Antreprenori

Produsul autentic romanesc poate fi salvat

17 iun. 2016 2 min

Produsul autentic romanesc poate fi salvat

Reading Time: 2 minute

Recent a avut loc prima zi a EXPO CONFERINTEI “Produsul romanesc si valoarea lui pe piata”. Evenimentul organizat de revista ro.Aliment a adunat la masa discutiilor top manageri, investitori, femieri, ingineri tehnologi, directori de achizitie, directori de productie, directori de calitate, autoritati.

Expo conferinta a fost deschisa de dr. Enache Dorin Valter partea Autoritatii Nationale Sanitar-Veterniare si pentru Siguranta Alimentelor care a sustinut ca pe piata romaneasca, gama produselor ecologice este destul de restransa. “Majoritatea alimentelor este adusa din strainatate –  conserve de legume, fructe, unele produse de panificatie etc. Cele mai vandute produse sunt laptele, iaurturile, branzeturile, ouale, fructele, legumele, dar si mezelurile. Vanzarile totale de produse ecologice in Romania ajung la aproximativ 12 milioane de euro, ceea ce reprezinta sub 1% din piata de retail si foarte putin fata de 5-6%, cat este media europeana”.

A urmat de comisarul-sef Claudiu Susanu de la ANPC  care a vorbit despre practici comerciale incorecte, iar directorul PRODCOM, Aurel Tanase a adus in discutie care sunt verigile lipsa pe lantul – fermier.

Dorin Cojocaru, presedintele APRIL, intr-o prezentare sustinuta in cadrul primei editii a EXPO CONFERINTEI a spus ca produsul romanesc trebuie sa se lupte din ce in ce mai mult cu importurile din ce in ce mai mari ale retelelor de supermarketuri, ce produc sub marca proprie alimente, in alte tari. “Acum 3-4 ani marca proprie avea o cota de piata de 3-4%, in industria lactatelor. In prezent cota de piata a ajuns la 24%,” explica presedintele APRIL.

O alta prezentare care a generat interes a fost cea a autorului cartii “Etichetarea alimentelor prin exemple”, Cristian Popa. “Suprareglementarea, dar si traducerile realizate de neprofesionisti, din legislatia europeana sunt o adevarata piatra de moara pentru producatorul si procesatorul autohton de produse romanesti”, este concluzia autorului cartii.

”Consider ca piata romaneasca de legume si fructe congelate, fara cartofii pai, este de circa 40.000 tone/an, din care doar 15% este acoperita de produsul romanesc”, arata Constantin Mirea, director comercial. “Daca am livra pe piata la capacitate maxima am putea sa acoperim o cerere de 17.000 tone/an”, explica Mirea.

In cea de-a doua zi, sesiunea Business Academy va aduce in prim plan prezentari despre ultimele cercetari si inovatii din domeniu, detalii despre secretele construirii unei echipe solide, modele de management, marketing, gandire creativa, leadership, studii de piata, etica alimentara, cercetare si multe altele.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: