Piata trainingurilor creste si in 2015

Anul acesta piata de training ar putea creste cu pana la 10-15% fata de 2014, in contextul recastigarii increderii post-criza si a constientizarii nevoii de training. Industriile care vor inregistra o crestere a nevoii de training, sunt in continuare farma si  IT&C. Qipa, companie de training si coaching cu abordare neconventionala, estimeaza ca in anul 2015 piata va inregistra o crestere de pana la 10 – 15%, aceasta datorandu-se in primul rand recastigarii increderii post-criza, dar si a constientizarii nevoii clare de training in toate domeniile.

Qipa previzioneaza ca anul 2015 va fi unul de crestere in randul trainingurilor de vanzari si management, mai ales in contextul generatiei millennials. Asadar, clientii din Romania raman conservatori in ceea ce priveste trainingurile, pe cand in tarile vestice se pune deja accent pe crearea si implementarea programelor de engagement si de work-life balance. Industriile care vor inregistra o crestere evidenta a nevoii de training sunt in continuare farma si IT&C, plecand de la obiectivele de business bazate pe perceptia dezvoltarii ca un proces lung, care are la baza strategia companiei si nivelul real de pregatire al angajatilor.

“Piata farma ramane o prioritate pentru noi prin prisma experientei, a portofoliului extins si a faptului ca am dezvoltat produse de training 100% dedicate, cum ar fi QsimPharma, simulare online de business, produs unic pe piata.”, declara Ioana Pielescu, Managing Partner Qipa.

Majoritatea companiilor care apeleaza la traininguri sunt in continuare multinationalele, dar se remarca si o nevoie in crestere din partea companiilor locale, care incep sa constientizeze rolul unor angajati bine pregatiti. In piata se observa, totodata, ca tendinta, ca fostii angajati din corporatii, cu varsta peste 40 de ani, care isi creeaza propriile business-uri, includ in bugete trainingurile, intelegandu-le importanta.