Companii Antreprenori Interviuri

În luptă cu brandurile internaționale

26 nov. 2016 3 min

În luptă cu brandurile internaționale

Reading Time: 3 minute

Aflat în competiție directă cu brandurile internaționale pe piața internă, producătorul clujean Cosmetic Plant atacă și piețele internaționale. Susana Laszlo, director general și unul dintre acționarii companiei, estimează o creștere cu peste 10% a businessului la finalul anului.

Ce investiții ați făcut în ultimii ani și ce planuri de dezvoltare aveți?

Principala sursă a creșterii businessului a fost reinvestirea profitului. Din anul 2006, an de an, întreg profitul a fost destinat dezvoltării și creșterii. O investiție semnificativă a fost construirea unei clădiri noi, conformă cu standardele europene pentru producția de produse cosmetice. Per total, acest proiect de investiție a absorbit circa 3,5 milioane lei. Investițiile au continuat în 2014 și 2015 cu achiziționarea unor utilaje noi, prin intermediul a două proiecte cofinanțate de Uniunea Europeană. Valoarea totală a acestor proiecte a fost în jur de 1,3 milioane de lei. Investim permanent în cercetare și dezvoltare. De altfel, anul acesta ne pregătim deja de lansări de noi game de produse pe parcursul anului 2017.

Pe ce piețe externe este prezentă compania și care este următorul pas al stra­tegiei de export?

Cele mai importante piețe externe în care sunt prezente produsele companiei sunt cele din Ungaria, Republica Moldova, Iordania, Liban, Grecia, Spania, Marea Britanie și Germania. În Ungaria, unde am deschis în vara anului 2014 o reprezentanță și am început să colaborăm cu cei mai importanți distribuitori locali și lanțuri de farmacii, am încheiat noi parteneriate, iar gama sortimentală pe această piață s-a îmbogățit la începutul acestui an cu 17 produse noi. 

Cum a evoluat Cosmetic Plant în acest an?

În primele 9 luni ale acestui an avem o creștere de circa 20% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările din primele 9 luni au ajuns la 8,5 mi­lioane de lei (1,88 milioa­ne de euro), comparativ cu 7,1 milioane de lei (1,57 milioane de euro) în aceeași perioadă a anului trecut. În ceea ce privește volumele de produse livrate, acesta s-a majorat cu 14%, ajungând la circa 960.000 de bucăți. Creșterile au avut la bază mai mulți factori. Lărgirea rețelei de distribuție și lansarea livrărilor către hipermarketurile Carrefour, lărgirea sortimentatiei de produse Cosmetic Plant la partenerii deja extistenți, dar și lansarea gamelor de produse Lift UP și Miere & Lăptișor de matcă la finalul anului 2015 au avut un impact pozitiv asupra rezultatelor obținute.

„În primul semestru al anului am încheiat parteneriate cu noi clienți din Spania și Grecia și am început să exportăm în alte două țări în care nu eram încă prezenți – Franța și Cipru.“

Cosmetic Plant este de 25 de ani pe piață. Cum a evoluat comportamentul de consum al româncelor?

În materie de frumusețe și îngrijire a pielii apar periodic diverse trenduri și noi încercăm mereu să ne adaptăm cât mai rapid la acestea. În ultimii ani, s-a conturat clar un interes tot mai puternic pentru produse cosme­tice cu formule moderne, fără parabeni, coloranți și siliconi, bazate pe ingrediente bio, și pentru produse inovatoare, cu ambalaje ergonomice.

În ceea ce privește schimbările din ritualul de beauty, româncele încep să folosească produse cosmetice de la vârste din ce în ce mai fragede și pun tot mai mare accent pe importanța prevenirii formării ridurilor. Ele devin tot mai conștiente și de pericolul îm­bătrânirii premature a pielii cauzate de radiațiile solare și astfel încep să folosească creme pentru îngrijirea tenului care au protecție UV inclusă. În plus, tot mai multe românce înțeleg importanța exfolierii periodice și regulate a pielii pentru îndepărtarea impurităților și a celulelor moarte, ceea ce permite o mai bună oxigenare a pielii.

Cum vedeți evoluția industriei cosmetice locale în următorii ani?

Estimăm că în 2015 piața de cosmetice a înregistrat o valoare de 3,5 miliarde de lei (780 milioane euro), ceea ce raportat la o populație de 20 de milioane de oameni înseamnă o cheltuială medie pe cap de locuitor de 175 lei pe an (mai puțin de 40 euro), adică circa 15 lei (3,3 euro) pe lună. În comparație, consumul de cosmetice în țările din regiune este de aproape două ori mai mare, iar în țările cu tradiție de consum în acest domeniu, precum Franța, este de patru-cinci ori mai mare. Piața de cosmetice din România este în plină dezvoltare, crescând în ultima perioadă cu circa 4-5% anual, ritm de creștere preconizat și pentru anul în curs și chiar următorii 2-3 ani.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: