Plati contactless la vendomatele Vending Zone si Orange Fresh

MasterCard a incheiat parteneriate cu Vending Zone, care opereaza vendomatele sub marca O’Fresh in Romania si Orange Fresh, pentru introducerea platii cu carduri contactless MasterCard si Maestro la vendomatele celor doi operatori, realizand una dintreprimele implementari de acest tip din regiunea Europei Centrale si de Est.

“MasterCard studiaza piata de distributie automata de mai mult timp si am descoperit ca exista o nevoie realain piata pentru plata contactless. Clientii solicita diversificarea metodelor de plata, multi dintre ei fiind in imposibilitatea de a-si cumpara snack-ul sau sucul dorit pentru ca nu aveau bancnotele potrivite. In acelasi timp, gestiunea numerarului de catre operatori este costisitoare, in special in ceea ce priveste monedele. Vending Zone si Orange Fresh si-au dovedit calitatile de lideri de piatasi au reusit implementarea tehnologiei MasterCard contactless intr-un termen-record. Suntem foarte bucurosi saii avem drept parteneri in dezvoltarea comertului modern”, a declarat Gabriel Ghita (foto), Head of New Business CEE, MasterCard Europe, intr-un comunicat de presa.

Cei doi operatori sunt liderii segmentelor de piata pe care opereaza, Vending Zone avand o flota de peste 600 de automate de snack-uri si bauturi reci, iar Orange Fresh avand peste 50 de automate de suc fresh de portocale. Plata cu cardul la vendomate a fost o solicitare constanta din piata in ultimii ani, multe dintre aceste vendomate fiind instalate in cladiri de birouri, spatii comerciale sau aeroporturi. Beneficiind de expertiza si suportul MasterCard, Vending Zone si Orange Fresh au implementat solutia de plata MasterCard contactless in colaborare cu furnizori de tehnologie din Romania, Grecia si Israel. Orange Fresh a implementat solutia de plata MasterCard contactless in colaborare cu SAS Grup SRL – lider pe piata solutiilor de monitorizare in Romania si partener oficial al Orange Romania pentru solutii de telemetrie de orice fel.

Vending Zone va dota treptat reteaua de vendomate cu terminale de plata contactless, urmand sa finalizeze instalarile pana la sfarsitul anului 2016, iar Orange Fresh planifica finalizarea instalarilor in trimestrul I al anului viitor.

„Consideram ca industria de vending trebuie sa tina pasul cu tehnologia, iar odata ce consumatorul final va capata incredere in aceasta noua modalitate de plata, ne asteptam la o cresterea numarului de tranzactii, cu avantaje atat pentru operator, cat si pentru clienti”, a comentat Mihai Ungureanu, Director General, O’Fresh.

Tehnologia contactless are o crestere deosebita in ultimul an, inregistrand in cel de-al doilea trimestru al anului 2015 o crestere a numarului de tranzactii de 170%, la nivelul intregii Europe, prin comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. In acelasi timp, volumul platilor contactless s-a triplat, in Europa, in cel de-al doilea trimestru al anului curent, raportat la aceeasi perioada a 2014. Evolutia accelerata in materie de grad de adoptie a acestei tehnologii a fost resimtita si pe plan local, unde exista o masa critica de early adopters ai tehnologiilor inovative.