Marketing Stiri

Pro TV: bilanț pentru 2016 și noua grilă de primăvară

17 ian. 2017 4 min

Pro TV: bilanț pentru 2016 și noua grilă de primăvară

Reading Time: 4 minute
aleksandras-cesnavicius-ceo-pro-tv-1
Aleksandras Cesnavicius, CEO, Pro TV

Pro TV a anunțat bilanțul anului precedent și noua grilă de programe pentru această primăvară. Astfel, noua grilă confirmă continuarea emisiunilor MasterChef, cu un nou juriu format din Răzvan Exarhu, Samuel le Torriellec și Liviu Popescu, și Românii au talent. Noutatea este Vocea României Junior, emisiune din care va face parte INNA, care, în premieră, a acceptat să răspundă pozitiv unui proiect TV din România.

Bilanțul anului 2016

În 2016, Pro TV a înregistrat o medie de 25% cotă de piață, cea mai mare din ultimii 14 ani.

În perioada ianuarie – decembrie 2016, Pro TV a fost lider de audiență atât în prime time, cât și la nivelul întregii zile pe toate categoriile de public. În prime time, a înregistrat o audiență medie de 8.9 puncte de rating și 25.0% share, spre deosebire de postul de televiziune de pe locul al doilea, care a obținut 5.6 puncte de rating și 15.9% share la nivelul publicului comercial, cu vârste cuprinse între 18-49 ani. La nivelul întregii zile, Pro TV a obținut o medie de 3.7 puncte de rating și 20.6% share la nivelul publicului comercial, iar postul TV care a ocupat locul secund a înregistrat 2.8 puncte de rating și 15.7% cotă de piață.

Grupul Pro TV a fost lider de audiență la nivelul tuturor categoriilor de public, înregistrând în 2016, pe segmentul întregii zile, o medie de 4.5 puncte de rating și 25.1% share, în timp ce locul al doilea a obținut 3.8 puncte de rating și 21.3% share. În prime time, grupul Pro TV a înregistrat 10.3 puncte de rating și 29.1% share, comparativ cu grupul media situat pe locul al doilea, care a obținut 7.4 puncte de rating și 21.0% share.

În topul emisiunilor de divertisment oferite de televiziunile din România în prime time, primele trei sunt producții Pro TV.

tabel-1-divertisment

Emisiunea Românii au talent a obținut pe segmentul publicului comercial o audiență medie de 16.8 puncte de rating și 43.4% share, spre deosebire de postul de televiziune de pe locul doi în același interval, care a înregistrat cifre de aproximativ 4 ori mai mici: 3.9 puncte de rating și 10.2% share.

Emisiunea Visuri la cheie a înregistrat un record, în 2016, cu cea mai urmărită emisiune de la lansarea show-ului la Pro TV: 13.0 puncte de rating și 34.2% share la nivelul publicului comercial. Pe intervalul de difuzare a emisiunii, Pro TV a obținut o medie de 12.4 puncte de rating și 30.6% share la nivelul publicului comercial, în timp ce postul TV de pe locul doi a înregistrat cifre de aproximativ două ori mai mici, 6.3 puncte de rating și 15.7% share.

Vocea României  a înregistrat o audiență medie de 10.5 puncte de rating și 28.1% share, spre deosebire de locul al doilea, care a obținut 7.0 puncte de rating și 18.9% cotă de piață.

La nivelul tuturor categoriilor de public în prime time, Știrile Pro TV de la ora 19:00 au condus detașat topul preferințelor românilor.

tabel-2-stiri

În top 100 de producții difuzate în anul 2016, 96 au fost filme difuzate de Pro TV. La nivelul publicului comercial, topul celor mai urmărite cinci filme difuzate în România este următorul, toate fiind filme difuzate de Pro TV:

tabel-3-filme

Producțiile locale

Las Fierbinți și Atletico Textila au fost cele două seriale care au condus top cinci seriale urmărite de publicul din țară în 2016.La nivelul publicului comercial, cu vârste cuprinse între 18-49 ani, în prime time, clasamentul a fost următorul:

tabel-4-productii-locale

Pentru prima oară în istoria pieței media din România, un post comercial de televiziune a difuzat o competiție de anvergura UEFA EURO 2016. Top cinci meciuri difuzate în 2016 pe toate canalele TV din România, la nivelul publicului comercial, au fost difuzate de Pro TV:

tabel-5-fotbal

Rezultatele din online 

În fiecare lună, Pro TV înregistrează aproximativ 10 milioane de vizualizări video, singura platformă care depășește Pro TV din punct de vedere al livrării de conținut video fiind YouTube.

Grupul de website-uri Pro TV, printre care se numără protv.ro și știrileprotv.ro, a fost numărul unul pe piața online în fiecare lună a anului 2016, cu o medie lunară de 15 milioane vizitatori unici. Știrile Pro TV sunt lider de categorie și în mediul online, cu știrileprotv.ro, înregistrând în fiecare lună aproximativ 8 milioane de vizitatori unici. Sport.ro este lider în categorie în fiecare lună, cu o medie de 2.6 milioane de vizitatori unici.

În 2016, Pro TV a lansat două aplicații mobile, disponibile pentru utilizatorii sistemelor Android și iOs: aplicația Știrile Pro TV și aplicația Sport.ro. Aplicația Știrile Pro TV a fost lansată în luna iunie și are peste 230.000 de descărcări, cu peste 40.000 de utilizatori activi în fiecare săptămână. Aplicația Sport.ro a avut 35.000 de descărcări din decembrie până în prezent și aproximativ 10.000 de utilizatori activi săptămânal.

 

 

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: