PR-ul trebuie sa lase in urma manierismul

<p> In competitia ADC*RO de anul acesta, Oana Bulexa, Managing Director, The Practice, spera sa gaseasca cat mai putine campanii care sunt o suma de tactici si cat mai putine strategii care sunt de fapt planuri de actiuni. Spera, in schimb, sa descopere agentii care au priceperea de a gandi strategii destepte si care reusesc sa obtina rezultate remarcabile.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cat de importanta este creativitatea intr-o campanie de PR?</strong></p> <p> Personal, cred ca este foarte importanta. Exista o intreaga dezbatere internationala in jurul ideii ca agentiile de PR ar trebui sa devina mai creative. Ideea este privita cu reticenta de cei mai conservatori, dar balanta incepe sa incline tot mai mult in favoarea creativitatii.</p> <p>  </p> <p> Desi sunt inca destui cei care cred ca PR-ul mai poate supravietui doar prin comunicate de presa, creste numarul celor care au inteles ca trebuie sa lase in urma manierismul, abordarile comode, clasice, si sa isi puna serios problema de a face lucrurile altfel, de a gandi campanii memorabile, care sa poata genera mai usor impact, notorietate si reactie din partea publicului.</p> <p>  </p> <p> De altfel, cei mai reputati experti in domeniu incurajeaza creativitatea, iar competitiile de profil din toata lumea acorda punctaje generoase pentru creativitate, care iata ca a devenit un criteriu important in stabilirea celor mai bune campanii de PR, alaturi de strategie, putere de implementare si rezultate.</p> <p>  </p> <p> Recent, Arun Sudhaman, unul dintre analistii Holmes Report, spunea ca industria de PR nu isi permite sa ignore creativitatea si importanta ei. Asta in contextul in care sectiunea de PR a celui mai important festival de creativitate din lume, Cannes Lions, este dominata an de an de agentii de publicitate, iar agentiile de PR isi croiesc cu greu un loc pe lista castigatorilor.</p> <p>  </p> <p> Ca reprezentant al unei agentii care a reusit aceasta performanta, pot spune ca fara creativitate nu putem evolua ca industrie, ca profesionisti, ca impact pe care il produce munca noastra. The Practice este una dintre primele agentii de PR din Romania care au pus creativitatea la rang inalt in munca lor. “Rezultate obtinute prin creativitate” – asa ne pozitionam, este deci in AND-ul nostru sa gandim creativ.</p> <p>  </p> <p> Ce e si mai important e ca si clientii cer creativitate. Studiul realizat anul acesta de revista Biz si de Unlock Market Research demonstreaza ca tot mai multi clienti se asteapta sa vada solutii destepte, originale: creativitatea este primul aspect care ii multumeste pe clienti, iar lipsa ei este primul lucru care ii nemultumeste. Si decizia de a lucra cu o agentie de PR depinde de creativitate, 86% dintre clienti declarand ca se uita cu atentie la acest factor.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce sperati sa vedeti in competitie anul acesta? Dar peste 5 ani?</strong></p> <p> Sper sa vad cat mai putine campanii care sunt de fapt o suma de tactici si cat mai putine strategii care sunt de fapt planuri de actiuni.</p> <p>  </p> <p> Sper sa vad insa agentii care au avut aplecarea de a cauta insight-uri interesante si relevante, care au avut priceperea de a gandi pe baza lor o strategie desteapta, care au stiut sa puna in mod creativ la treaba acea strategie si care au reusit sa obtina rezultate remarcabile.</p> <p>  </p> <p> Eu asta voi cauta si asta voi premia.</p> <p>  </p> <p> Cat despre ce se va intampla peste 5 ani, e greu de spus. Daca ma uit la ce se intampla in urma cu 5 ani, nu cred ca am fi anticipat evolutia spectaculoasa pe care a avut-o PR-ul de atunci pana azi.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce resurse ati recomanda oricarei persoane interesate de industria de comunicare? </strong></p> <p> Inainte de toate, cred ca e important de spus ca in industria de comunicare invatatul nu se termina niciodata. Orice om bun de comunicare e un “buretel” nu numai in primii ani de munca, ci intreaga lui viata profesionala. E o industrie in care nu incetam vreodata sa invatam, dar ajungem ca in timp sa ne rafinam simturile, sa selectam ce e important, sa vedem conexiuni si oportunitati, sa ne lasam inspirati si nu doar mirati de ce fac altii. Dornici sa aflam mereu ceva nou, avizi sa nu ramanem in urma cu informatia, capabili sa facem legaturi intre tot ce aflam de la altii si munca noastra de zi cu zi, interesati de ce fac concurentii, mereu curiosi, mereu usor naivi, mereu increzatori ca putem sa mutam muntii din loc.</p> <p>  </p> <p> Eu cred mult in inspiratie si in mentorat, si de aceea cred si ca dincolo de o lista de baza cu site-uri, carti si cursuri, e nevoie si de oameni. Sursele de informare sunt usor de identificat, insa oamenii care sa te inspire cu adevarat, mai greu. Alegeti-va cu atentie unul sau mai multi mentori si lasati-va influentati, invatati, ghidati. Este cea mai frumoasa parte din formarea unui profesionist.</p> <p>  </p> <p> <strong>Oana Bulexa jurizeaza in categoria PR din cadrul <a href=”http://www.adcromania.ro”>ADC*RO Awards 2013</a>.</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Gala de premiere va avea loc pe 2 decembrie, la ArCuB.</strong></p>