O poveste despre muzica si bani

Cristi Serban, sau Christu, cum ii spun prietenii, se poate considera un om fericit: lucreaza in showbiz, are propriul studio audio si face bani din creatie. Asta si-a dorit sa faca de cand se stie, iar toate eforturile sale au fost canalizate in aceasta directie.

“Practic, nu mi-a venit o idee, ci mi-am dorit de mic copil sa implementez un sistem in domeniul showbiz-ului. In zorii anilor ’90, cu greu patrundea in tara noastra cate o caseta originala, cu muzica occidentala. Le studiam intens, ma uitam ore in sir la coperta. A se nota ca in acele vremuri eram fascinati si de o cutie cu suc acidulat”,isi aminteste amuzat Cristi Serban cum a inceput sa fie interesat de sunet si creatie.

Tot in acest sens a absolvit si Facultatea de Electronica, asimiland un bagaj de informatii extrem de util in perioada ce a urmat, dupa cum el insusi recunoaste. Pasul decisiv in sfera antreprenoriatului l-a facut in 2005, cand, dupa zece ani ani de experienta in domeniu, a pus bazele companiei Chill Bro thers Records.

“Pentru mine nu este un business, ci un mod de viata”, spune sincer Cristi Serban. Investitia financiara initiala a fost de ordinul catorva zeci de mii de euro, necesari pentru achizitionarea echipamentului profesional audio si pentru infiintarea primului studio Chill Brothers. Compania ofera un pachet complet de servicii in domeniul audiovizualului, pornind de la productie audio, achizitie voci, mix & master si pana la grafica 2D & 3D, productie si postproductie spoturi video (de la videoclipuri muzicale pana la spoturi electorale), organizari evenimente, sonorizari conferinte, management si impresariat artistic. 

“Produsele interne Chill Brothers se adreseaza in special tinerilor, dar cu toate acestea incercam sa realizam materiale in care sa se regaseasca orice persoana, indiferent de varsta”, descrie Serban publicul sau tinta. In cazul produselor realizate pentru clientii externi,  compania targeteaza diferite alte segmente, in functie de cererile acestora. Spre norocul lui Cristi Serban, cererea a fost in crestere de la an la an si, odata cu ea, si veniturile Chill Brothers, estimate pentru 2009 la circa 150.000 euro. Profitul exista si este suficient “pentru a asigura dezvoltarea bran dului in raport cu cerintele pietei”. Despre recesiune, tanarul antreprenor spune ca nu a resimtit-o prin scadere a veniturilor, ci doar printr-o reticenta sporita din partea investitorilor. In ceea ce priveste planurile de viitor el se arata destul de rezervat, reducand intreaga strategie a businessului pe care il conduce la doua cuvinte esentiale: “Numarul unu”.