Companii Interviuri

Michael Krahn: ne extindem, dar cu precautie

3 dec. 2015 2 min

Michael Krahn: ne extindem, dar cu precautie

Reading Time: 2 minute

Istoria Praktiker in Romania incepe in anul 2002, cand s-a deschis primul magazin, in judetul Ilfov. Intre timp, retailerul a ajuns la o retea de 28 de magazine in 24 de orase ale tarii, a trecut printr-o schimbare de actionariat, fiind preluat de catre omul de afaceri Omer Susli, si o campanie de repozitionare. Michael Krahn, Director General al Praktiker Romania, prezinta obiectivele de business pe care compania le-a avut anul acesta si planul de extindere a retelei.

Michael Krahn_Praktiker Romania
Michael Krahn, Praktiker Romania

In ce a constat planul de repozitionare a brandului Praktiker pe piata de DIY, inceput odata cu schimbarea actionariatului companiei?

Repozitionarea nu a fost o masura impusa de schimbarea actionariatului, era o etapa fireasca in procesul dezvoltarii Praktiker in Romania. Cunosc Praktiker Romania de peste 12 ani si am construit o echipa buna, alaturi de care am considerat ca e momentul pentru actiuni consistente prin care sa consolidam pozitionarea noastra de cel mai cunoscut si iubit brand de DIY din Romania. Toate eforturile noastre au adus o crestere de peste 11% a vanzarilor in primul semestru al anului 2015, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. In acelasi timp am inregistrat si o majorare cu 8,8% a numarului de clienti, dar si a valorii cosului mediu. Aceste evolutii se translateaza si în zona productivitatii interne, mai mare cu 6,8% fata de anul trecut.

Ce a mai contribuit la cresterea vanzarilor si a numarului de clienti, pe langa campania de comunicare?

O campanie buna de comunicare nu ar fi adus cresteri in vanzari daca nu era sustinuta printr-o infrastructura eficienta a magazinelor. Am crescut portofoliul de produse la 25.000, la momentul preluarii, la 42.000 astazi. Am adus game exclusive pe piata si am crescut colectiile proprii: Praktiker Line si Praktiker Home. Am optimizat costurile pe servicii si utilitati prin externalizare, am renegociat contractele de chirie cu proprietarii, cat si contractele cu furnizorii de marfa si servicii, obtinand conditii mai bune. 

Totodata, segmentul DIY este intr-o continua dezvoltare pe piata locala si trebuie sa tinem pasul.

Care au fost obiectivele de business pe care le-ati avut anul acesta?

Pentru 2015, ne-am setat o crestere a business-ului, crestere atinsa in primul semestru al anului si ne pastram optimismul si pentru a doua jumatate a lui 2015. Un alt obiectiv important pentru acest an este completarea echipei de vanzari din fiecare magazin. Avem 400 de locuri de munca disponibile la acest moment.

Aveti in plan extinderea retelei de magazine Praktiker in viitorul apropiat?

In prezent avem 28 de magazine si vrem sa continuam extinderea, dar cu precautie. Suntem atenti la oportunitati, suntem in discutii cu noi spatii, dar nu deschidem magazine doar de dragul de a creste numarul. Facem mii de calcule inainte de a lua o decizie si nu ne grabim. Avem multe alte directii de dezvoltare pe care putem creste si vrem sa alocam resursele necesare sa avem magazine eficiente. Ne concentram constant pe dezvoltarea gamei de produse, care sa se potriveasca profilului fiecarui cumparator.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: