Rendez-vous cu primarul Parisului

Se apropie momentul în care echipa Biz se mută la Paris. Timp de o săptămână, în perioada 23-27 ianuarie, jurnaliștii revistei vor realiza a șaptea ediție specială Biz World în Franța. Între întâlnirile programate deja cu CEO și top manageri ai celor mai puternice companii frantuzești se evidențiază cea cu Anne Hidalgo, prima femeie primar a Parisului.

Până la întâlnirea față în față am căutat să aflam cele mai importante realizări ale Annei Hidalgo. A preluat mandatul în aprilie 2014 si a reușit să gestioneze foarte bine crizele prin care a trecut Parisul în ultimii ani, din cauza atentatelor teroriste și a continuat să promoveze capitala Franței ca pe una a toleranței, a frumuseții, o destinație de ales oricând.

Agenda ei se concentrează pe teme precum incluziune socială, solidaritate, participarea cetățenilor la viața publică, dezvoltarea sustenabilă și inovație. Toate subiecte extrem de importante pentru viziunea unui Paris al viitorului.

Este un mare susținător al unui Paris verde, promovând politici care să transforme orașul într-unul al pietonilor.

Un fapt inedit despre Anne Hidalgo este faptul că nu s-a născut în Franța, ci în Spania. A crescut la Lyon și a obținut dublă naționalitate încă din copilărie. În 1994, a devenit mebră a Partidului Socialist și a fost vice primar între 18 martie 2001 până în 5 aprilie 2014. A câștigat alegerile cu planul ei de a îmbunătăți mediul.

În ultimii doi ani și jumătate de când conduce primăria Parisului, a extins pistele de biciclete și programele de car-sharing, a făcut din malurile Senei locuri de promenadă și a aprobat o legislație prin care sunt extinse spațiile verzi.

Țintele ei cheie legate de mediu sunt ca până în 2020 să elimine vehiculele diesel din oraș, să promoveze numai transportul public electric până în 2030 și să asigure eficiența energetică a tuturor clădirilor publice din Paris până în 2050.

Un alt plan pe care îl susține este crearea de noi spații de locuit, peste 10.000 dintre care 70% pentru familii cu venituri modeste.

Deși unele dintre măsurile adoptate nu sunt văzute cu ochi buni de toți parizienii, precum cele de transformare a orașului într-un pedestru, Anne Hidalgo este de neclintit. Nu renunță la nici o măsură care va face orașul mult mai verde și mai frumos!

Proiectul Biz World, lansat în 2011, ia pulsul schimbărilor la nivel mondial în centrele de putere politică și economică ale lumii. La fiecare început de an, redacția Biz se mută timp de o săptămână în locurile care contează în dinamica globalizării.

 

Redacția Biz a fost mutată, până în acest moment, la Bruxelles – inima Uniunii Europene, Londra – centrul financiar al continentului, New York & Silicon Valley – locurile în jurul cărora gravitează businessurile globale, Berlin – noul hub digital al planetei, Singapore – orașul-stat unde viitorul este deja prezent și Viena, capitala Austriei, al doilea investitor străin ca mărime din România.

BizFranța este un proiect editorial unic în România și este susținut de Pernod Ricard, Lillet, G.H. Mumm, Martell, MasterCard și AirFrance.

Credit foto:  © Denis Makarenko | Dreamstime.com