Antreprenori Stiri

Revoluție în educație

8 mai 2017 4 min

Revoluție în educație

Reading Time: 4 minute

Adservio, o companie românească ce își propune să revoluționeze educația, câștigă tot mai mult teren în România și vizează extinderea pe piețe externe.

 Părea că timpul a stat în loc. De cum am făcut primii pași pe holul liceului „Vasile Alecsandri“ din Iași am avut brusc sentimentul că m-am întors în timp. Clopoțelul care anunță pauza, explozia de bucurie din rândul elevilor în recreație care aleargă haotic, profesori cu catalogul în mână ce se strecoară grăbiți printre tineri și îi mai dojenesc în drum spre cancelarie. Toate îmi reveneau acum, rând pe rând, în minte, deși am terminat un liceu bucureștean în urmă cu vreo 18 ani. Sentimentul a dispărut însă brusc, de îndată ce am pătruns într-o sală de clasă. Birourile moderne dispuse în semicerc, calculatoarele performante, imprimantele și videoproiectorul din tavan mă trimiteau cu gândul mai repede la sediul unei companii decât la un liceu. Asocierea a devenit și mai evidentă când am aflat că liceul este prima instituție de învățământ care a implementat Adservio, o platformă pentru managementul educațional, care funcționează în cloud. Ideea din spatele Adservio le aparține verilor Alexandru și Ștefan Holicov, doi antreprenori din Iași, care și-au propus, la finele anului 2008, să schimbe modalitatea de lucru din școli și să le ofere tinerilor posibilitatea să lucreze cu instrumente familiare, pe care le utilizează acasă zilnic. Visul lor, de a revoluționa sistemul educațional, a prins contur în toamna anului următor, Adservio devenind prima companie din România și în primele trei din lume care au dezvoltat o platformă educațională. „Încercăm să aducem tehnologia în școală, să îi pregătim pe profesori să poată fi pe aceeași lungime de undă cu elevii din ziua de astăzi“, spune Alexandru Holicov, fondator și CEO al Adservio.

„Prin implementarea Adservio, îi educăm pe toți cei implicați în procesul acesta: profesori, elevi, părinți și conducerea școlii. Ne dorim ca tehnologia să ne ajute în viață, să o folosim noi pe ea, nu să ne folosească ea pe noi. Adică să nu fim doar niște prizonieri ai telefonului, să stăm numai pe rețele de socializare, fără vreo logică“, continuă Alexandru Holicov.

Chiar dacă la prima vedere soluția pare ceva extrem de dificil și de costisitor, nu este deloc așa. Oferta de preț se calculează în funcție de numărul elevilor și cel al dascălilor, iar o licență medie costă în jur de 10 lei pe lună și se plătește zece luni pe an. Elevii, părinții și cadrele didactice au un cont cu parolă, pe care îl pot accesa de pe orice dispozitiv conectat la internet, chiar și de pe telefonul mobil. Odată conectat, pe lângă catalogul digital și alte informații școlare complexe, fiecare elev are acces la o bibliotecă virtuală, de unde poate descărca diferite cărți, își poate face teste de inteligență personalizate și să afle inclusiv ce meserie i se potrivește. Pe baza acestor teste, elevul primește o listă cu profesiile recomandate și cu facultățile din România pe care le poate urma, pentru a avea cariera dorită.

Antreprenori cu temele făcute

Atunci când un elev are mai puține note decât ceilalți colegi, sistemul îl avertizează să pună burta pe carte pentru că urmează să fie scos la tablă în următoarea perioadă. În plus, tinerii pot vedea în fiecare săptămână care este performanța lor și cum au evoluat față de perioada anterioară și chiar comparativ cu alți studenți. La rândul lor, părinții sunt informați în timp real de situația școlară a celor mici și pot comunica direct, rapid și securizat cu orice profesor, diriginte sau chiar cu directorul școlii. Adservio oferă mai multe beneficii și pentru profesori. Platforma are încorporat un catalog digital, care funcționează similar celui clasic. Aceștia pot introduce rapid notele, pot motiva absențe, iar cu ajutorul unor instrumente se calculează automat mediile și sunt semnalați elevii cu pro­bleme, care riscă să rămână corigenți sau să fie exmatriculați. Atunci când procesul educațional este bine organizat și lipsit de birocrație, predatul și învățarea devin mai plăcute și mai motivante. Nu credeți? Ei bine, potrivit informațiilor Adservio, platforma i-a ajutat pe elevi să ajungă la o medie pe școală mai mare cu un punct, în timp ce numărul absențelor a scăzut cu 63% în comparație cu școlile unde nu a fost folosită.

În momentul de față, Adservio este prezentă în 52 de școli din orașe mari ca București, Iași, Cluj sau Botoșani, dar și în mediul rural. Cu toate că implementarea platformei este concentrată pe școli gene­rale și licee, cei doi antreprenori au lansat de curând noi funcționalități și pentru grădinițe, care ar putea deveni în curând un nou segment de creștere pentru Adservio.

Cei doi antreprenori sunt în discuții cu multe alte instituții de învățământ și până la finele anului estimează că vor fi prezenți în mai bine de 200 de școli din România, dar și din afara granițelor țării. „Suntem pe punc­tul de a implementa soluția și în alte țări. Germania este una dintre ele. Am făcut anul trecut un proiect pilot în Republica Moldova, în Chișinău, care este oarecum la îndemână pentru noi. Ne dorim să extindem proiectul în cât mai multe unități din Republica Moldova“, spune Alexandru Holicov, cofondator al Adservio, care adaugă că extinderea accelerată și creșterile cifrei de afaceri se datorează și parteneriatului de anul trecut cu Telekom România, în urma căruia școlile au fost dotate cu tablete și internet 4G. Adservio a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 835.000 de lei, în creștere cu 61% față de 2015, iar pentru anul în curs antreprenorii ieșeni estimează o creștere a businessului cu minimum 40%. Creșterea spectaculoasă a Adservio nu a trecut neobservată, Alexandru Holicov fiind primul antreprenor român care a fost acceptat în programul EY Accelerating Entrepreneurs, care se adresează companiilor de tip start-up din tehnologie. Ieșeanul a fost selectat din peste 100 de antreprenori din regiunea EMEIA și a participat, la începutul lunii februarie, alături de alți 25 de antreprenori din 18 țări, la evenimentul EY Strategic Growth Forum Mediterranean de la Roma.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: