Puterea fanilor

ThinkDigital si Hit Yourself Consulting au lansat o platforma de Celebrity Audiences prin care, pentru inceput, 35 de formatii si artisti romani pot fi angrenati in campanii unitare de comunicare in mediul digital.

Artistii aflati in oferta initiala de lansare cumuleaza peste 12 milioane de fani Facebook (duplicati), la care se adauga Twitter, Youtube, Instagram sau bloguri personale. Ca mix de comunicare, Facebook este esential – dominand, ca pondere, cu peste 90% din reach.

Publicitatea de tip endorsment este sustinuta si de studiul realizat de Quantix Marketing Consulting la comanda ThinkDigital si Hit Yourself Consulting care demonstreaza ca fanii sunt extrem de deschisi la mesajele publicitare postate de artistii lor favoriti in spatiul online, in special in social media.

Conform cercetarii, doar 14% sunt deranjati de reclama in clipurile distribuite online, pe Facebook sau Youtube. Segmentul de varsta 12-18 ani este cel mai receptiv la mesaje bine construite: 32% spun ca nu ii deranjeaza deloc mesajele comerciale pe care le vad pe Facebook sau in clipurile de pe Internet unde apar artistii lor preferati.

Mai mult, 1 din 3 fani care au raspuns studiului – care a adunat doar in perioada 22-28 mai 2014 peste 4.000 de raspunsuri – cred ca e ok ca artistii sa fie promovati de branduri si ca acestia sa promoveze branduri. Aproape jumatate apreciaza companiile care le sustin artistul favorit.

“Continutul original produs online de artisti pentru fanii lor este o noua forma media care nu este exploatata de branduri intr-un mod structurat. Initiativa noastra vine in intampinarea clientilor si agentiilor de media si PR care vor avea la indemana un instrument flexibil si simplu de folosit, un punct unic de contact si un mod standardizat de lucru”, spune Dragos Stanca, managing partner, ThinkDigital.

“Endorsement-ul artistilor este foarte important in mixul care va asigura succesul campaniilor de pe acest canal de comunicare inovator. De exemplu, cifre de reach organic de 30-35% sunt normale pe paginile Facebook ale artistilor iar campaniile care vor folosi acest lucru in mod inteligent vor avea de castigat”, adauga Florin Grozea, fondator, Hit Yourself Consulting.

Conform Quantix Research, categoriile percepute de public ca fiind cele mai apropiate de artisti sunt muzica si accesoriile muzicale (56%), fashion (46%), timp liber, localuri, restaurante (43%) si gadgets (37%). Si alte categorii precum auto, telecom, alimente sau bauturi pot capitaliza prin comunicarea online in platformele sociale ale vedetelor.