Rezultate cu plus

<p> <strong>In ciuda pronosticurilor pesimiste privind evolutia economica, exista si situatii fericite – companii care au batut previziunile si au inregistrat cresteri</strong></p> <p>  </p> <p> “Anul 2011 va fi un an foarte dificil din punct de vedere fiscal, in primul rând ca va fi o evolutie ciclica. Nu cred ca PIB-ul va fi foarte mult modificat real fata de anul acesta. Ascensiunea catre 4,4% din PIB in 2011 este bazata pe o crestere economica. Nu cred ca se va produce. Va fi o  deraiere. S-ar putea sa fie o deraiere si in 2010, din cauza faptului ca scaderea economica s-ar  putea sa fie mai mare decât se estimeaza acum.”</p> <p>  </p> <p> Declaratia, deloc imbucuratoare, ii apartine lui Lucian Croitoru, consilierul guvernatorului Mugur Isarescu, la un seminar organizat de Banca Nationala. Deraierea la care se refera Croitoru pentru anul acesta ar fi de 0,4% – 0,5% din PIB a deficitului bugetar. Iar masurile pe care trebuie sa le ia guvernul pentru a iesi din recesiune sunt dure si extrem de nepopulare.</p> <p>  </p> <p> Dovada o vedem in strada, unde sindicalistii au iesit sa protesteze fata de concedierile colective din administratie sau scaderea drastica a veniturilor din sistemul bugetar. Masurile de austeritate ar trebui sa ajute România sa iasa din recesiune, insa este dificil de facut previziuni in legatura cu perspectivele economice. Camelia Horlaci, Country Managing Partner la Ernst & Young România, crede ca vom continua sa traversam o perioada grea in urmatoarele 12-18 luni. Cu toate acestea, exista companii prezente in România care au inregistrat cresteri si care parca sfideaza greutatile mediului economic, politic si social de la nivel local.</p> <p>  </p> <p> Microsoft România si-a anun tat recent rezultatele ultimului an fiscal (1.07.2009 – 30.06.2010) si directiile de investitie pentru 2011. Cresterea pentru anul fiscal 2010 a fost de 3%, comparativ cu anul anterior. Pentru anul fiscal 2011, care a inceput deja pentru Microsoft România, este planificata o crestere de 6%, cu o accelerare (peste 15%) in a doua parte a anului fiscal, sustinuta pe toate categoriile de produse. Lansarile Windows 7, Windows Server 2008 R2 si Hyper-V Server 2008 R2, Office 2010 (in limba engleza), Exchange Server 2010 sau Microsoft Online Services sunt printre evenimentele anului care au sustinut revenirea pe crestere a Microsoft.</p> <p>  </p> <p> Filiala locala a gigantului american nu este singura din România care a inregistrat cresteri in aceasta perioada dificila economic. Teletrans, operator de telecomunicatii la nivel national, a avut  in primul semestru din 2010 o cifra de afaceri de 5,17 milioane de euro, in crestere cu 24% fata de aceeasi perioada a anului trecut. “Primele sase luni ale lui 2010 s-au concretizat pentru Teletrans intr-o remodelare a strategiei de afaceri, astfel incât sa raspundem optim la nevoile din piata, si chiar sa le anticipam”, a spus Horia Hahaianu, director general al Teletrans.</p> <p>  </p> <p> Si la nivel european, increderea s-a intors in mediul de afaceri, patru din cinci companii estimând cresteri pe parcursul anului viitor, potrivit studiului “Business as usual”, realizat de European Business Awards. Alaturi de liderii europeni de top din afaceri, SIVECO România a luat parte la  acest studiu care analizeaza atitudinea fata de afaceri in urmatoarele 12 luni. Sfidând scepticismul si chiar fatalismul care au fost promovate in ultima vreme, studiul arata ca afacerile europene sunt extrem de dinamice, multe companii anticipând o crestere peste media nationala. Planurile de business indraznete si regasirea optimismului au facut ca jumatate din toate companiile chestionate sa estimeze o crestere de cel putin 10% pâna la sfârsitul anului 2011. Studiul a fost realizat in rândul a peste 600 de directori executivi si manageri din Europa. Adrian Tripp, director general al European Business Awards, crede ca exista o viziune “puternic pozitiva” cu privire la viitorul companiilor europene, care contracareaza pesimismul ce a dominat ultima perioada. “Ceea ce vedem este o noua Europa, mai puternica, mai dinamica si competitiva pe  scara larga. Firmele care au aceasta perspectiva sunt si cele care vor defini modul in care va  arata succesul comercial in viitor”, a aratat Tripp.</p> <p>  </p> <p> In ciuda semnalelor pozitive la nivel european, in  România lucrurile nu sunt inca foarte clare si asezate. George Mucibabici, presedinte al Deloitte România, nu vede nicio perspectiva serioasa de revenire viabila mai devreme de a doua jumatate a lui 2011. “Dupa pronosticurile unora de  anul trecut, acum eram in mare crestere. Nu trebuie sa fii vreun savant ca sa intelegi ce se ntâmpla.” Este de ajuns sa analizam cei doi factori catalizatori, mediul mondial si mediul intern, ca sa intelegem cum stau lucrurile. “Ne vom da seama de primele sem ne de revenire dupa primele doua-trei luni de crestere consecutiva”, crede Mucibabici. Ceea ce asteapta mediul de afaceri in perioada urmatoare de la guvern este o eliminare a economiei subterane/negre/gri, plus stimulente pentru investitii. Serban Toader, Senior Partner al KPMG România, spera sa  avem mai multa stabilitate legislativa, pentru ca schimbarile neasteptate, cum au fost cele din  iulie 2010 (n.r. – marirea TVA), “sunt problematice pentru afaceri si afecteaza negativ procesul de  recuperare”. </p>