Radu Enache despre strategii pe timp de criza la Zilele Biz

 

Radu Enache, President & CEO Continental Hotels spune ca criza s-a declansat inspre sfarsitul lui 2008. De atunci, importanta turismului in PIB a scazut la 1,9%. “Mi-ar fi pacut sa vad cele doua coalitii politice sa vina sa ne spuna, in deschiderea conferintei, care sunt solutiile pe care le propun ei pentru iesirea din criza, din acest ocean al prostiei in care innotam toti”, a punctat Radu Enache.

El a mai furnizat cateva date statistice despre domeniu:

– 9,6 mld de lei in 2011 a fost cifra de afaceri a turismului romanesc

– 236.000 de angajati in turism, 2,8% din total forta de munca pe Romania

– 1,266 milioane turisti straini au vizitat Romania in 2011, generand un venit de 7 miliarde de lei.

– numarul de turisti a crescut, doar ca sunt multi romani care circula mai mult prin tara, nu ca sunt turisti straini.

– investitiile in industria hoteliera romaneasca – 11 miliarde lei in 2011

Masurile propuse de Radu Enache pe timp de criza sunt 7:

1. Vanzari, vanzari, vanzari – cresteti colectivul de vanzari, diversificati oferta, adresati-va unui mix mult mai larg.

2. Eliminati orice nu va aduce profit. Transformati conceptia de centru de cost in centru de profit.

3. Tot ceea ce creste (cheltuiala), trebuie avuta continuu sub lupa.

4. Toate costurile care nu au niciun fel de lovitura cu veniturile trebuie scazute. In 2009 noi am redus tot ceea ce inseamna pregatirea cu personalul.

5. Restructurarea datoriei. Dezvoltarea nu poti sa o faci numai din banii proprii, ci la credite sau alte surse atrase.

6. Angajati personalul cel mai bun.

7. Rezista, va fi si mai rau.

Radu Enache puncteaza faptul ca in ziua de azi, un antreprenor trebuie sa rezolve orice si nu mai poate acorda atentie creativitatii.