Planul de marketing in 10 pasi

<p> <strong>Intr-o lume extrem de competitiva, pentru a reusi trebuie sa va diferentiati si sa aratati acest lucru cu consecventa. Fara un plan de marketing bine pus la punct, nu aveti nicio sansa.</strong></p> <p> <strong>1. </strong>Stabiliti un buget de marketing.</p> <p> <strong>2.</strong> Analizati canalele prin care vreti sa comunicati.</p> <p> <strong>3</strong>. Angajati cel putin o persoana dedicata pentru activitatea de marketing.</p> <p> <strong>4. </strong>Definiti-va produsul / serviciile cat mai clar si pe intelesul tuturor.</p> <p> <strong>5.</strong> Stabiliti cu exactitate care este publicul vostru tinta.</p> <p> <strong>6.</strong> Stabiliti scopul si obiectivele companiei, atat cele pe termen scurt, cat si cele pe termen lung. Obiectivele trebuie sa fie foarte clare si masurabile.</p> <p> <strong>7.</strong> Nu neglijati studiile de piata. Instinctul personal da roade de multe ori, dar nu va bazati in exclusivitate pe acesta. Efectuati studii de piata pentru a va face o idee despre segmentul pe care intrati si perceptiile consumatorilor.</p> <p> <strong>8. </strong>Identificati concurenta.</p> <p> <strong>9.</strong> Stabiliti politica de preturi. Tineti minte ca pretul trebuie sa fie mai mare decat costurile fixe si variabile.</p> <p> Obiectivul primordial este sa intrati pe profit.</p> <p> <strong>10.</strong> Analizati canalele de distributie.</p> <p> Perspectiva: O strategie de marketing se stabileste pe un orizont de 3 – 5 ani. Consecventa: Investiti constant si pe termen lung. Focus: Concentrati-va businessul si strategiile de marketing pe zonele in care aveti un avantaj competitiv.</p>