Parteneriat pe segmentul studiilor de piață în domeniul HR

Compania de training și consultanță în domeniul dezvoltării organizaționale Ascendis a încheiat un parteneriat cu Ipsos Interactive Services (IIS) – Centrul de Excelență al grupului Ipsos pentru Colectare Online și mobile de Date – cu scopul de a realiza studii de piață pentru companiile din România, dedicate zonei HR.

Ascendis își propune ca, în acest an, să ajungă la vânzări de 300.000 de euro pe acest segment de piață.

Parteneriatul strategic Ascendis – Ipsos Interactive Services (IIS) vine după o serie de alte parteneriate sau achiziții pe care grupul Ascendis le-a realizat în ultimii ani.

În 2017, Ascendis a lansat împreună cu Co-factor platforma de microlearning digital „Code of talent”. Tot anul trecut, Ascendis adus în România două instrumente noi: BlueEQ (instrument de măsurare a inteligenței emoționale) și HappyOrNot (instrument pentru evaluarea satisfacției angajaților și a clienților). Printre cele mai importante decizii strategice ale Ascendis din ultimii ani s-au mai aflat achiziția, în toamna anului trecut, a 33% din acțiunile agenției de marketing digital Ideologiq, cumpărarea a 50% din acțiunile furnizorului de limbi străine Eucom în 2013 sau achiziția din 2012 a 50% din acțiunile furnizorului de servicii de wellbeing SmartExperience.

Cum a luat naștere divizia de studii de piață a Ascendis?

Bogdan Ciubotaru, consultant și trainer Ascendis

”În prezent, piața forței de muncă este condusă de cei mai buni dintre candidați. Acesta este efectul unei oferte de muncă supradimensionate față de disponibilul pieței de muncă, iar impactul se vede în toate industriile. Dacă acum 10 ani la un anunț de recrutare aplicau 200 de candidați și aflam că 10 dintre ei nu erau calificați pentru poziția respectivă, astăzi, la același anunț, aplică doar 10 candidați și niciunul nu are pregătirea necesară. Atragerea și retenția angajaților potriviți sunt două dintre preocupările esențiale ale managerilor români în 2018, iar pentru a gestiona aceste probleme, organizațiile au nevoie de un diagnostic” – Bogdan Ciubotaru, consultant și trainer Ascendis, responsabil de divizia Ascendis Surveys powered by Ipsos Interactive Services (IIS).

Ce studii va realiza noua divizie?

Pentru început, va realiza două tipuri de studii: online climate surveys – care măsoară atât percepția despre companie a candidaților din piață (studii de climat externe sau brand de angajator), cât și satisfacția propriilor angajați ai companiei (studii de climat interne) și market surveys – studii de piață complexe, pe o populație reprezentativă, ce oferă informații critice în luarea deciziilor de business. Prețul unui sondaj variază, în funcție de gradul de complexitate și target-ul vizat.

Parteneriatul își propune creșterea rolului cercetării de piață online și mobile în România.

Ileana Pârvu, Managing Director, Ipsos Interactive Services România

”Peste 70% dintre români au un smartphone, iar 45% dintre ei au achiziționat cel puțin un produs on-line în ultimul an. Mai mult de 75% dintre cei care locuiesc în mediul urban au acces la internet, iar pentru a le înțelege comportamentul și pentru a le oferi soluții personalizate, culegerea de date online și mobile joacă un rol important prin prisma acurateței și vitezei. În plus, oferă și avantajul de a observa și analiza comportamentul consumatorilor în timp real”, a declarat Ileana Pârvu, Managing Director, Ipsos Interactive Services România.