O editie imperiala

Marta Usurelu-editorial1Ne intrebam, in urma cu sase ani, intr-o sedinta de redactie, cum ar fi sa luam informatiile internationale direct de la sursa. De la oamenii care stiu exact cum si cat va creste euro, cum se schimba legislatia sau ce se va intampla cu Uniunea Europeana. Bruxelles era atunci orasul in care puteam afla raspunsurile la intrebarile pentru care analistii romani nu mai aveau variante. N-am stat mult pe ganduri. Am vorbit la o linie aeriana si la o agentie de turism si am inceput sa stabilim interviuri cu interlocutorii pe care ni-i doream.

Pe 20 ianuarie 2011, am plecat cu intreaga echipa la Bruxelles. Mai exact, ne-am mutat redactia acolo, pentru o saptamana. Aveam emotii mari si mii de ganduri. Nu stiam cum va decurge saptamana si cum vom fi primiti. Era ceva unic, atat pentru noi ca jurnalisti, cat si pentru presa romaneasca si cea internationala. Nicio alta publicatie nu si-a mai mutat intreaga redactie peste granite, cum faceam noi. Profesionalismul cu care ne-am prezentat la intalniri, mesajul pe care-l transmiteam si, cu siguranta, energia pe care o aveam cu totii au impresionat interlocutorii. Dar cea mai mare satisfactie a fost sa primim din partea cabinetului regelui Belgiei o scrisoare de felicitare pentru initiativa noastra. A fost ca si cum ne-ar fi crescut aripi!

Si am gandit si mai energic urmatoarea editie de Biz World. Am ales Marea Britanie, pentru ca in 2012 toti ochii lumii erau atintiti asupra Londrei, cu ocazia Jocurilor Olimpice. In inima financiara a Europei, viziunea de ansamblu si informatiile obtinute de la economisti, analisti si consultanti de prima mana au crescut valoarea continutului si puterea revistei.

A fost firesc sa urmeze, in 2013, Biz SUA. Am impartit echipa in doua – o parte a mers la New York, iar cealalta in Silicon Valley. Berlin, hub-ul digital cu cea mai mare crestere in ultimii ani, a fost destinatia in care ne-am mutat redactia anul urmator, iar Singapore, orasul viitorului, a fost in 2015 urmatoarea gazda a redactiei Biz. De la nivelul interlocutorilor la cel al awareness-ului, interesul pentru aceste proiecte internationale a crescut cu fiecare editie si ne-a adus mii de mesaje, dar mai ales ne-a schimbat noua, ca jurnalisti, perspectiva despre subiectele importante pentru mediul de business din Romania.

Coperta Biz Singapore realizata de Brandient pentru Biz a reprezentat apogeul. A primit Red Dot, cel mai important premiu de design din lume! O recunoastere care a adus, din nou, zambete uriase in redactie.

Si nu ne-am oprit! In ianuarie am mers cu echipa mea in Austria, al doilea mare investitor strain in Romania. Am vizitat cele mai puternice branduri austriece, Red Bull si Swarovski, la ele acasa si am luat cafeaua cu mostenitoarea imperiului Julius Meinl. Avem povesti de colectie si interviuri de exceptie pe care va invit sa le cititi.

Cum ne stiti, n-am renuntat sa cautam un concept unic nici pentru coperta acestui numar si am provocat marii artisti contemporani sa ne deseneze coperta.

Aveti in fata o editie cu totul speciala. Una care stiu, din tot sufletul, c-o sa va placa!