Omul de PR devine comunicator

<p> <br /> <strong>Corina Barladeanu este General Manager al 2activePR</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Moare sau nu PR-ul?</strong><br /> Nu. PR-ul nu moare, se reinventeaza. De fapt, trece la urmatorul nivel. Dialogul pe care relatiile publice il includ in definitia sa va deveni regula comunicarii intre o companie si clientii sai. Implicatiile sunt vaste si presupun intr-adevar remodelarea industriei de comunicare.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum crezi ca se va reinventa PR-ul in urmatorii cinci ani?</strong><br /> Deja o face de cativa ani. Mediul digital a adus cu sine necesitatea unui interactiuni rapide si intense iar lucrurile au evoluat ca atare. Cred ca omul de PR, asa cum era el inteles pana acum se transforma in comunicator. Pe de o parte vad o unificare a domeniului comunicarii, dublate de o specializare extrema pe fiecare tip de canal de comunicare. Rolul comunicatorului va fi se asigure fluxul corect de mesaje pe toate aceste canale, acum mai vaste si mai diversificate ca oricand.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care a fost cea mai importanta lectie pe care ai invatat-o, ca om de PR, in ultimii doi ani?</strong><br /> Ultimii doi ani au dovedit inca o data ca atitudinea e totul. Filosofia agentiei, proactiva si optimista, usor de aplicat in anii de dinaintea crizei, ne-a ajutat sa avem in continuare crestere atat in 2009 cat si in 2010. In plus, s-a reconfirmat importanta unei echipe sudate care stie cum sa abordeze provocarea de a compensa pierderea unor clienti in care s-au investit multa minte si suflet.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum a inceput anul 2011, pentru 2activePR?</strong><br /> Anul a inceput extraordinar de bine prin castigarea contului H&M. Wienerwald este un alt nou client pe care am inceput activitatea in 2011 si suntem acum in asteptarea unor alte vesti bune din domeniul farma si retail. Tot de la inceputul lui 2011, 2digital, divizia noastra de digital are doi noi membri si rezultate excelente la finalul campaniei desfasurate pentru Lenovo.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum te astepti sa evolueze lucrurile, anul acesta, in industria de PR?</strong><br /> Cu atatea vesti bune la inceput de an, ne asteptam la o crestere de cel putin 20% in 2011. Digitalul ramane prioritatea noastra din ultimii trei ani pentru ca deja expertiza si rezultatele obtinute ne recomanda din plin.</p> <p>  </p> <p> <strong>La ce valoare estimezi ca se ridica piata locala de PR?</strong>   <br /> Piata locala de PR este in jur de 25-28 milioane de euro, cifra exacta este greu de estimat din cauza fragementarii acestei piete. In 2011, specialistii se asteapta la o revenire a pietei de PR, cu o crestere de 15%-20%.</p> <p> <strong>2activePR</strong><br /> Cifra de afaceri (2009): 833.165 EUR<br /> Cifra de afaceri: (2010): 866.754 EUR<br /> <strong>Portofoliu de clienti</strong>: Portofoliul actuali de clienti cuprinde: Adesgo (din 2008), Albalact (din 2006), British Airways (2009), Coty (din 2000), H&M (din 2011), Holcim (din 2004), Ingrid Vlasov (din 2010), Labormed (din 2010), Lenovo (din 2009), Lockheed Martin Aeronautics (2007), McGraw&Hill (din 2008), Pernod Ricard (din 2009), Philips (din 2010), Polycom (din 2010), Procter&Gamble (din 2004): Wella, Pantene, Londa, Camay, Braun, Blend a Med, Olay, P&G Charity campaign, SAB MILLER Ursus (din 2003), Timisoreana (din 2008), Villeroy & Boch (2007), Wienerwald (din 2011).</p> <p>  </p> <p> ***</p> <p> <strong>PROMO</strong><br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/”>PR AND THE WEB</a>. Forum despre PR2.0 si comunicare digitala<br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/management360/”>MANAGEMENT360. </a>Conferinta despre strategii si eficienta in management<br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/topsocialbrands/”>TOP SOCIAL BRANDS.</a> Strategiile de social media ale marilor branduri</p> <p> <br />  </p>