Romanii, interesati de tehnologie

Romanii sunt interesati de noile tehnologii. 40% dintre ei planuiesc sa achizitioneze un telefon mobil in urmatoarele 3 luni, de doua ori mai mult decat media europeana (21%), potrivit studiului anual Techonomic Index, realizat de Samsung, care analizeaza comportamentele si atitudinile fata de tehnologie a 18.000 de consumatori europeni.

De asemenea, romanii sunt mai inclinati sa cumpere dispozitive de ultima generatie decat media europeana. 

In comparatie cu ceilalti europeni, de doua ori mai multi consumatori din Romania planuiesc sa cumpere un televizor nou sau accesorii de gatit si curatenie in casele lor in urmatorul trimestru

In Romania, 15% dintre utilizatori intentioneaza sa isi cumpere o tableta in urmatoarele trei luni, fata de media europeana de 11%

Jumatate dintre cei care isi doresc sa achizitioneze un telefon nou isi doresc o performanta mai buna, la fel si in cazul laptop-urilor. Un sfert (28%) inlocuiesc un dispozitiv mobil sau laptop stricat (22%).

Increderea consumatorilor

Increderea romanilor in finantele personale este comparabila cu cea a nordicilor cand vine vorba de consum, dar in ceea ce priveste planurile de investitie in noi dispozitive tehnologice, cei din tarile nordice sunt aproape la jumatate fata romani.

42% dintre consumatorii din Romania se simt increzatori sau foarte increzatori cu privire la finantele lor in urmatoarele 12 luni

Romanii cu varste cuprinse intre 16 si 34 de ani sunt cei mai increzatori in finantele personale in urmatorul an (55%)

Apetitul romanilor pentru tehnologie: numarul de dispozitive si timpul de utilizare sunt mari

Majoritatea covarsitoare a gospodariilor din Romania (97%) are cel putin un telefon mobil, PC sau laptop, televizor si aparat electrocasnic. In prezent, penetrarea tabletelor a ajuns la 67%, putin mai mare decat media europeana de 64%. In ansamblu, studiul arata ca locuinta anului 2015 este acum imbogatita de tehnologie si numarul de dispozitive detinute de un roman este de 19, similar mediei europene. Nu numai ca sunt mai multe dispozitive in gospodarii, dar timpul total petrecut utilizandu-le zi de zi este de 10 ore si 20 de minute, cu 2 ore si 20 de minute mai mult decat media europeana.

Techonomic_1Romanii au acum o medie de 19 dispozitive electronice in gospodariile lor, la fel ca restul europenilor.

Aproape toate gospodariile din Romania detin telefon mobil, PC / laptop, TV, electrocasnice pentru gatit si curatenie.

Gradul de penetrare a pietei pentru tablete (67%) este putin mai mare decat media europeana de 64%.

Consumatorii romani folosesc dispozitive electronice timp de 10 ore si 20 de minute pe zi, cu doua ore si 20 de minute mai mult decat media europeana.

 “Anul trecut, Samsung a vandut 665 milioane de dispozitive, iar majoritatea dintre acestea sunt conectate la internet. Credem ca acest lucru este o oportunitate uriasa si tocmai de aceea ne-am angajat sa transformam Internet of Things in realitate. Pana in 2017, 90% din dispozitivele noastre vor fi compatibile IoT, si 100% in urmatorii cinci ani”, a declarat Roxana Grigorean, Public Relations Manager, Samsung Electronics Romania.

“Consumatorii continua  sa investeasca in gadget-uri si tehnologie pentru intreaga lor locuinta. In special odata cu aparitia 4G, prognoza de vanzari a smartphone-urilor cu 4G activat va creste de la 65% din totalul vanzarilor de smartphone-uri in acest an la 95% pana in 2019. Cercetarea noastra arata ca aceasta crestere a numarului de dispozitive conectate pe persoana inseamna ca apetitul consumatorilor este, de asemenea, in crestere pentru alte servicii avansate, cum ar fi streaming video si audio, stocare si sincronizare pe toate dispozitivele. Aceste tendinte ne indreapta catre o piata in crestere pentru case inteligente, construite pe Internet of Things”, a declarat Martin Garner, SVP, Internet of Things Research, CCS Insight, CCS.

Studiul a fost comandat de Samsung European Lifestyle Research Lab si realizat in parteneriat cu Lightspeed GMI.

Lightspeed GMI a intervievat online 18.000 de adulti cu varste de peste 16 ani din Austria, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Ungaria, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Elvetia, Romania si Marea Britanie (1.000 in fiecare tara). Datele au fost ponderate pentru fiecare tara – varsta, nationalitatea si sexul. Interviurile au fost realizate online in perioada 21 aprilie- 18 mai 2015. Lightspeed GMI a fost responsabil cu realizarea interviurilor, in timp ce Blue Rubicon a efectuat toate rapoartele si analizele.

Date comparative au fost furnizate de un sondaj de opinie efectuat de Ipsos MORI – 5.000 de adulti cu varsta cuprinsa intre 18-65 de ani in Marea Britanie, Franta, Germania, Italia si Spania realizat online, in perioada 14 -28 aprilie 2014.

In Romania, studiul a fost realizat online, pe 1.000 de respondenti cu varsta peste 16 ani.