MediWeb, sistem informatic pentru pacienții de spital

Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii “Grigore Alexandrescu” din Bucureşti a inaugurat astăzi sistemul informatic destinat gestionării pacienților, MediWeb, implementat cu sprijinul Fundației Telekom Romania. “Grigore Alexandrescu” este, astfel, primul spital public care eficientizează gestiunea pacienților și timpul de așteptare, integrând tehnologia în relația cu pacienții.

“Sistemul informatic spitalicesc MediWeb a fost dezvoltat cu sprijinul colegului nostru, Dr. Alexandru Herdea, un medic rezident ce poate fi considerat modelul implicării tinerilor în îmbunătățirea sistemului medical, a declarat Conf. Dr. Alexandru Ulici, Managerul Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii „Grigore Alexandrescu”, în cadrul unei întâlniri cu presa.

În cadrul proiectului, Fundația Telekom Romania a furnizat echipamentele necesare pentru dezvoltarea sistemului informatic destinat gestionării pacienților. Sistemul integrează echipamente precum: monitoare TV, tablete, routere și imprimante de ultimă generație.  De asemenea, Fundația Telekom a modernizat spațiul de așteptare din spital cu mobilier special pentru copii și coșuri pentru colectarea selectivă a deșeurilor.

Numărul record de pacienți care s-au prezentat în ultimii ani la ambulatoriul de Ortopedie și Chirurgie Pediatrică din cadrul spitalului, peste 250 de prezentări pe zi, a făcut ca experiența pacienților să devină neplăcută, iar timpul mare de așteptare, de peste 2-3 ore, să dăuneze calității serviciilor medicale oferite. Astfel, MediWeb asigură o mai bună organizare internă și o gestionare integrată a informațiilor specifice circuitului pe care pacienții trebuie să-l urmeze în unitatea medicală.
Fiecare pacient care se prezintă în ambulatoriu primește un număr de ordine arondat de sistem, pe care îl va utiliza în tot circuitul și care îi va permite să-și păstreze ordinea în accesarea serviciilor medicale.

Pe lângă utilitatea în relația cu pacienții, sistemul informatic permite o evidență clară a numărului de persoane care au beneficiat de serviciile medicale și a tipului de afecțiuni tratate, ceea ce reprezintă premisele pentru realizarea de statistici și cercetări medicale. Totodată, procesele de lucru sunt îmbunătățite prin centralizarea informațiilor, realizarea unui registru electronic cu pacienții și printarea rețetei pacientului în faza finală a circuitului.