Stiri Marketing

Promovarea online: popularitate și eficiență

28 nov. 2016 2 min

Promovarea online: popularitate și eficiență

Reading Time: 2 minute

Internetul reprezintă canalul de promovare cel mai utilizat de către companiile românești. Un procent de 60% se promovează preponderent prin intermediul său. În același timp, 34% preferă pliantele sau broșurile și tot 34% participă la târguri și conferințe. Smartphone-ul este folosit pentru promovare de către 22% dintre companii, care îl califică drept cel mai eficient canal de a te face cunoscut.

Aceste procente sunt relevate de un studiu realizat de compania iSense Solutions, care arată, totodată, că mijloacele de promovare la care recurg companiile sunt influențate de dimensiunile acestora și de bugetele pe care le au la dispoziție.

„Pe măsură ce cresc numărul de angajați și bugetele ce pot fi alocate, se diversifică și mixul de marketing  
folosit de companie, iar importanța canalelor tradiționale în promovarea serviciilor sau produselor acesteia crește”, spune Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

Internetul s-a remarcat drept principal canal de promovare pentru toate categoriile de societăți comerciale. Pe lângă internet, 41% dintre companiile mici, între 6 – 50 de angajați, aleg să se promoveze și prin broșuri sau pliante. Dintre companiile peste 250 de angajați, 61% combină internetul cu televiziunea.

În ceea ce privește sumele de bani alocate, internetul este canalul de promovare în care 56% dintre companii au investit cel mai mult în ultimele 12 luni. Un procent de 67% dintre companii dispun de un site și 46% au o pagină în social media.

În topul eficienței, conduce smartphone-ul, considerat cel mai eficient canal de promovare de către 62% dintre companiile care îl utilizează. Urmează internetul accesat de pe altfel de dispozitive, în opinia a 55% dintre companii.

Studiul a analizat și elementele pe care se bazează antreprenorii și managerii, pentru a atrage consumatorii. Aproape 70% dintre aceștia sunt de părere că magnetul principal pentru clienți îl reprezintă calitatea superioară a produselor sau a serviciilor oferite. 61% au răspuns că este important să le ofere clienților o experiență bună, iar 50% au consideră că suprinderea clienților joacă un rol determinant în a-i convinge pe aceștia să aleagă un anumit produs.  Doar 35% dintre cei care conduc un business consideră că poziţionarea prin preţuri mici reprezintă cheia succesului.

Studiul „Antreprenorul român, față în față cu consumatorul modern”, realizat special pentru Zilele Biz, este bazat pe o cercetare cantitativă ce a presupus culegerea online a datelor de la 267 de companii active. Rezultatele au un grad de eroare de +/-6%, la un nivel de încredere de 95%.

Foto © Nmedia | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: