Portretul generației Y

În numai patru ani, peste 35% din forța de muncă la nivel global va fi alcătuită din reprezentanți ai Generației Y. Cât de multe știu angajatorii, dar și ceilalți angajați despre aspirațiile profesionale și comportamentul la birou al colegilor lor mai tineri?

Contrar etichetelor de leneși și neimplicați, angajații din generația Y muncesc la fel de mult, dacă nu chiar mai mult decât celelalte generații, de la 52 de ore pe săptămână în medie în India, la 41 de ore pe săptămână în Marea Britanie și Australia, după cum arată rezultatele studiului ”Carierele Generației Y: Viziune 2020”, realizat de ManpowerGroup și dat astăzi publicității.

La nivel global, 26% dintre millennials au două sau mai multe locuri de muncă.

Mai mult, peste jumătate dintre respondenții la sondaj se așteaptă să lucreze dincolo de vârsta de 65 de ani, 27% consideră că vor munci până după 70 de ani, iar 12% precizează că nu se vor pensiona niciodată. Ponderea celor care consideră că vor munci până la sfârșitul vieții este de 37% în rândul japonezilor, dar de doar trei procente în rândul spaniolilor. Pe fondul acestei activități intense și prelungite, 84% dintre reprezentanții generației Y intenționează să ia pauze pe parcursul carierei, dincolo de obișnuitele concedii. Femeile prioritizează maternitatea (61%) și îngrijirea copiilor (33%), dar ambele sexe vor să aloce un timp semnificativ pentru îngrijirea propriei persoane.

4 din 10 millennials plănuiesc să ia pauze mai lungi de 4 săptămâni pe parcursul carierei pentru relaxare, călătorie și vacanțe, iar 21% dintre bărbați și 23% dintre femei prevăd pauze pentru continuarea educației sau dobândirea unor noi cunoștințe și competențe. În schimb, ambele sexe sunt mai puțin dispuse să își întrerupă propria carieră să își sprijine partenerul în propria activitate (12% dintre bărbați și 11% dintre femei), ceea ce reliefează tendința către gospodăriile cu două venituri, în care ambii parteneri lucrează.

Marea majoritate a reprezentanților Generației Y (86%) consideră concediile și timpul liber o prioritate în căutarea unui nou loc de muncă, pe locul al treilea, după bani (92%) și siguranță (87%).

”Generația Y este dispusă să învețe, pe timpul și banii proprii, este dispusă la moduri alternative de a munci, de la freelancing la proiecte de scurtă durată, pentru a dobândi competențele și expunerea pe care o consideră importantă”, spune Corina Gonteanu, director de marketing și comunicare la ManpowerGroup România.

”Angajatorii nu-și pot permite să ignore aceste semnale clare, ci trebuie să se inspire din noile moduri de muncă și să ia în considerare obiectivele și cerințele millennials, dacă vor să atragă și să păstreze cele mai valoroase talente în organizație”, adaugă Corina Gonteanu. 

Foto: Dreamstime