Promovarea online: iubită de unii, ignorată de alții

Un procent de 69% dintre companiile mici și mijlocii din România dețin un web site, în timp ce o treime nu au nicio identitate online.

Cele mai multe dintre companiile care nu comunică în mediul digital sunt de părere că nici nu este necesară o prezență online. Printre motivele invocate de către reprezentanții companiilor, pentru absența de pe internet, se numără faptul că afacerea este la început, că nu au avut până acum resursele interne necesare sau că promovarea online nu este relevantă  pentru profilul companiei.

Pe de altă parte, companiile care au dat de gustul mijloacelor de promovare online, având un web site, nu se mai rezumă doar la acesta. Un procent de 66% aleg să își promoveze serviciile și produsele prin intermediul Social Media, în timp ce 53% folosesc tehnicile de optimizare pentru motoarele de căutare.

Pentru a ajuta afacerile din România să înțeleagă mai bine mediul online și oportunitățile sale, Smart Bill și agenția Canopy lansează, în premieră, trei ghiduri de business pe care le pune la dispoziție, gratuit, companiilor autohtone.

„Tehnologia ne impactează semnificativ viețile și cel mai înțelept lucru pe care îl putem face este acela de a o pune la treabă în slujba noastră. Promovarea pe canalele online este cel  mai bun exemplu în această direcție. Chiar compania noastră este un business care a crescut exclusiv online și din recomandările clienților și care în prezent valorează în jur de 5 milioane de euro”, declară Mircea Căpăţînă, Co-Founder & Biz Dev Manager, Smart Bill.

Ghidurile prezintă o abordare practică, arătându-le oamenilor de vânzări sau celor de marketing cum construiești pas cu pas o prezență online memorabilă, cum interacționezi și comunici relevant cu clienții tăi sau cum poți descoperi punctele forte pe care poți miza în lupta cu alți competitori. Momentan, acestea sunt disponibile doar pentru clienții Smart Bill, dar, din ianuarie, ele vor fi trimise tuturor companiilor care se vor înscrie, în acest scop, pe site-ul companiei.