Interviuri Antreprenori

Revoluție în educație

30 ian. 2017 4 min

Revoluție în educație

Reading Time: 4 minute

Adservio, o platforma românească ce își propune să revoluționeze învățământul local prin digitalizarea și transparentizarea procesului de învățare a înregistrat anul trecut afaceri în creștere cu 61% față de 2015. 

Alexandru Holicov, fondatorul Adservio ne-a povestit despre rolul platformei în îmbunătățirea rezultatelor școlare, în eficientizarea comunicării dintre elevi, profesori și părinți, dar și în reducerea absenteismului.  

Când și cum a luat naștere ideea din spatele companiei Adservio?

Ideea Adservio îmi aparține mie și vărului meu Ștefan Holicov și a apărut din dorinţa de a revoluţiona educaţia din România și de a oferi tinerilor suport pentru a se dezvolta frumos la noi în ţară. Din dorinţa de a schimba modalitatea de lucru, de a avea parte de lecţii interactive în sala de clasă, de a avea în școală posibilitatea de a lucra cu instrumente familiare, pe care elevii le utilizează și acasă și de a îmbunătăți modalitatea de comunicare dintre profesori, elevi și părinţi, au vrut să creeze un instrument care să răspundă la nevoia unităţilor școlare și a  sistemului românesc de învăţământ, în general,  pentru o mai bună organizare și gestionare a datelor școlare.

Dacă îi permitem procesului educaţional să fie bine organizat și lipsit de toate acţiunile birocratice pe care le știm cu toţii, actul didactic și, implicit, învăţarea, devin mai plăcute, motivate și dorite. Profesorii se pot concentra pe educaţia reală a elevilor și pot avea o comunicare îmbunătăţită cu aceștia, se pot folosi de instrumente noi și pot influenţa modul în care elevii asimilează materia de curs.

Ne puteți spune care sunt beneficiile implementării platformei și cum poate contribui aceasta la îmbunătăirea calității învățământului din România?

De opt ani, de când Adservio investește în educația din România, s-au observat o serie de efecte pozitive, în unitățile de învățământ unde Adservio a fost utilizat constant de către toate cadrele didactice:

  • Părțile implicate au devenit mai responsabile vis-a-vis de actul didactic;
  • Școlile Adservio au fost dotate cu tablete și internet 4G de la Telekom;
  • Ca urmare a tehnologiei implementate de noi în sălile de curs, cadrele didactice utilizează acum suporturi de curs digital (preluând informații actualizate din surse precum: wikipedia, youtube etc.);
  • A crescut accesul elevilor și profesorilor la informații școlare actualizate;
  • Părinții, profesorii și elevii s-au implicat mai mult în procesul de educație;
  • În unele unități de învățământ s-au înregistrat cu până la 63% mai puține absențe;
  • A crescut media pe unitate școlară cu 1 punct;
  • S-au înregistrat rezultate îmbunătățite la testările naționale.
  • S-a îmbunătățit considerabil comunicarea între școală-părinți-elevi
alexandru-holicov_adservio5

Care este prețul pentru implementarea acesteia într-o școală și cine suportă costurile?

Oferta de preț se calculează în funcție de numărul de elevi (pentru varianta de abonament Perfect Simplu) sau în funcție de numărul de elevi și de profesori (pentru abonamentul Mai Mult ca Perfect). O licență medie costă în jur de 10 lei/lună și se plătește 10 luni pe an.

În România există deja peste 40 de școli Adservio și una în Rep. Moldova și în jur de 40 în curs de implementare.

Care sunt planurile pe care le aveți cu compania?

Pe termen scurt, datorită parteneriatului cu Telekom, mizăm pe o extindere accelerată la nivel național și în Republica Moldova, începând cu mediul urban și creșteri ale cifrei de afaceri cu minim 50% în acest an.

Pe termen mediu, ne dorim implementarea platformei Adservio în majoritatea școlilor din România.

Platforma este deja valabilă și în limba engleză, iar pe termen lung vizăm extinderea la nivel internațional. În prima fază vom face câte un pilot (implementarea într-o școală) în câteva țări europene așa cum am facut și în Republica Moldova anul trecut, în luna septembrie, unde am implementat platforma la Liceul “Prometeu-Prim” din Chișinău.

Ne puteți spune care sunt principalele provocări cu care va confruntati ca antreprenor in domeniul educational? De ce?

Din cunoștintele noastre (anul trecut am participat la Bett, cel mai mare eveniment din lume din domeniul tehnologiei în educaţie), varietatea de soluţii educaţionale digitale în afară este mult mai mare comparativ cu România, însă nivelul soluţiilor existente – în cazul de faţă, Adservio, este similar și competitiv cu soluţiile de pe piaţa internaţională. În plus, nivelul și varietatea soluţiilor și piaţa serviciilor pe segmentul educaţional se dezvoltă pe zi ce trece. Problema stă, în continuare, în gradul scăzut de implementare la nivelul școlilor, lipsa fondurilor, conservatorismul și rezistenţa la schimbare.

Pe lângă aceste lucruri, avem nevoie și de o legislație care să permită școlilor, în special celor publice, să poată lua decizia de adopție și implementare a unei astfel de soluții digitale mult mai ușor și să poată opta pentru utilizarea unei astfel de soluții în detrimentul catalogului clasic având în vedere că o soluție digitală oferă mult mai multe avantaje.

Sunt deschiși factorii de decizie atunci când vine vorba de implementarea acestei soluții?  Dacă există, care sunt principalele reticente ale acestora? De ce?

Factorii de decizie sunt, de la caz la caz, părinții sau administrația locală (primăria) dar, în cele din urmă, profesorii sunt cei de care depinde succesul utilizării platformei deoarece ei sunt cei care transferă note, absențe, generează rapoarte, expediază mesaje către părinți, elevi sau colegi, distribuie fișiere sau teme etc. Ei sunt pionii cei mai importanți în ecuația Adservio.

alexandru-holicov_adservio4

Din experiența antreprenorială în educație, care credeți că ar trebui să fie schimbările principale din acest domeniu pentru a crește performanța acestuia? Ce rol joacă digitalizarea aici ?

În contextul societăţii moderne actuale, care tinde să se transforme într-o societate informatională, apare și nevoia modernizării şcolilor. Învăţământul nu poate evolua fără digitalizare. Şcoala trebuie să ţină pasul cu tehnologia, care oferă posibilităţi de predare într-o manieră nouă, atractivă, prin forme, culori şi mişcare, dezvoltând perspicacitatea, atenţia distributivă, creativitatea și abilităţile de investigare ştiinţifică.

Softurile educaţionale susţin actul de predare/învăţare într-un cadru organizat, sigur, interactiv și ușor de folosit şi oferă metode noi de evaluare şi de urmărire a unor progrese înregistrate de elevi.

Pentru a realiza un învăţământ de calitate trebuie să integrăm metodele clasice de predare-învăţare-evaluare cu cele moderne!

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: