celălalt ingredient al succesului este echipa, iar totul este susținut de investiții atent planificate.

Farmec a înregistrat în ultimii ani creșteri de două cifre. Care sunt factorii care duc la astfel de creșteri?

Anul trecut creșterea cifrei de afaceri a fost de aproape 14%, iar obiectivul pentru acest an este o creștere între 10% și 12%. Minimum 10%. Nici nu știu cu ce să încep… Pornind de la inovație, vreau să spun că avem echipe de cercetare-dezvoltare, dar și de marke­ting foarte puternice. Sunt create zeci de produse anual. Discutăm de asemenea și de tradiție, pentru că nu este suficient să inovezi, trebuie să cunoști și piața. Poți să inovezi și să creezi produse care ar merge bine pe piața din Japonia, dar să nu meargă bine și pe cea românească. Un alt element al succesului este dezvoltarea personalului. Asigurăm cursuri de dezvoltare pentru oamenii din toate departamentele, de la vânzări la marketing și la oamenii din producție. Investim foarte mult în dezvoltarea oamenilor. Secretul este plăcerea cu care vii la muncă. Și angajații noștri vorbesc cu aceeași pasiune ca și mine despre produsele Farmec. De la primul până la ultimul angajat, cel mai important este să lucrezi cu plăcere și pentru asta este nevoie ca și compania să aibă grijă de tine. Avem grijă de oamenii noștri și oamenii noștri au grijă de companie. Cum spuneam, retehnologizarea este foarte importantă, de asemenea. Și printre ingredientele secrete ale dezvoltării sunt brandurile noastre și modul în care le susținem. Am pornit de la un Gerovital antiaging care este produsul clasic și am ajuns la câteva game Gerovital.

Ați deschis deja cinci magazine. La ce număr de unități vreți să ajungeți la până sfârșitul anului?

Undeva între 10 și 12 magazine cred că vom fi capabili să des­chidem până la sfârșitul anului acestuia. Ne grăbim, pentru că vrem să acoperim cât mai multe puncte strategice din România. Vrem să le implementăm, pentru că succesul celor existente ne dă curaj și speranța că putem deschide magazine în cât mai multe centre comerciale, dacă e vorba de magazine Gerovital. De asemenea, vrem cât mai multe magazine stradale în centrul orașelor, în centrele istorice din mai multe orașe din țară. Cred că vom reuși să facem 11-12 magazine. Am des­chis deja cinci de la începutul anului și alte câteva sunt în lucru.

Cât investiți în extindere?

Avem un buget de 2 – 2,5 mi­lioane de euro, care cuprin­de atât magazinele, cât și investițiile în echipamente. În permanență, în fiecare an, investim în tehnologie, pentru că ai nevoie de echipamente noi și performante pentru a avea produse cât mai competitive, la o calitate cât mai bună. Este un „must” anual. De asemenea, investim în spații de depozitare, pentru că, vânzând mai mult, trebuie să produci mai mult și trebuie să ai spații de depozitare. Investim și în flota logistică, ca să avem mai multe mașini cu care să ne putem transporta produsele, și investim inclusiv în imaginea companiei noastre, în IT. Toate acestea adunate aduc valoare.

Cum merge partea de francizare în afara țării?

Suntem în proces de semnare a contractului de franciză și pregătim și partea de implementare. Cred că va fi un succes în străinătate. Colegii mei spun că va fi un succes și în țară și este foarte posibil să lansăm și în țară sistemul de franciză. Când faci un contract de franciză, magazinul trebuie să aibă o anumită ima­gine și aceasta este dată de modul cum arată magazinul Gerovital. Noi deschidem 10 -12 magazine pe an și probabil că anul viitor vom mai putea deschide 10 – 12 ma­gazine în franciză, astfel că vor fi mai multe magazine Gerovital. La fel și în afara țării, unde, pe lângă cele 7 ma­gazine de brand deja existente, vor putea să mai apară și magazine în sistem franciză.

Ați lansat gama Gerovital H3 Derma+ Premium Care, ce aduce nou?

Este prima gamă premium din portofoliu și am lansat-o cu ocazia împlinirii a 50 de ani de la începerea producției în masă a primei creme cosme­tice Gerovital. Respectăm noile tendințe, astfel că Gama Gerovital H3 Derma+ Pre­mium Care cuprinde 10 produse der­matocosmetice dedicate în­grijirii tenului, create în colaborare cu experți din domeniul sănătății. Este o gamă de dermatocosmetice ca întreaga gamă Gerovital H3 Derma+, de unde derivă. Diferența constă în faptul că Gervital H3 Derma+ oferă soluția pentru probleme specifice ale tenului, pe când Gerovital H3 Derma+ Premium Care este o gamă ce oferă o îngrijire premium a tenului. Am vrut să adăugăm un segment premium care să satisfacă și gusturile sofisticate ale consumatoarelor noastre.

Cui se adresează această gamă premium?

În cazul Gerovital, din fericire, raportul preț-calitate este foarte bun și chiar dacă am face un portret robot și am zice că se adresează femeilor sofisticate, cu venituri mai ri­dicate, cred că aceste produse premium sunt la nivelul și la bugetul oricărei femei care dorește să le achiziționeze, chiar dacă noi le vom situa pe un segment premium. Linia de produse este destinată persoanelor cu vârsta cuprinsă între 30 și 50 de ani și este recomandată inclusiv pentru accelerarea vindecării pielii după proceduri de chirurgie estetică. Dar și fetele tinere vor putea să cumpere aceste produse. De exemplu, kitul intensiv de îngrijire pentru întreaga săptămână. Un astfel de kit costă foarte mult la un magazin de lux din Franța sau Germania, dar la noi eficiența este aceeași și bugetul necesar este mai mic pentru acest program intensiv de îngrijire.

Vă uitați și la Generația Z?

Absolut! Am relansat gama Gerovital Stop Acnee. Este, de fapt, o subgamă cu produse antiacneice adesată tinerilor, destinată întreținerii tenului. Și pregătim și alte produse. Avem produse excepționale pentru toate vârstele. Trei dintre soluțiile antirid ale gamei Gerovital H3 Evolution au fost desemnate „Produsul Anului 2017” la ca­tegoria îngrijirea feței – Apa micelară cu Acid Hialuronic, Serul cu Acid Hialuronic, concentrație 6% și Crema antirid cu Acid Hialuronic, concentrație 3%. Tot sub umbrela Gerovital avem gama de dermatocosmetice Gerovital Derma +, avem și Gerovital Equilibrium, cu produse pentru cabinete cosmetice și spa-uri. Pentru protecție solară avem gama Gerovital Sun și Gerovital H3 Derma+ Sun. Am extins gama Gerovital și avem planuri și dezvoltăm produse noi, dar nu vreau, deocamdată, să „dau din casă”. Mai păstrăm câteva surprize.

Sunt 50 de ani de la începerea producției în masă a Gerovitalului. Care au fost cele mai importante decizii care au dus compania Farmec la nivelul la care este acum?

Lucrez de 23 de ani în companie și am fost martorul multor transformări. Din experiența mea, pot să vă spun că dezvoltarea logisticii și a punctelor de lucru, acum 24 de ani, a fost foarte importantă. Este un lucru excelent să ai propria forță de distribuție si logistică. Foarte importantă a fost alocarea unor bugete mult mai mari de marketing pentru promovarea produselor. Diversificarea produselor este esențială, dar și bugetele mari de marke­ting fac ca aceste produse să fie mai vizibile. Dincolo de tradiție, este foarte important să mo­dernizezi produsele, să inovezi, să mo­dernizezi și ambalajele. O altă decizie importantă a fost folosirea cu succes a canalului de supermarketuri. Acum, circa 60% din cifra de afaceri vine din acest canal. Vânzarea prin rețelele de farmacii este de asemenea foarte importantă. Se adaugă comerțul online, unde creșterile sunt extraordinare – în ultimii 2 – 3 ani, vânzările online au crescut cu peste 25% anual.

 Interviu publicat în revista Biz nr. 310