Companii Interviuri Management

Misiune: Expansiune

25 mart. 2015 3 min

Misiune: Expansiune

Reading Time: 3 minute

Dintr-un numar de aproape 4,5 milioane de angajati, doua milioane dintre acestia se bucura de tichete de masa. Despre cresterea acestui numar de salariati, introducerea tichetelor de masa electronice, dar si despre procesul de rebranding prin care a trecut Up Romania, ne povesteste Elena Pap, Director General al Up Romania.

De la inceputul anului, Chèque Déjeuner Romania a devenit Up Romania. Ne puteti spune de ce s-a optat pentru acest proces de rebranding si in ce consta mai exact?

Noua identitate a fost conceputa astfel incat sa reflecte in totalitate momentul in care ne aflam din punct de vedere al dezvoltarii grupului, care, pe parcursul unui indelungat proces a trecut de la statutul de intreprindere bazata pe produse, la cel de grup mondial de servicii. Acest nou nume reflecta perfect valorile si personalitatea grupului nostru, subliniind bogatia si diversitatea ofertei, fiind totodata dovada dimensiunii sale internationale. Numele “Grupul Up” a fost o alegere evidenta, un nume al progresului, al dinamismului si al optimismului. Odata cu schimbarea numelui a fost schimbata in totalitate si identitatea grafica a grupului, declinata pentru fiecare tara in parte si pentru fiecare categorie de produse in parte. Up Romania (fosta Cheque Dejeuner Romania) s-a aliniat la acest proces, propagat la nivelul tuturor filialelor grupului. In Romania insa, implementarea rebrandingului Grupului coincide, cu actualizarea platformei de comunicare locala si anume „Puterea de a simplifica”, dezvoltata impreuna cu partenerul nostru de comunicare, Mercury 360.

Care sunt planurile pe termen mediu si scurt ale Up Romania? Dar cele pe termen lung?

Pe termen mediu si scurt, ne concentram pe consolidarea portofoliului nostru de clienti, pe dezvoltarea de produse si servicii si, bineinteles, pe cresterea calitatii serviciilor. Ne focusam pe imbunatatirea procesului prin care clientii comanda si primesc tichetele si suntem foarte atenti la simplificarea proceselor pentru partenerii nostri. In plus, ne dorim sa comunicam mai mult catre piete noi si noi grupuri tinta, cum ar fi specialistii de marketing si comunicare, ce au la indemana un produs inovator – tichetul cadou STIM – un instrument ce permite sa fie utilizat creativ in campanii de comunicare.

Care sunt principalele provocari cu care se confrunta Up Romania in acest moment? De ce?

Ne aflam intr-un moment important acum, inainte de introducerea tichetului de masa electronic in Romania. Este un moment cheie pentru piata tichetelor de valoare, iar marea noastra provocare in acest an va fi sa discutam cu toti partenerii nostri, sa ne asiguram ca inteleg schimbarile aduse de acest nou suport pentru traditionalul produs – tichetul de masa – si ca pot lua cea mai buna decizie pentru business-ul lor. In acest demers, ne bazam foarte mult pe experienta internationala a grupului, de peste 15 ani, pe piete precum Spania, Franta sau Italia. Datorita lor avem know how-ul si instrumentele de care avem nevoie si suntem pregatiti sa oferim clientilor nostri si in Romania acest nou suport electronic pentru tichetul de masa.

Tot din luna ianuarie a acestui an Up Romania a lansat si tichetele de masa electronice. A fost  definitivat pana in prezent cadrul legislativ? Ce se va intampla in urmatoarea perioada?

Introducerea tichetelor de masa electronice este o masura legislativa in urma deciziilor autoritatilor, venita, bineinteles, dupa consultari cu toti stakeholderii de pe piata implicati in acest proces. Este un pas natural in evolutia pietei din Romania, o reactie normala in era digitala pe care o traversam. In aceasta perioada asteptam aparitia criteriilor si obtinerea autorizarii pentru emiterea suportului electronic, o etapa pe care trebuie sa o parcurga toti emitentii de tichete de masa, dupa care Up Romania va putea sa propuna clientilor sai si acest suport. Trebuie sa mentionam insa ca tichetele pe suport electronic vor functiona in paralel cu tichetele pe hartie, iar alegerea suportului oferit angajatilor va fi a fiecarui angajator. Cele doua tipuri de suport pentru tichetele de masa se vor supune acelorasi reguli si vor indeplini aceleasi functii.

Ne puteti spune care sunt principalele beneficii aduse de tichetele de masa electronice?

Avand in vedere ca cele doua suporturi – hartie si electronic – vor functiona in paralel, avantajele si principiile care stau la baza lor sunt similare, fiind reglementate de acelasi cadru legal. Insa, analizand avantajele particulare ale suportului electronic, principalul diferentiator pentru angajat il constituie faptul ca va putea cumpara produse si cu fractii din valoarea unui tichet, restul sumei ramanand in continuare pe suportul electronicpentru plati ulterioare.

Pentru angajator, tichetele in format electronic vin cu beneficii precum: oportunitatea introducerii unui nou suport pentru cea mai folosita metoda de recompensare a angajatilor (tichetele de masa) si operatiuni simplificate de distribuire, ce au loc doar in momentul emiterii suportului, o data la trei ani (perioada de valabilitate a suportului electronic). Tichetele de masa pe hartie si in format electronic se bucura de aceleasi facilitati fiscale si aceleasi beneficii pentru angajator.

Exista date cu privire la numarul angajatilor romani care beneficiaza de tichete de masa? Daca da, ne puteti spune aceste date? 

In prezent, in Romania sunt aproximativ 4,5 milioane de angajati, din care aproape 2 milioane se bucura de beneficiile tichetelor de masa. Astfel, avem o rata de penetrare de 40% a tichetelor in totalul pietei.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: