Primele 3.653 de zile cu Dacia

<p> <strong>Cum a luat nastere si s-a dezvoltat un parteneriat agentie-client care a stabilit un record absolut in istoria de 7 ani a Premiilor Effie din Romania</strong></p> <p>  </p> <p> La mijlocul anilor ’90, in interiorul Renault, una dintre cele mai mari companii producatoare de automobile din lume, s-a nascut o viziune care-si propunea democratizarea automobilului. In conditiile secretomaniei care caracterizeaza industria auto, anuntarea unei masini care va costa 5.000 de dolari a fost probabil una dintre loviturile de geniu din PR si ar trebui (daca inca nu se intampla) sa fie predata la scolile de profil.</p> <p>  </p> <p> In acel moment, Romania era pe harta producatorilor auto, in cel mai bun caz, un taram ignorat, pentru ca  singurele sale produse, Aro si Dacia, se luptau sa supraviet uiasca folosind tehnologie veche de cel putin  0 de ani. Si atunci, in ciuda celor care se raportau doar la lucrurile negative care se intamplau pe plaiurile mioritice, Renault a hotarat sa schimbe harta si industria auto, pornind din Romania. In 1999, in mijlocul primei crize economice prin care trecea Romania dupa Revolutie, Renault a cumparat Dacia si de atunci istoria auto a inceput sa se rescrie.</p> <p>  </p> <p> Un an mai tarziu a pornit si parteneriatul Dacia cu Graffiti BBDO, unul dintre cele mai lungi si mai prolifice relatii din industrie, odata cu lansarea primului produs al noii companii, Dacia SuperNova. Ai o singura data sansa sa faci o prima impresie buna si echipa Graffiti BBDO a reusit. La capatul unui proces de selectie complex si dificil am convins grupul Renault ca stim si putem sa creionam brandul Dacia, asa cum noua viziune si-o propunea. “Dacia, pe drumul cel bun” a fost sloganul care i-a convins pe oficialii de la Renault ca exprima cel mai bine intentiile celui mai cunoscut brand ro ma nesc. Momentul anticipat de toata lumea a venit in 2004, cand misiunea imposibila a Daciei a pornit prin lansarea modelului care facuse atata valva: Logan. A fost un moment pregatit ani de zile in laboratoarele Renault si in multe, multe luni de zile in intalniri de zile si nopti petrecute cu agentia. A fost momentul in care o agentie romaneasca a relansat un brand romanesc la un nivel demn de orice piata matura, printr-o campanie exportata si in alte tari.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> Cel mai recent studiu High Impact Brands realizat de Synovate confirma ca Dacia este in continuare brandul local cu cel mai mare impact in Romania si arata in acelasi timp trecerea de la un brand  traditional catre unul modern. Istoria de 7 ani a Effie Awards consemneaza si un record unic, prin premiile  acordate in fiecare an unei campanii Dacia. Toate aceste recunoasteri vin sa confirme ca impreuna, in  primele 3.653 de zile, am gasit calea de a creste un brand valoros. Relatiile personale vin si trec, se  formeaza in interiorul companiilor si uneori se mentin in afara lor, dar parteneriatele de succes le  transcend si spun multe despre calitatea celor care le-au construit sau primit si dat mai departe. Intotdeauna este vorba de echipa, de transpiratia si inspiratia fiecaruia, care insumate reusesc sa construiasca un lucru care rezista.</p> <p>  </p> <p> Dacia este primul brand romanesc care cucereste pietele din toata lumea si inimile consumatorilor, se schimba de 10 ani in bine si schimba in  bine ceea ce este in jurul sau. Obiectivul ambitios, declarat al noului director de marketing este ca la fiecare noua masina vanduta sa se vanda o Dacia. Poate starni zambete unora, dar noi, la Graffiti BBDO, deja am luat-o in serios.</p>