Peste 60% dintre oraseni alearga

Acestea sunt datele care reies din Sport in Romania 2015.Focus on Running , cel mai nou raport de cercetare realizat de Quantix Marketing Consulting, sub umbrela SMARK Research, care pozitioneaza alergarea drept cel mai practicat sport in Romania.

Cercetarea surprinde starea si evolutia fenomenelor sportive din Romania, din mai multe perspective. Acest raport face totodata focus pe alergare, fiind unul dintre sporturile de mare interes la nivel de masa, in ultima perioada.

Dintre principalele concluzii ale raportului:

  • 6% dintre romanii din mediul urban, cu varsta intre 18-55 ani, sunt conectati la sport, practica sau citesc informatii pe acest subiect;
  • 75% au practicat cel putin un sport in ultimele 12 luni;
  • 94% au vizionat sport in ultimele 12 luni. Cele mai vizionate sporturi in 2014 sunt fotbalul si tenisul de camp;
  • Segmentul 25-34 ani achizitioneaza cel mai mult echipamente/articole sportive din mediul online, in raport cu celelalte clase de varsta.
  • Peste o treime dintre alergatorii cu varsta intre 18-35 ani folosesc diverse aplicatii pe telefonul mobil, pentru alergare;
  • Semimaratonul OMV Petrom si Maratonul International Raiffeisen din Bucuresti sunt cele mai cunoscute evenimente de alergare organizate in Romania.
  • Alergarea este cea mai practicata activitate sportiva. 61% au practicat alergarea ca sport cel putin o data in ultimele 12 luni. 38% dintre acestia s-au apucat de alergare in ultimul an;

Studiul Sport in Romania 2015. Focus on Running ajuta organizatiile in toate initiativele pe care le au in domeniul sportului, atat la nivel strategic cat si tactic. Ariile principale in care rezultatele cercetarii sunt necesare:

  • Asocierea brandurilor cu fenomenul sportiv, atat la nivel de masa cat si de performanta.
  • Dezvoltarea de programe interne, in cadrul companiilor, de stimulare a practicarii sportului
  • Implicarea companiilor in proiecte de responsabilitate sociala, cu focus pe zona de sport, sanatate, viata activa
  • Sponsorizari, organizari de evenimente, sustinerea unor sportivi, investitii in facilitati sau programe pentru practicarea sportului
  • Dezvoltarea de campanii de comunicare
  • Dezvoltarea de parteneriate intre diverse organizatii sau structuri dezvoltarea sportului in Romania