Restructurarea costurilor

<p> <strong>Cand tai ceva, ceea ce iti ramane va fi ori mai putin, ori mai mic, dupa caz. Sa luam drept exemplu o padure. Padurea este un intreg, care depinde de numarul copacilor din care este formata. Totusi, sa presupunem cataierea unor copaci este o nevoie stringenta a celor care administreaza terenul respectiv. Atunci se impune un proces de evaluare –taiem de aici, dar plantam in acelasi loc sau putin mai departe alti copaci, mai bine spus, restructuram.</strong></p> <p>  </p> <p>  </p> <p> Daca tot continuam sa taiem fara sa ne gandim la un echilibru, ne vom trezi dupa o vreme ca padurea noastra este atat de mica, incat nu va mai avea nicio utilitate, nici pentru noi, nici pentru mediul inconjurator. La fel se intampla si cu unele companii in aceasta perioada economica nefavorabila: taie continuu costurile pentru a tine piept declinului pietei, dar nu iau in calcul faptul ca din simple taieri de costuri, dimensiunile businessurilor lor se vor micsora, ducand in cazuri extreme la implozie. La sfarsitul crizei financiare, fiecare companie isi va numara “copacii” si va constata cat de mult a scazut taind din ei in toata aceasta perioada. Iar efectele vor fi pe masura –companiile mici fie vor disparea de pe piata, fie vor influenta negativ intregul mediu de business, care se va regenera mult mai greu, asemenea mediului inconjurator expus la dezastre ecologice.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> Pentru mentinerea “fondului forestier” se impune de fapt o regandire insotita de o restructurare a costurilor operationale. Bun, trebuie sa reduc de aici, dar pot realoca unele resurse catre alte departamente care, in final, imi vor asigura stabilitatea in vreme de furtuna. Si una dintre deciziile pe termen mediu si scurt care imi mentin compania in echilibru este externalizarea proceselor care nu tin in mod strict de domeniul de activitate al businessului meu. Daca, de exemplu, sunt o companie furnizoare de servicii de telecomunicatii, de ce sa nu-mi concentrez resursele catre activitatile care imi aduc profit direct? In mod sigur, productia de facturi pe care le trimit lunar clientilor mei nu reprezinta o prioritate, de aceea pot externaliza productia catre o companie specializata.</p> <p>  </p> <p> Externalizand, controlez costuri, redistribui venituri si resurse umane, gasesc alte surse de profit. Sunt destule companii care au vazut deja aceasta oportunitate in vreme de criza. De aceea, paradoxal, noua ne este mai usor acum decat anul trecut. Acum un an, externalizarea serviciilor conexe, managementul productiei de documente sunau oarecum abstract pentru companii. Acum, cand e evident ca asemenea servicii ajuta la restructurarea si optimizarea costurilor, ca te ajuta sa gasesti resurse financiare in propria curte, serviciile noastre conving mult mai usor. Companii de telecomunicatii, de utilitati, institutii financiar-bancare, pe scurt majoritatea organizatiilor B2C (business to consumer), regasesc acum in oferta noastra de servicii o formula de eficientizare a costurilor interne si o  forma de a valorifica mai bine documentele lor comerciale si tranzactionale. Pentru ele, transformam facturile in suporturi de marketing, realizam productia sau creatia de documente de comunicare cu clientii, le personalizam ofertele si le ajutam sa castige loialitatea consumatorilor, extrem de pretioasa pe vreme rea.</p>