Companii Finanțe Stiri

Online banking-ul, in crestere

28 mart. 2016 2 min

Online banking-ul, in crestere

Reading Time: 2 minute

Numarul utilizatorilor de online banking in Romania a crescut de trei ori in ultimii trei ani, reprezentand o crestere de la 2% la 6% din populatie, potrivit unui studiu citat de Keba. Cu toate acestea, Romania se afla pe penultimul loc în regiune la capitolul bancarizare, cu acest procent de doar 6%. Serbia ocupă ultimul loc (5%) iar primele pozitii sunt ocupate de Cehia, cu o utilizare de 62%, si Austria, cu un procent semnificativ, de 55%.

Romanii utilizeaza Internet banking-ul pentru verificarea contului si zona de self service sau unitatea bancara pentru platile in numerar, depozite, retrageri.

Self banking-ul se realizeaza tot la sediul bancii, dar fara ajutorul unui consilier bancar, ci prin intermediul bancomatelor, ATM-urilor, masinilor multifunctionale, automatelor de schimb valutar, Service Box-urilor sau terminalelor bancare care le cuprind pe toate acestea.

“Numarul bancilor care vor adopta sisteme de self banking este in crestere in Romania, iar asta este imbucurator. Clientul vine la ce ora doreste in zona de self banking, isi plateste facturile, isi ramburseaza creditele sau isi efectueaza toate operatiunile de care are nevoie, eliminand statul la cozi si castigand timp pretios”, spune Elena Turda, General Manager, Keba Romania.

4 beneficii ale self banking-ului

Reprezentantii Keba subliniaza patru beneficii pe care serviciile de self bank-ing le aduce pentru utilizatorilor romani:

1. Masinile multifunctionale aflate la sediul filialelor bancare permit mai multe operatiuni, precum: depunerea de numerar, plata facturilor, schimb valutar, retragere numerar;

2. Self banking-ul este o etapa intermediara intre platile la ghiseul de relatii cu clientii si plata online, intre prezenta clientului in sucursala bancara si mobile banking. Astfel, aceasta autonomie din self banking pregateste utilizatorul pentru urmatoarea experienta, cea care economiseste mai mult timp pentru client dar, in acelasi timp, economiseste si resursele bancii;

3. Atunci cand vine vorba de interacțiunea cu banca, studiul releva faptul ca aproape o cincime din totalul romanilor bancarizati se bazeaza pe un mix intre folosirea serviciului de online banking sau mobile banking si o vizita la o sucursala. Astfel, self banking-ul este o metoda care in timp va creste rata bancarizarii in randul romanilor;

4. Pentru zona de “self banking”, programul de acces este 24 de ore din 24. Unitatile de self banking dispun, in general, si de o zona de consiliere, programul fiind intre 09.00 si 17.30, de luni pana vineri.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: