Program

Retailul autohton a trecut printr-o perioada de transformari, de la un retail mic, traditional, la retailul modern, care a impanzit majoritatea oraselor. Am asistat la extinderi agresive in ultimii ani, ai unor retaileri care au fost foarte activi si care au schimbat fata si modul in care facem cumparaturile. Asistam deja si la urmatorul nivel in retail, unul bazat de tehnologia moderna, care va conduce in cativa ani la alt comportament de consum.

Program

9.00-10.00  – Inregistrarea participantilor

10.00-11.30 – Keynote Speech: Inovatia in retail si Neuromarketing aplicat in retail
Sesiune speciala sustinuta de Lluis Martinez-Ribes – Retail Innovation Expert si associate professor la Esade Business School Barcelona.

11.30-12.00  – Pauza de cafea

12.00-13.30 – SESIUNEA 1: Urmatorul nivel in retail

TEME
Retailul modern, la raport
Anul acesta stocul spatiilor moderne de retail din Romania va depasi 3 milioane de mp si se va atinge un nivel record de livrari. Cum ajuns piata de retail din Romania atat de activa pe zona de cerere, cat si pe zona de livrari?
Tendintele anului in retail – Nu putem vorbi de retail fara sa anticipam ce urmeaza sa se intample, care este rata de succes a unui retailer, care sunt asteptarile consumatorului si ce face diferenta dintre retaileri.
Retail 2.0 – Extreme ShopperCare sunt profilele digitale identificate printre consumatorii romani, cum sunt ei influentati de multitudinea de canale cu care interactioneaza in magazine, si numai, si cum iau decizia de achizitie in noul context digitalizat?
Solutii de plata – In comertul electronic conteaza foarte mult care sunt produsele pe care le oferi, preturile, cat de repede livrezi si ce solutii de plata oferi clientilor. Livrarea si solutiile de plata sunt cele care ajuta foarte atat in gestionarea cash-flow-ului, cat si ca valoarea adaugata pentru client. Care sunt cele mai bune solutii de plata si cum pot fi ele integrate in comertul eletronic?

Dintre speakeri:
Silviu Diaconu
– Director Achizitii Produse Proaspete, Carrefour – vezi prezentarea aici
Bogdan Marcu – Head of Retail Department, DTZ Echinox
Iulia Pencea – Group Account Manager, Custom Research & Strategy, GfK – vezi prezentarea aici
Mircea Iancu, Manager Retail Strategy & Operations, Vodafone
Claudia Constantinescu, Franchise Channel Manager, Vodafone

13.30 – 14.00 – Pauza de cafea

14.00 – 16.00 –  SESIUNEA 2: Brandurile fata in fata cu noul consumator

TEME
Consumatorul viitorului –
Ultimii ani au facut retailerii sa reaseze in centrul preocuparilor lor consumatorul. Acesta a trecut printr-un proces de transformare . Asistam la un nou tip de consumator, unul mai inteligent si mai chibzuit.
Cu inovatia la raft – Simpla expunere a produselor nu mai este de ajuns. Este nevoie tractici si strategii atent puse in practica, de activari inteligente si inedite care sa atraga atentia consumatorilor din multitudinea de oferte care li se prezinta.
Viata dincolo de promotie – Tactici si instrumente de shopper marketing care cuceresc consumatorul.
Strategii de marketing senzorial – Brandingul senzorial presupune explorarea identitatii brandurilor dincolo de simtul vizual, crearea de asocieri subtile ce tin de arome, ambient , gusturi memorabile, sunete si texturi. Inseamna conectarea brandurilor cu consumatorii prin intermediul a minim trei simturi pentru a genera unicitate, memorabilitate si un impact puternic in decorul spatiilor comerciale.
Tendinte in arhitectura de retail - Un spatiu de retail se poate transforma dintr-un simplu magazin intr-un loc memorabil, unde consumatorii sa revina intotdeauna cu placere. Pentru acest lucru este nevoie de viziune, dar mai ales de expertiza si maestria specialistilor in arhitectura si design de retail.

Dintre speakeri:
Adina Vlad
– Managing Partner, Unlock Market Research – vezi prezentarea aici
Irina Pencea – Partner, Jazz & Curious – vezi prezentarea aici
Raluca Vasile – Consultant Branding Senzorial & Scent Designer, Smartbrand – vezi prezentarea aici
Matius Ichim – Fondator, Matius Studio – vezi prezentarea aici
Raluca Samoila – Shopper Marketing Director, Geometry Global – vezi prezentarea aici