Raiffeisen Bank, profit net de 212 mil. lei în T1

Raiffeisen Bank a încheiat primul trimestru al acestui an cu un profit net de 212 milioane de lei, iar activele totale au crescut până la 37,21 miliarde lei, motorul principal al acestei evoluții fiind activitatea de creditare.

Activele totale ale Raiffeisen Bank au crescut în primul trimestru al acestui an până la 37,21 miliarde lei (creștere an pe an, de 13%). Motorul principal al acestei evoluții puternic pozitive a fost activitatea de creditare. Creditele acordate clienților au crescut în valoare netă cu 15%, echilibrat, pe totate segmentele de clienți – corporații mari și medii, IMM-uri și persoane fizice, arată banca, într-un comunicat de presă.

Raiffeisen Bank a încheiat primul trimestru al acestui an cu un profit net de 212 milioane de lei, mai mult decât dublu, față de 31 martie 2017 (profitul înregistrat în primul trimestru al anului trecut a fost influențat de campania de conversie a creditelor în CHF cu discount și de costul riscului de credit ).

Creditele acordate corporațiilor mari și medii au crescut în fiecare lună din 2018 (o creștere de 18%, an pe an), preponderente fiind finanțările de proiecte sau creditele de tip overdraft. Creditele IMM au fost susținute în principal de programul Cosme, cu o creștere de 21% an pe an. Raiffeisen Bank are surse de finanțare variate, care vor permite băncii și în viitor să finanțeze economia românească în mod responsabil și sustenabil.

 Pe partea de economisire, depozitele atrase de Raiffeisen Bank au crescut cu 17% în primul trimestru al anului 2018 (an pe an) și au depășit valoarea de 30,4 miliarde de lei.

“Avem rezultate foarte bune în primul trimestru al anului 2018, rezultate care se bazează atât pe creșterea creditării, mai ales pentru Corporații și IMM-uri, cât și pe majorarea depozitelor atrase de la clienții noștri. Avem astfel satisfacția contribuției noastre importante la finanțarea economiei romanesti” a spus Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank. 

Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank

Veniturile băncii au ajuns la 554 milioane lei în primele trei luni ale anului 2018, în creștere cu 16% (an pe an). Cheltuielile operaționale ale băncii au crescut ușor față de nivelul din martie 2017 (320 milioane lei la finalul primului trimestru 2018).

Totodată, banca anunță că va continua să investească sume considerabile în procesul de digitalizare pentru că viitorul înseamnă produse și servicii bancare flexibile, rapide, ușor de înțeles și accesibile. În același timp, reprezentanții Raiffeisen arată că sumele cheltuite de bancă pentru respectarea tuturor reglementărilor europene și naționale care au intrat sau vor intra în vigoare în 2018 sunt semnificative, iar “costurile în economie au crescut, în principal din cauza creșterilor salariale și a procesului inflaționist, iar aceste elemente influențează evoluția costurilor de operare ale băncii”.

Rata creditelor neperformante a ajuns la un nivel de 5,3% la final de martie 2018 (6% în decembrie 2017 și 8,3% în martie 2017).

La începutul anului 2018, Raiffeisen Bank a lansat opțiune de autorizare a plăților cu amprentă sau, pentru iphone X, cu Face ID în Smart Mobile. Aplicația de mobile banking a crescut, ca număr de utilizatori cu 78% față de aceeași perioadă a anului trecut. În total, Raiffeisen a depășit pragul de 500.000 de clienți activi în aplicațiile de online și mobile banking. În primele trei luni ale acestui an, clienții băncii au făcut peste 4 milioane de tranzacții online și s-au logat de peste 50 de milioane de ori. În fiecare oră, clienții se loghează de peste 8000 de ori.

Numărul clienților care au optat pentru deschiderea unui pachet de cont curent “ZERO Simplu” sau “ZERO Tot” a crescut cu 12% față de primul trimestru al anului 2017, trend care confirmă direcția de simplificarea produselor și a utilizatii serviciilor digitale. Numărul de tranzacții efectuate online cu cardurile de debit de către persoanele fizice a fost cu 30% mai mare decât în primul trimestrul 2017.

Banca este lider pe piață cardurilor de credit cu aproximtiv 480.000 de carduri active (31 martie 2018), o creștere de 10% an pe an. 95% dintre sumele tranzacționate prin intermediul cardurilor de credit Raiffeisen Bank sunt utilizate la POS-uri sau online pentru cumpărături, se mai ara[]n comunicat.

În ceea ce privește serviciile de private banking, Raiffeisen Bank administrează active de peste 5,6 miliarde de lei pentru 1400 de clienți care apelează la servicii de consultanță, instrumente financiare și servicii conexe.

Numărul de clienți persoane fizice a rămas relativ constant raportat la martie, anul precedent, la 2 milioane. Banca are de asemenea în portofoliu, aproximativ 100.000 de IMM-uri și 5.600 de corporații.

La sfârșitul primul trimestru din 2018, banca avea 5186 de angajați (5.224 în 31 martie 2017). Raiffeisen Bank are în prezent 445 de unități în toată țara, peste 1000 de ATM-uri, 19.000 de POS-uri și 191 de mașini multifuncționale.