Marketingul digital se mută pe dispozitivele mobile?

Peste jumătate din rata de utilizare a Internetului, la nivel mondial, a fost generată, în luna octombrie a anului trecut, de către dispozitive mobile. Potrivit unui studiu realizat de către compania de analiză Internet StatCounter, pentru prima dată, smartphone-urile și tabletele  au depășit desktop-urile în ceea ce privește traficul de internet, generând 51,3% din acesta.

Faptul că telefonul mobil a devenit un bun indispensabil și că este atât de mult utilizat reprezintă o realitate pe care specialiștii în marketing o iau în calcul tot mai mult, atunci când își realizează strategiile.

„Afacerile mature încep să vâneze, prin instrumente tot mai sofisticate, mai mult decât notorietate. Vor clienți, relevanță și influență în mediile sociale. Utilizarea acestora a crescut spectaculos. Drept urmare, și cantitatea de informații livrate pe aceste rețele este mai mare ca niciodată. Este tot mai dificil să captezi atenția utilizatorilor. Cea mai bună cale pentru a te diferenția rămâne livrarea unui conținut de calitate și construirea unei reputații impecabile”, declară Raluca Ghilea, Director Executiv, Perceptum.

Aceasta este de părere că în 2017 conținutul video va atinge vârful în privința modalităților preferate de promovare pe Internet. În plus, adaptarea paginilor web ale firmelor la telefoanele mobile va fi obligatorie pentru cei care vor să fie în permanentă legătură cu publicul căruia se adresează.

O statistică realizată la nivelul Uniunii Europene arată că antreprenorii români sunt mai puțin conștienți de importanța promovării online decât cei din alte state. Doar 12% dintre companiile românești cu peste 10 angajați și-au făcut publicitate prin intermediul Internetului, în 2016 și mai puțin de jumătate dintre IMM-urile din România dețin o pagină de Internet.

La nivel european, 77% din IMM-uri dețin o pagină web, 45% folosesc rețelele sociale pentru promovare și 25% își fac reclamă pe Internet.

Foto © Leonid Anisimov | Dreamstime.com