Marketing Stiri

Optimism in crestere

20 iun. 2014 2 min

Optimism in crestere

Reading Time: 2 minute

Companiile de media si divertisment sunt mult mai increzatoare in revenirea economiei globale, potrivit celei de-a zecea editii a raportului Capital Confidence Barometer: Media & Entertainment, bazat pe un sondaj derulat in randul executivilor seniori.

Foto: Dreamstime

64% dintre executivi considera ca starea economiei globale se imbunatateste, in comparatie cu un procent de 59% inregistrat cu un an in urma. Executivii sunt mult mai increzatori in posibilitatea de incheia tranzactii in 2014 – 33%, comparativ cu 23% cu un an in urma. Coroborand acest optimism cu reducerea decalajului de evaluare, se anunta o perioada favorabila derularii si finalizarii de tranzactii in aceasta industrie.

85% dintre respondenti cred ca disponibilitatea creditelor este fie stabila fie imbunatatita, iar 52% dintre respondenti considera ca aceasta se imbunatateste, comparativ cu 36% cu un an in urma.

35% dintre executivi au declarat ca au un grad de indatorare mai mare de 50%, ceea ce inseamna o crestere de peste 17% fata de anul precedent si arata o extindere semnificativa a imprumuturilor. Poate ca cel mai relevant indicator al increderii industriei in disponibilitatea creditarii si a finantarii este faptul ca 51% dintre executivi spun ca intentioneaza sa acceseze un credit ca sursa primara de finantare pentru tranzactii in cursul anului viitor, in comparatie cu doar 21% in 2013.

Doar 11% din executivi considera ca starea economiei se inrautateste; 25% cred ca este stabila iar 64% ca se imbunatateste.

Companiile de media si divertisment care au facut angajari agresive dupa perioada de reducere de personal generata de criza din 2009, isi optimizeaza in prezent seturile de competente si isi restructureaza forta de munca. 21% dintre executivi spun ca isi vor reduce personalul cu mai mult de 13% fata de anul trecut; 21% vor face angajari, in scadere de la 44% care au declarat acest lucru anul trecut – si 58% isi vor mentine forta de munca la nivelul din prezent, in crestere fata de 43% anul trecut.

Cele doua tendinte care vor influenta activitatea de achizitii din industria de media si divertisment sunt: transformarea digitala (conform raspunsurilor a 61% dintre respondenti) si aspectele legate de „viitorul muncii” (43% dintre respondenti).

92% din executivi considera ca instabilitatea politica si aspectele legate de reglementare pe pietele emergente reprezinta cel mai mare risc pentru afacerea lor in urmatorul an.

34% dintre executivi se asteapta sa faca achizitii in urmatoarele 12 luni, ca o continuare a unui trend in evolutie.

Decalajul de evaluare intre cumparatori si vanzatori incepe sa se ingusteze, 41% din executivi considera ca diferenta de evaluare actuala este mai mica de 10%, comparativ cu 28% cu un an in urma.

Raportul are la baza un sondaj derulat in randul directorilor executivi din companii mari de media si divertisment din intreaga lume si si-a propus sa masoare increderea corporativa in perspectivele economice, sa identifice tendintele despre care se discuta in consiliile de administratie si sa ofere o imagine de ansamblu asupra strategiilor de crestere vizate de companii.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: